Οι δαπάνες των καταναλωτών σε προσωπικά είδη πολυτελείας αυξήθηκαν κατά 24% και έφτασαν πέρυσι στα 16,8 δισεκατομμύρια δολάρια.
Όταν η Κέλλυ Γιούν, μια 38χρονη μητέρα που ζει στη Σεούλ, επισκέφτηκε το σχολείο της 9χρονης κόρης της για να παρακολουθήσει μια σχολική εκδήλωση, έμεινε έκπληκτη από το γεγονός πως σχεδόν. όλες η μητέρες φορούσαν επώνυμα ρούχα και αξεσουάρ πολυτελών brands.
«Είδα όλων των ειδών τις τσάντες Chanel μέχρι να φτάσω στην τάξη», αναφέρει χαρακτηριστικά. «Οι μητέρες λατρεύουν τις συλλογές κοσμημάτων της Bulgari’s Diva’s Dream και Van Cleef & Arpels. Ένα χειμωνιάτικο μπουφάν Moncler είναι must. Το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο είναι ένα SUV Mercedes-Benz», δηλώνει.
Οι δαπάνες των καταναλωτών από την Κορέα σε προσωπικά είδη πολυτελείας, από τσάντες επώνυμων οίκων έως τζάκετ αξίας 2.000 δολαρίων, αυξήθηκαν κατά 24% διαμορφωμένα στα 21,8 τρισεκατομμύρια γουάν (16,8 δισεκατομμύρια δολάρια) το 2022. Το εν λόγω ποσό αντιστοιχεί σε περίπου 325 δολάρια για κάθε άνδρα, γυναίκα και παιδί, σύμφωνα με έκθεση της Morgan Stanley που δημοσιεύθηκε πρόσφατα.
«Όλοι έδειχναν τόσο αισιόδοξοι για το μέλλον τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας», δήλωσε ο Λι Γουόντζε, καθηγητής κοινωνιολογίας στο Kaist Graduate School of Culture Technology στο Daejeon. «Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών ήταν τόσο ισχυρή επειδή οι τιμές των μετοχών, των κρυπτονομισμάτων και των κατοικιών αυξάνονταν. Παρόλο που μερικά άτομα έχασαν τις ευκαιρίες, οι φίλοι τους έβγαζαν χρήματα, οπότε πίστευαν ότι η κατάσταση θα παρέμενε έτσι, για πάντα».
Οι Millennials συνέβαλαν επίσης, στην άνθηση των ειδών πολυτελείας, δήλωσε ο Ahn Dong-hyun, καθηγητής οικονομικών στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σεούλ. «Μπορεί να είχαν εγκαταλείψει την ιδέα αγοράς ενός σπιτιού, παρόλα αυτά επιθυμούσαν να κάνουν τον εαυτό τους πιο ευτυχισμένο αγοράζοντας ακριβά καταναλωτικά αγαθά». Το μότο μάλιστα, της συγκεκριμένης γενιάς είναι το yolo (you only live once), δηλαδή, ζεις μόνο μία φορά.
Σύμφωνα με έκθεση του 2022 του κολοσσού λιανικής Lotte Group, οι αγορές ειδών πολυτελείας από άτομα ηλικίας 20 ετών και άνω αυξήθηκαν κατά 70% το 2021 σε σύγκριση με το 2018, τη μεγαλύτερη ανάπτυξη μεταξύ όλων των ηλικιακών ομάδων.
Παράλληλα, και η άνοδος της κορεατικής ποπ κουλτούρας, με επικεφαλής το boyband BTS και την βραβευμένη με Όσκαρ ταινία Parasite, ώθησε κορυφαίους οίκους μόδας και πολυτελείς μάρκες να υπογράψουν συμβόλαια με διάσημους σταρ από την Κορέα ως πρεσβευτές. Διασημότητες όπως η ηθοποιός του Squid Game, Hoyeon Jung, υποστηρίζει επωνυμίες όπως η Louis Vuitton και η Bentley στο Instagram, ενώ τα μέλη του κοριτσίστικου συγκροτήματος Blackpink υποστηρίζουν εταιρείες πολυτελείας όπως οι Chanel, Bulgari, Cartier και Tiffany.
Σύμφωνα τέλος, με πρόσφατο δημοσίευμα του Bloomberg, η Κορέα – με πληθυσμό μόλις 51 εκατομμυρίων – θεωρείται πλέον, εξίσου σημαντική με την Ιαπωνία (πληθυσμός 125 εκατομμύρια) για τους κατασκευαστές ειδών πολυτελείας, με τους Κορεάτες να αντιπροσωπεύουν το 10% ή περισσότερο των συνολικών λιανικών πωλήσεων από κορυφαίες μάρκες όπως η Prada SpA, η Moncler SpA, Bottega Veneta Inc. και Burberry Group Plc.