2.000 ετικέτες κρασιών, κονσέρβες βασιλικού καβουριού Chatka, μακαρόνια Tartufissima, μαύρη τρούφα, εξεζητημένες σαμπάνιες που μπορεί να φτάνουν μέχρι και τις 100.000 το μπουκάλι, φουά-γκρά Rougie κ.λπ. Οι New York Times λένε ότι το Flora στη Μύκονο που έχει bartender, DJs και σεφ είναι το κορυφαίo super market του κόσμου.
Η φαντασία και η διάθεση για υπερπαραγωγές της Μυκόνου αγγίζει και τα σούπερ μάρκετ καθώς στην περιοχή του αεροδρομίου έχει φτιαχτεί το πιο σύγχρονο και εκκεντρικό «μπακάλικο» της Ευρώπης με DJs να παίζουν ζωντανά μουσική και τους πελάτες να χορεύουν την ώρα που επιλέγουν τρούφα Γαλλίας και σαμπάνιες Cristal το κόστος των οποίων ξεπερνά τα 14 χλ. ευρώ το μπουκάλι.
Σφηνάκια χωρίς αλκοόλ και χορός κεφιού
Η προμήθεια των προϊόντων καθημερινότητας χάρη στο super market «Φλώρα» μετατρέπεται σε πραγματική διασκέδαση. Όλο το περιβάλλον μαρτυρά μια διάθεση ευφορίας που μπορεί να ξεσηκώσει τον αγοραστή ακόμη και για λίκνισμα. Ρομποτικά που παραπέμπουν σε music club, ντισκόμπαλα και μια dj, η οποία επί πολλά χρόνια έπαιζε μουσική στο διάσημο Caprice, σε κάποια γωνιά του μαγαζιού επιλέγει ξένους ήχους προκειμένου να κάνει τις αγορές των πελατών πιο ευχάριστες.
Η μουσική δυναμώνει με το πέρασμα της ώρας με αποτέλεσμα αργά το μεσημέρι ή το βράδυ να δημιουργείται ένα περιβάλλον πάρτι. «Δεν είναι λίγες οι φορές που παρέες στήνουν χορό ή που διάσημοι τραγουδιστές αποδίδουν τα τραγούδια τους τα οποία ακούγονται από τα ηχεία» ισχυρίζεται χαμογελώντας υπάλληλος του σούπερ μάρκετ «Φλώρα». «Μας έκανε εντύπωση που μια νέα κοπέλα την ώρα που ψώνιζε έβαλε το καρότσι της στην άκρη και το έριξε στις χορευτικές φιγούρες έχοντας για παρτενέρ της, ποιον νομίζετε; Τον Φιλιππινέζο της!».
Η πρωτοποριακή οπτική του super market «Φλώρα» ούτε σταματά, ούτε εξαντλείται στο χορό. Σε ένα χώρο τριάντα περίπου τετραγωνικών minimal design, συντηρούνται μερικά από τα σπανιότερα ποτά του κόσμου. Η ποικιλία των κρασιών συγκινεί ακόμη και τους πολύ ψαγμένους του είδους αφού εκεί ανακαλύπτουν μπουκάλια που θα μπορούσε κάποιος να ξετρυπώσει σε μεγάλες παρισινές κάβες ή ακόμη και σε σχετικές δημοπρασίες του οίκου Sotheby’s.
«Υπάρχει μεγάλη γκάμα από βότκες, ουίσκι και σαφώς κρασιά» αποκαλύπτει ο Τάσος Κονταράτος ο οποίος διαθέτει μια στενή σχέση με τα ποτά αφού η οικογένειά του προμήθευε επί χρόνια αλκοόλ όλο το νησί, λόγω του ότι διατηρούσε την κάβα της Μυκόνου.
«Σε εμάς μπορεί κάποιος να βρει το φημισμένο γαλλικό κρασί Chateau Petrus ή μια συλλεκτική σαμπάνια τριών λίτρων Cristal, όπου το μπουκάλι έχει πάνω του σχέδια από χρυσό το κόστος της οποίας αγγίζει τα 14.500 χιλιάδες ευρώ. Τέτοια ακριβά ποτά απευθύνονται σε πολύ ειδικό και upper class κοινό που δεν φείδεται χρημάτων προκειμένου να ικανοποιήσει τις ορέξεις του. Αυτή τη στιγμή έχουμε στο κατάστημά μας τέσσερα μπουκάλια από τη συγκεκριμένη σαμπάνια».
Στο τμήμα γκουρμέ ακόμη και οι πιο μυημένοι στη γεύση θα βρουν όλα τα καλούδια. Από τις καλύτερες τρούφες Γαλλίας, μέχρι το περίφημο χαμόν Ισπανίας, προσούτο Ιταλίας, φουά-γκρά, αυγοτάραχο Ιράν, περίεργες σάλτσες από Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία, Αμερική, τυριά από διάφορα μέρη του κόσμου καθώς και χαβιάρι Ιράν.
«Στην επιλογή των προϊόντων η οποία είναι εξαιρετικά δύσκολη μας βοήθησαν διάσημοι Ελληνες σεφ με τους οποίους έχουμε συνεργασία και εργάζονται στο νησί. Όλα τα καλά εστιατόρια του νησιού προμηθεύονται πρώτη ύλη από εμάς».
Το εγχείρημα του Flora που πήρε το όνομά του από την κυρία Φλώρα -μητέρα του Τάσου Κονταράτου που μαζί με τον σύζυγό της Γιάννη ξεκίνησαν ένα παραδοσιακό μπακάλικο στο νησί των ανέμων, χάρη στη φαντασία και το επιχειρηματικό δαιμόνιο των παιδιών της πέτυχε. Mέσα από τις οθόνες που υπάρχουν στον χώρο προβάλλεται το πρόγραμμα του fashion tv τη στιγμή που bartenders κερνούν τους επισκέπτες ευφάνταστα μη αλκοολούχα κοκτέιλς.
«Ο κόσμος δείχνει ενθουσιασμό. Αποδεικνύεται τελικά ότι όσο πρωτότυπο κι αν είναι αυτό που κάνεις, όταν το κάνεις με γούστο και σεβασμό στον πελάτη υπάρχει ανταπόκριση. Εξάλλου προσφέρουμε προϊόντα για όλα τα βαλάντια».
«Στα μέσα Ιουνίου έχουμε προγραμματίσει πολλά happenings ενώ το καλοκαίρι πρόκειται να πραγματοποιήσουμε ένα μεγάλο μας όνειρο: Φτιάχνουμε ένα μπαρ εντός του μαγαζιού προκειμένου να κερνάμε τον κόσμο καφέ ή ποτό. Κυρίως τους άνδρες που θεωρούν τον χρόνο που σπαταλά η σύζυγός τους μέσα σε ένα super market ό,τι πιο βαρετό».
To Flora διαθέτει μια τεράστια ποικιλία τόσο από τοπικά προϊόντα όσο και από εξεζητημένα καλούδια του εξωτερικού. Ο καταναλωτής έχει την δυνατότητα για παράδειγμα, να διαλέξει μουστάρδα μέσα από μια γκάμα 100 διαφορετικών ετικετών, για τι πραγματικά θέλει. «H κυρία Φλώρα είναι η μασκότ του καταστήματος. Είναι τόσο εργατική που ακόμη και σε τέτοια ηλικία βρίσκεται πίσω από τον πάγκο πουλώντας καθημερινά καπνά» λένε οι ντόπιοι.
Στο δεύτερο super market της οικογένειας, στην περιοχή Βόθωνας, υπάρχει μια ακόμη καινοτομία. Εντός του καταστήματος άνοιξε και καφέ όπου ο Alsi Sinanaj, σεφ του Ρονάλντο και του Armani «μαγειρεύει» επί τόπου καλούδια. Το Flora συνεχίζει την επιτυχία του γι αυτό και οι New York Times το κατατάσσουν στα κορυφαία super market του κόσμου ενώ το Λονδίνο προσφέρει γη και ύδωρ για να αποκτήσει το δικό του Flora.