H Audrey Hepburn, ως Holly Golightly, έτρωγε το πρωινό της μπροστά από τις βιτρίνες του. Ο Bernard Arnault, χάθηκε στους διαδρόμους του. Και το θρυλικό κεντρικό κατάστημα του οίκου κοσμημάτων Tiffany’s στην Fifth Avenue της Νέας Υόρκης άλλαξε μετά από αυτό.
Όπως αποκάλυψε ο ίδιος ο CEO της LVMH και πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου, η ξενάγηση που του έκανε ανώτερο στέλεχος της Tiffany τον καιρό που διαπραγματευόταν την εξαγορά της εταιρείας, το 2019, σημαδεύτηκε από ένα απρόοπτο.
«Χαθήκαμε μέσα στο κτίριο. Να ένας τύπος που χάνεται μέσα στο ίδιο του το μαγαζί. Και τότε είπα: ‘Έχουμε δουλειά να κάνουμε εδώ’», αποκάλυψε ο ίδιος ο Arnault σε συνέντευξή του στη Wall Street Journal.
Αυτό που συνέβη ήταν ότι ο Γάλλος δισεκατομμυριούχος της πολυτέλειας διέταξε μία πλήρη αναθεώρηση των σχεδίων ανακαίνισης του καταστήματος, η οποία έως τότε εστίαζε στο σκούρο ξύλο που κυριαρχούσε στο εσωτερικό του όταν άνοιξε για πρώτη φορά, το 1940.
«Αποφασίσαμε να το σταματήσουμε αυτό και να κάνουμε κάτι άλλο, που ευθυγραμμίζεται περισσότερο με την ομορφιά και τον μύθο της Tiffany. Η Tiffany είναι, πιστεύω, το πιο αναγνωρίσιμο και το πιο μυθικό αμερικανικό brand σε όλο τον κόσμο», λέει ο Arnault.
Το 2021, έπειτα από παρατεταμένες διαπραγματεύσεις, που διακόπηκαν από την πανδημία, η LVMH έκλεισε συμφωνία για την εξαγορά της Tiffany αντί 15,8 δισ. δολαρίων.
Ο Arnault προσπάθησε να κάνει πίσω από το deal όταν φάνηκε ότι ο κορωνοϊός έκανε μεγάλη ζημιά στον κλάδο της πολυτέλειας. Σύμφωνα με το Reuters, μπόρεσε να μειώσει το τίμημα κατά 425 εκατ. δολάρια.
Μετά την εξαγορά, η LVMH άλλαξε τον σχεδιασμό του κεντρικού καταστήματος της Tiffany, το οποίο άνοιξε την περασμένη εβδομάδα, αφότου είχε παραμείνει κλειστό από το 2019.
Στο πλαίσιο της ανακαίνισης, ένας πίνακας του Jean-Michel Basquiat, σε χρώμα παρόμοιο με το χαρακτηριστικό γαλάζιο της Tiffany κρέμεται στο ισόγειο, ενώ στον 5ο όροφο υπάρχει ένα Δωμάτιο Audrey, στο οποίο κανείς μπορεί να δει το φόρεμα Givenchy που φορούσε η Audrey Hepburn στο «Breakfast at Tiffany’s».
Η LVMH πιστεύεται ότι ξόδεψε εκατοντάδες εκατομμύρια στην ανακαίνιση, με αναλυτές να υπολογίζουν ότι ο «λογαριασμός» έφτασε στα 500 εκατ. δολάρια.
Όταν η WSJ ρώτησε τον Arnault για το κόστος της ανακαίνισης, εκείνος απάντησε: «Δεν μπορείς να ονειρευτείς όταν μιλάς για αριθμούς. Όταν δημιουργείς επιθυμία, τα κέρδη είναι μία συνέπεια».
Και αποκάλυψε ότι τα κέρδη της Tiffany διπλασιάστηκαν τα δύο τελευταία χρόνια, μετά την εξαγορά.
ΠΗΓΗ