Η Citroen μπαίνει δυναμικά στο χορό των προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων παρουσιάζοντας μέσα στο 2023 το νέο e-C3, το οποίο θα πωλείται στην Ευρώπη σε ανταγωνιστική τιμή. Ή τουλάχιστον αυτός είναι ο στόχος των Γάλλων.
Η επόμενη γενιά του δημοφιλούς C3 της Citroen θα είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο που θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη και θα πωλείται για λιγότερο από 25.000 ευρώ, δήλωσε ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της μάρκας, ο Thierry Koskas.
Το μοντέλο, το οποίο θα ονομάζεται e-C3 και θα αποτελεί την απάντηση της Citroen τόσο στο επερχόμενο ID.2 της VW όσο και στα EV χαμηλού κόστους που εξάγουν στην Ευρώπη κινεζικές μάρκες όπως η MG και η BYD, θα έχει ένα δύσκολο έργο στο εμπορικό του διάβα, καθώς το τρέχον C3 αντιπροσωπεύει το 30% των πωλήσεων της Citroen στην Ευρώπη.
Σχολιάζοντας την επικείμενη έλευση του e-C3, ο Διευθύνων Σύμβουλος της μάρκας, Thierry Koskas, αναγνώρισε την απειλή των κινεζικών μαρκών. «Έχουν πολύ ανταγωνιστικά προϊόντα», δήλωσε, προσθέτοντας ότι η Citroen θα ανταποκριθεί στην πρόκληση. «Η απάντησή μας είναι το e-C3», προσέθεσε.
Ο CEO της Citroen περιέγραψε το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό e-C3 ως ένα «μικρό hatchback με στοιχεία SUV», αλλά ξεκαθάρισε ότι δεν θα πρέπει να θεωρείται γνήσιο crossover.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το τρέχον C3 κατασκευάζεται στην Trnava της Σλοβακίας, με τις προηγούμενες γενιές που ξεκίνησαν να παράγονται το 2002 να «γεννιόνται» στο Poissy της Γαλλίας.
Αυτή τη στιγμή, η Citroen κατασκευάζει ήδη μια ηλεκτρική εκδοχή του C3 ως μέρος του προγράμματος Smart Car για την Ινδία και άλλες αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες αγορές. Το e-C3 για αυτές τις περιοχές ξεκίνησε να παράγεται τον Ιανουάριο στο Chennai της Ινδίας, σε ένα εργοστάσιο που ανήκει από κοινού στις Stellantis και CK Birla. Πωλείται επίσης με βενζινοκινητήρες και χρησιμοποιεί μια πλατφόρμα που αναπτύχθηκε με την Tata Consulting. Η δε ηλεκτρική έκδοση εξασφαλίζει αυτονομία 320 χλμ. χρησιμοποιώντας μια μπαταρία 29 kWh.
Πότε θα παρουσιαστεί το νέο Citroen e-C3;
Το ευρωπαϊκό e-C3 θα παρουσιαστεί αυτό το φθινόπωρο, με τις πωλήσεις του να ξεκινούν το 2024, όπως ξεκαθάρισε ο CEO της Citroen. Παρά το γεγονός ότι το γαλλικό εργοστάσιο κρατά κλειστά τα χαρτιά του αναφορικά με τις τεχνικές περγαμηνές του μικρού EV της, σχεδόν βέβαιο είναι ότι η μπαταρία του θα προσφέρει αυτονομία τουλάχιστον 300 χλμ.
Ο Thierry Koskas είπε ότι το επερχόμενο e-C3 που θα πωλείται στην Ευρώπη θα είναι μια «μοναδική προσφορά», αποτελώντας ένα «πλήρως εξοπλισμένο μικρό EV ευρωπαϊκής κατασκευής με κόστος κάτω από 25.000 ευρώ».
«Σήμερα, δεν υπάρχει αντίστοιχο μοντέλο στην αγορά», δήλωσε ο Thierry Koskas προσθέτοντας ότι το νέο e-C3 θα συνεχίσει την παράδοση των προσιτών, δημοφιλών μικρών αυτοκινήτων της Citroen, όπως τα 2CV, AX, Visa και Saxo.
Ωστόσο, έντονος αναμένεται να είναι ο ανταγωνισμός που θα αντιμετωπίσει το νέο e-C3, τόσο σε σχέση με το ηλεκτρικό Renault 5, το οποίο πρόκειται να διατεθεί στην αγορά το 2024, όσο και με το VW ID.2, το οποίο θα κατασκευάζεται στην Ισπανία και θα κυκλοφορήσει στην αγορά έως το 2026.