Παρών δηλώνει η οικογένεια Γεράρδου στην κούρσα διεκδίκησης της Κωτσόβολος, με τον Κωνσταντίνο Γεράρδο, αντιπρόεδρο και CEO της Πλαίσιο, να δηλώνει πως «αυτή τη στιγμή αναγκαστικά πρέπει να είμαστε μέσα στην συζήτηση, δεν μπορούμε να απουσιάζουμε.»
Η αλυσίδα Πλαίσιο, ο δεύτερος μεγαλύτερος «παίκτης» στην ελληνική αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, αυτή τη στιγμή χαρτογραφεί όλες τις παραμέτρους σχετικά με Κωτσόβολος, μετά από το πωλητήριο που ανήρτησε ο μητρικός όμιλος Currys πριν από λίγες ημέρες και «αν είναι σωστές και ευνοϊκές γιατί να μην το πάρουμε;» σημείωσε ο κος Γεράρδος σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χθες η διοίκηση της εταιρείας. Ξεκαθαρίζοντας ωστόσο πως «αν δεν είναι ευνοϊκές δεν θα προχωρήσουμε σε τίποτα.»
Πλαίσιο: Τη διαγραφή των μετοχών από το ΧΑ αποφάσισε η γ.σ.
«Υπάρχουν πολλές παράμετροι που θα δεν γνωρίζουμε, όπως η αποτίμηση της Κωτσόβολος, το management team, η γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, πώς θα εξελιχθεί η αγορά» επεσήμανε ο κος Γεράρδος.
Επίσης το γεγονός ότι οι δύο αλυσίδες απευθύνονται σε διαφορετικά πελατολόγια «δεν μας αφήνει αδιάφορους», ανέφερε ο ίδιος.
«Μεγάλη μπουκιά»
«Είναι ‘μεγάλη μπουκιά’, με οφέλη και κινδύνους» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Πάντως οι Γεράρδοι νιώθουν πολύ σίγουροι ακόμη και στην περίπτωση που την Κωτσόβολος αποκτήσει ένας μεγάλος διεθνής «παίκτης» ανατρέποντας τις ισορροπίες στην εγχώρια αγορά.
Όπως σημείωσε ο κ. Γεράρδος, «είναι κάτι που το έχουμε δει ξανά στην αγορά μας το 2005 και το 2007, όταν ήρθαν τα MediaMarkt, η Fnac, η Saturn, και η Dixons με τοπικό management. Παράλληλα εκείνο το διάστημα δραστηριοποιούνταν και άλλοι σημαντικοί παίκτες στην ελληνική αγορά (Ηλεκτρονική Αθηνών, Multirama) που σήμερα δεν υπάρχουν. Μέσα σε ένα τέτοιο ανταγωνιστικό περιβάλλον το Πλαίσιο απέδειξε ότι δεν φοβάται τον ανταγωνισμό».
Ο κος Γεράρδος ανέφερε ότι η Citi, που «τρέχει» τη διαδικασία διερεύνησης ενδιαφέροντος για την Κωτσόβολος για λογαριασμό της Currys, δεν έχει προσεγγίσει την Πλαίσιο. Ωστόσο η εταιρεία αυτή τη στιγμή αναζητά οικονομικό σύμβουλο, προκειμένου να μελετηθούν και να αξιολογηθούν εις βάθος όλες παράμετροι και τα οφέλη από μία κίνηση εξαγοράς.
Σε ότι αφορά τη χρηματοδότηση που θα χρειαζόταν για ένα τέτοιο εγχείρημα σημείωσε: «Είμαστε χρηματοοικονομικά υγιείς τα τελευταία 54 χρόνια, θεωρώ ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα για την εξεύρεση κεφαλαίων».
Διψήφιος ρυθμός ανάπτυξης στο α’ εξάμηνο
Σε επίπεδο πωλήσεων η εταιρεία «έτρεξε» το πρώτο εξάμηνο εφέτος με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, λίγο πάνω από 10%, ενώ το περιθώριο κέρδους ήταν λιγότερο πιεσμένο συγκριτικά με το 2022.
Το 2022 η Πλαίσιο διατήρησε τον τζίρο της στα επίπεδα ρεκόρ που είχε πετύχει το 2021, ήτοι 435 εκατ. ευρώ. Ωστόσο τα EBITDA υποχώρησαν στα 16 εκατ. ευρώ (-20%) λόγω των πληθωριστικών πιέσεων.
Επενδύσεις 40 εκατ. ευρώ
Από εφέτος μέχρι και το τέλος του 2025 η εταιρεία πρόκειται να επενδύσει τουλάχιστον 40 εκατ. ευρώ ανέφερε ο κος Γεράρδος, με έμφαση στο δίκτυο των καταστημάτων, το οποίο θα αναπτυχθεί πιο γρήγορα σε σχέση με το παρελθόν, στο e-commerce, στην τεχνολογία, στις υποδομές και στα συστήματα logistics.
Σημειώνεται ότι μόνο σε ενίσχυση των logistics προβλέπεται να δαπανηθούν 14 εκατ. ευρώ, με την Πλαίσιο να σχεδιάζει την τέταρτη αποθήκη, η οποία προορίζεται για την γρήγορη και αποτελεσματική διακίνηση μικρών πακέτων.
«Αυτή τη στιγμή έχουμε ένα πλάνο επενδύσεων, όπου μπορούμε να τις υλοποιήσουμε χωρίς να αγχωνόμαστε για το τι θα πρέπει να πούμε στο τρίμηνο ή στο εξάμηνο» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κος Γεράρδος ερωτηθείς για τις προσδοκίες της διοίκησης μετά την έξοδο από το Χρηματιστήριο.
Μάλιστα συμπλήρωσε ότι η Πλαίσιο όλα αυτά τα χρόνια, που ήταν εισηγμένη ήταν απόλυτα διαφανής ενώ ο ανταγωνισμός όχι.
Έξι πυλώνες
Το πλάνο της εταιρείας έως και το 2030 εστιάζεται σε έξι πυλώνες: την ισχυροποίηση των logistics, την έμφαση στην προσωποποιημένη εξυπηρέτηση του πελάτη με επένδυση σε ΙΤ, την ανάπτυξη νέων καταστημάτων, την ενίσχυση του e-commerce, την αύξηση του έμψυχου δυναμικού με την δημιουργία επιπλέον 15% θέσεων εργασίας μέσα στην επόμενη τριετία και το ESG όπου ένα πρώτο δείγμα ήταν η τοποθέτηση φωτοβολταϊκών στην οροφή των εγκαταστάσεων στην Μαγούλα που έχουν οδηγήσει στην μείωση κατά 48,5% της ενέργειας μέσω δικτύου.
Μεγαλώνει το μερίδιο αγοράς στις οικιακές συσκευές
Αν και οι οικιακές συσκευές πωλούνται σε μόλις 10 από τα 25 καταστήματα της Πλαίσιο καθώς και μέσα από το e-shop, η εταιρεία κερδίζει συνεχώς μερίδιο, με την εν λόγω κατηγορία να έχει αναδειχθεί σε σημαντικό asset ανάπτυξης.
Συγκεκριμένα οι οικιακές συσκευές εισφέρουν το 12% του συνολικού τζίρου – σχεδόν 50 εκατ. ευρώ – και ήταν ο «πρωταγωνιστής» του 2022 με ανάπτυξη 25%.