Τα πάνω κάτω φέρνει η Rolex στον κόσμο των πολυτελών ρολογιών με την εξαγορά της Bucherer, προχωρώντας σε μια συμφωνία που δίνει για πρώτη φορά στην ελβετική μάρκα σημαντική παρουσία στις λιανικές πωλήσεις.
Σε μια κίνηση που θα μπορούσε να έχει μακροπρόθεσμες συνέπειες για τους αντιπάλους της στο λιανικό εμπόριο, η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής πολυτελών ρολογιών στον κόσμο θα κατέχει πλέον περισσότερα από 100 καταστήματα της Bucherer παγκοσμίως.
Αν και τα καταστήματα θα συνεχίσουν να λειτουργούν ανεξάρτητα, θα διατηρήσουν το όνομα Bucherer και θα πωλούν και άλλες μάρκες ρολογιών, η κίνηση αυτή προκάλεσε ανησυχίες στους επενδυτές για πιθανή συμπίεση της προσφοράς σε άλλα καταστήματα. Οι μετοχές της Watches of Switzerland Group, του μεγαλύτερου αντιπροσώπου Rolex στο Ηνωμένο Βασίλειο, έχασαν πάνω από το ένα τέταρτο της αξίας τους στην είδηση.
Η αγορά είναι ένα λογικό βήμα για τις δύο επιχειρήσεις που έχουν πολύ στενή σχέση από το 1924, σύμφωνα με τον Jean-Philippe Bertschy, αναλυτή της Vontobel, ο οποίος εκτίμησε ότι η Bucherer έχει επιχειρηματική αξία περίπου 4 δισεκατομμυρίων ελβετικών φράγκων (4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων). Οι εταιρείες δεν αποκάλυψαν τους οικονομικούς όρους.
Η Rolex ανακοίνωσε ότι η απόφαση για την αγορά της Bucherer ελήφθη μετά την απόφαση της οικογένειας που ελέγχει την αλυσίδα καταστημάτων να πουλήσει και διαβεβαίωσε ότι οι σχέσεις με τους υπάρχοντες συνεργάτες λιανικής δεν θα αλλάξουν. Παρόλα αυτά, σηματοδοτεί μια στρατηγική στροφή για τη μεγαλύτερη ελβετική μάρκα ρολογιών, η οποία έχει ξεκαθαρίσει εδώ και καιρό ότι δεν θα πωλούσε τα ρολόγια της απευθείας στους καταναλωτές.
Αυτή τη στιγμή υπάρχει μόνο ένα κατάστημα στον κόσμο που ανήκει στη Rolex και το διαχειρίζεται η ίδια, αυτό στην πόλη της Γενεύης. Η συμφωνία με την Bucherer θα ανοίξει για τη μάρκα μια απευθείας γραμμή με τους πελάτες της και περισσότερο έλεγχο και εποπτεία για τη διανομή καθώς και την τιμολόγηση των μεταχειρισμένων ρολογιών.
Η Rolex εισήλθε στην αγορά μεταχειρισμένων ρολογιών πέρυσι με μια αιφνιδιαστική κίνηση για την πιστοποίηση των μεταχειρισμένων ρολογιών της μέσω λιανοπωλητών όπως η Bucherer.
Ο Γιον Κοξ, επικεφαλής των ελβετικών μετοχών της Kepler Cheuvreux, δήλωσε ότι η κίνηση της Rolex στη λιανική πώληση θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις πέρα από τους εισηγμένους πωλητές, όπως η Watches of Switzerland και η The Hour Glass στη Σιγκαπούρη.
«Με την πρώτη ματιά, αυτό είναι σοκαριστικό για όλους τους άλλους επίσημους αντιπροσώπους της Rolex, επειδή η Rolex ανέκαθεν έλεγε ότι έχει δεσμευτεί στην ανεξάρτητη λιανική διανομή και δεν έχει καμία επιθυμία να δημιουργήσει δικό της δίκτυο λιανικής», δήλωσε ο Κοξ.
Η ζήτηση για τα πιο δημοφιλή μοντέλα της Rolex, όπως το Daytona, το GMT και το ρολόι Submariner , ξεπερνά κατά πολύ την προσφορά, παρόλο που η εταιρεία κατασκευάζει περισσότερα από 1 εκατομμύριο ρολόγια ετησίως και πραγματοποιεί πωλήσεις άνω των 9 δισεκατομμυρίων φράγκων.
Οι πελάτες στους εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους μπαίνουν σε λίστες αναμονής που μπορεί να περιμένουν μήνες ή και χρόνια για τα πιο περιζήτητα μοντέλα.
Η εξαγορά της Bucherer σηματοδοτεί τη δεύτερη σημαντική αλλαγή στη στρατηγική λιανικής πώλησης για τη Rolex σε λιγότερο από έναν χρόνο.
Τα ρολόγια Rolex κυριαρχούν στην αγορά μεταχειρισμένων ρολογιών, αντιπροσωπεύοντας τα περισσότερα ρολόγια που αγοράζονται και πωλούνται βάσει αξίας από οποιαδήποτε άλλη μάρκα.
Η κατάκτηση της αγοράς λιανικής πώλησης και η μεγαλύτερη παρουσία της Rolex και της αδελφής μάρκας Tudor σε χαμηλότερες τιμές στα καταστήματα αποτελεί «αλλαγή παιχνιδιού», δήλωσε ο Oliver Mueller, επικεφαλής της ελβετικής LuxeConsult.