Ο Αντώνης Αβρίθης έγινε ευρύτερα γνωστός στο κοινό, όταν ένα γαστερόποδο το οποίο ανακάλυψε ο ίδιος στην Κω, πήρε το όνομα του, το Radomaniola avrithisi. Αξιοσημείωτη είναι η
επιτυχία με την οποία επικοινωνεί την επιστήμη της παλαιοντολογίας μέσα από το κανάλι του Palaiopaido στις διαδικτυακές πλατφόρμες των TikTok και YouTube και χθες βράδυ, καλεσμένος του ήταν ο επίσης γνωστός και πολιτιστικός καλλιτέχνης Κωνσταντίνος Φάης, με αφορμή ένα εμβληματικό έργο του, τον Σμιλόδοντα της Ουρουγουάης.
Το κλίμακας 1:1 γλυπτό είναι αναπαράσταση του μεγαλύτερου Σμιλόδοντα που έζησε ποτέ (Smilodon populator) και έκανε τον γύρο του κόσμου μέσα από τις ειδησεογραφικές σελίδες φτάνοντας μέχρι και τους
συντάκτες της New York Times. Στην συζήτηση ωστόσο δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση και στον χώρο της ελληνικής παλαιοντολογίας όπου ο νεαρός YouTuber προσπαθεί να εισάγει το ελληνικό κοινό με εκλαϊκευμένο τρόπο.
Ο κ. Φάης παρουσίασε και το πρώτο του έργο σχετικά με τα
προϊστορικά ζώα το οποίο αφορά τον Amphimachairodus Giganteus των Roth-Wagner, ένα είδος προϊστορικού αιλουροειδούς που έζησε πριν 7.000.000 περίπου χρόνια στο Πικέρμι. Με αφορμή αυτό το έργο συζητήθηκε η προοπτική δημιουργίας περισσότερων έργων σχετικά με την Πικερμική πανίδα, η οποία είναι γνωστή παγκοσμίως, ώστε να προωθηθεί ευρύτερα στο κοινό, εγχώριο και μη, η παλαιοντολογική κληρονομιά της χώρας μας. Στην συνέχεια ο καλλιτέχνης αναφέρθηκε στα έργα που αφορούν την μυθολογία, τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και την ναυτιλία αλλά και μοιράστηκε μαζί μας τα επόμενα του βήματα.
Ο Μόνοικος Ηρακλής θα αποτελέσει τον επόμενο ‘’σταθμό’’ στην δημιουργική διαδικασία, προβάλλοντας έτσι τον απόηχο της Ελληνικής Μυθολογίας εκτός συνόρων, με επίκεντρο την Κυανή Ακτή και το Πριγκιπάτο του Μονακό. Τέλος, η συζήτηση έκλεισε με μερικές παροτρύνσεις από τους
συνομιλητές προς την νέα γενιά, ώστε να διεκδικεί ο καθένας τα όνειρα του, να είναι παραγωγικός και να σκέφτεται ‘’πέραν των τετριμμένων πλαισίων’’.