Η διασύνδεση της εκπαίδευσης με την επιχειρηματικότητα αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για ισχυρή και διαρκή οικονομική ανάπτυξη.
Η άποψη του Σταύρου Καφούνη, Προέδρου Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η συνεργασία του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, η οποία πλέον έχει πολύ γερά θεμέλια. Το σημαντικότερο είναι ότι σε κάθε τέτοια συνεργασία η θεωρία πρέπει να έχει πρακτική εφαρμογή με συγκεκριμένες, μετρήσιμες και παραγωγικές δράσεις. Για παράδειγμα, οι δύο εξαμηνιαίες έρευνες που καταγράφουν τα αποτελέσματα των εκπτωτικών περιόδων και μετρούν τον δείκτη αισιοδοξίας μέσα από ένα τεράστιο δείγμα επιχειρήσεων, οι οποίες συμμετέχουν πρόθυμα, ανεξαρτήτως μεγέθους, περιοχής ή κλάδου. Επίσης, τα Retail Customer Experience Awards που για πρώτη φορά βγάζουν τους φοιτητές από τις αίθουσες, ώστε να μπορέσουν οι ίδιοι -και όχι μια επιτροπή σοφών- να αξιολογήσουν και τελικά να επιβραβεύσουν τα καλύτερα φυσικά και ψηφιακά καταστήματα. Η μεγάλη χαρτογράφηση της εμπορικής καρδιάς της πόλης μέσω ψηφιακής βιντεοσκόπησης που έχει πρακτικά και μετρήσιμα αποτελέσματα και αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες διεθνώς, απεικονίζοντας το σύνολο της επιχειρηματικότητας στην Αθήνα, καθώς και τις τάσεις που εμφανίζονται.
Εχοντας πλέον στη διάθεσή μας ιστορικά στοιχεία, μπορούμε να απαντάμε σοβαρά σε προβληματισμούς αν θα μετατραπεί η πόλη σε ένα τεράστιο λούνα παρκ τουρισμού και ψυχαγωγίας ή εάν θα διατηρήσει τον εμπορικό της χαρακτήρα. Με ικανοποίηση, λοιπόν, θέτουμε στη διάθεση της πολιτείας σημαντικά στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν το κράτος, την τοπική αυτοδιοίκηση, αλλά και την επιχειρηματικότητα, για να λάβουν τις σωστές αποφάσεις. Στόχος μας είναι αυτές οι πρωτοβουλίες, λόγω και της τεράστιας προβολής που λαμβάνουν, να αποτελέσουν παράδειγμα για φορείς και πανεπιστημιακά ιδρύματα, ώστε να δούμε να δημιουργούνται νέες, σύγχρονες και δυναμικές επιχειρήσεις, που θα προσφέρουν πολλές καλοπληρωμένες και ενδιαφέρουσες θέσεις εργασίας για τα νέα μυαλά της χώρας. Αλλωστε, πάντα υπάρχει χώρος για νέες πρωτοβουλίες, γι’ αυτό και τα όσα έως σήμερα έχουμε παρουσιάσει είναι μόνο η αρχή. Η ελληνική οικονομία αλλά και η επιχειρηματικότητα πέρασαν από 40 κύματα τα χρόνια της οικονομικής, υγειονομικής και ενεργειακής κρίσης. Χιλιάδες επιχειρήσεις, όμως, κατάφεραν να μείνουν ζωντανές και πλέον ήρθε η ώρα να αναπτυχθούν και να δημιουργήσουν πολλές και καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας. Η χαρτογράφηση της αγοράς μάς δίνει τη δυνατότητα να καταλάβουμε και τις ανάγκες της. Αυτός είναι και ο σκοπός της συνεργασίας ανάμεσα στην επιχειρηματική και ακαδημαϊκή κοινότητα. Από τη θεωρία, όμως, πρέπει να περάσουμε στην πράξη. Η καταγραφή της οικονομικής κατάστασης και η χαρτογράφηση της αγοράς είναι απαραίτητες. Ακόμη πιο απαραίτητο, όμως, είναι μέσα από τα προβλήματα που αναδεικνύουν μελέτες, όπως αυτές που διεξάγει ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο, ότι θα πρέπει να δίνονται και οι ανάλογες λύσεις.