Louis Vuitton-Dior: Παραμένουν στο παιχνίδι της πολυτέλειας – Η αντίθεση με τον Gucci

Aν ο μεγαλύτερος όμιλος πολυτελείας στον κόσμο παλεύει να ανεβάσει τις πωλήσεις, τότε ο αγώνας θα είναι ακόμη πιο έντονος για το μεγαλύτερο μέρος της υπόλοιπης βιομηχανίας

Η οποιαδήποτε εκτίμηση όμως προς την κατεύθυνση αυτή, μοιάζει πλέον με ευσεβή πόθο και δημιουργεί άλλες προοπτικές για το μέλλον. Ο κορυφαίος όμιλος, με επικεφαλής τις μάρκες Louis Vuitton και Dior, παρουσίασε αύξηση μόλις της τάξης του 2% στις οργανικές πωλήσεις, τη χαμηλότερη αύξηση από το 2016.

Δεδομένου ότι η πολυτέλεια προέρχεται από τρεις χρονιές με μεγάλες επιτυχίες, το αποτέλεσμα δεν ήταν τόσο άσχημο όσο θα μπορούσε να είναι. Αλλά αν ο μεγαλύτερος όμιλος πολυτελείας στον κόσμο παλεύει να ανεβάσει τις πωλήσεις, τότε ο αγώνας θα είναι ακόμη πιο έντονος για το μεγαλύτερο μέρος της υπόλοιπης βιομηχανίας πολυτελείας.

Η Louis Vuitton δήλωσε ότι οι πωλήσεις του ομίλου εξαιρουμένων των συναλλαγματικών κινήσεων και των συγχωνεύσεων και εξαγορών αυξήθηκαν κατά 3% τους τρεις μήνες έως τις 31 Μαρτίου, σε γενικές γραμμές σύμφωνα με τις προσδοκίες των αναλυτών. 

Το α’ τρίμηνο του Louis Vuitton

Αυτό το πρώτο τρίμηνο αποδεικνύεται όμως πάντα δύσκολο. Το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023, η Κίνα μόλις είχε άρει τους περιορισμούς της πανδημίας και οι καταναλωτές εκεί έσπευσαν να εφοδιαστούν με προϊόντα υψηλής ποιότητας. Οι ΗΠΑ και η Ευρώπη, αν και παρουσίαζαν κάποια σκαμπανεβάσματα, εξακολουθούσαν να είναι ικανοποιητικές.

Οι πωλήσεις ειδών μόδας και δερμάτινων ειδών στους καταναλωτές της ηπειρωτικής Κίνας στο εσωτερικό και στο εξωτερικό αυξήθηκαν σχεδόν κατά 10% το πρώτο τρίμηνο του 2024, με ιδιαίτερη στροφή προς την Ιαπωνία, όπου το αδύναμο γεν έκανε τα προϊόντα πιο προσιτά στην αγορά τους. Αυτή ήταν μια αξιοπρεπής επίδοση, η οποία οφείλεται τόσο στους VIP όσο και στους καταναλωτές της μεσαίας τάξης, και βοηθά να διασκεδαστούν οι φόβοι ότι οι εύποροι αγοραστές υπέφεραν δυσανάλογα, όπως συνέβη στις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Ακόμα κι έτσι, δεν είναι ακόμα σαφές ότι οι Κινέζοι καταναλωτές μπορούν να πάρουν τη σκυτάλη του bling από τους δυτικούς ομολόγους τους.

Εν τω μεταξύ, οι καταναλωτές στις ΗΠΑ παραμένουν υπό την πίεση του πληθωρισμού. Αν και υπήρξε σταδιακή βελτίωση τα τελευταία τρία τρίμηνα στη ζήτηση για μόδα και δερμάτινα είδη από αυτή την ομάδα, η LVMH αναμένει ότι οι πελάτες αυτοί θα ανακτήσουν αργά μόνο την αγοραστική τους δύναμη.

Το τμήμα κρασιών και οινοπνευματωδών ποτών είδε τις οργανικές πωλήσεις να μειώνονται κατά 12%. Αφενός γιατί η φετινή κινεζική πωτοχρονιά ήταν υποτονική και αφετέρου επειδή πλήττεται από την επιφυλακτική στάση των λιανοπωλητών στις ΗΠΑ όσον αφορά την ανανέωση των αποθεμάτων κονιάκ και οι Αμερικανοί απέχουν από τα ακριβοπληρωμένα ποτά.

Η Kering

Ο γαλλικός γίγαντας, που ελέγχεται από τον δισεκατομμυριούχο François-Henri Pinault, αναμένει πτώση των πωλήσεων του πρώτου τριμήνου κατά 10% – σε σύγκριση με τις προσδοκίες της κοινής γνώμης για πτώση 3% – λόγω της κατάρρευσης της Gucci κατά σχεδόν 20%.

Ακόμα χειρότερα, ο όμιλος κατηγόρησε για την πτώση τους πολύ σημαντικούς μέχρι πρότινος καταναλωτές της Ασίας και του Ειρηνικού, οι επιλογές των οποίων συμπαρασύρουν τα πάντα στο πέρασμά τους.

Όπως ήταν αναμενόμενο, η ανακοίνωση αυτή προκάλεσε ανησυχίες και ενίσχυσε τους τριγμούς στην αγορά. Σχεδόν αντανακλαστικά, η Kering υποχώρησε κατά 12% την πρώτη ημέρα ανακοίνωσης της εν λόγω προεδιοποίησης, ενώ και οι μετοχές της LVMH, της Richemont και της Dior σημείωσαν πτώση, λόγω φόβων ότι η εξασθένηση της ανάπτυξης της πολυτέλειας στην Κίνα μπορεί να μετατραπεί σε κραχ.

Και όλα αυτά ενώ την ίδια στιγμή, στους κλάδους των ταξιδιών, του λιανεμπορίου και των πολυτελών ειδών φαίνεται ότι τοποθετούνται εσχάτως οι Ευρωπαίοι επενδυτές, στοιχηματίζοντας ότι μια ανάκαμψη στην οικονομία της Ευρωζώνης θα ενισχύσει τους καταναλωτές να ξοδέψουν περισσότερα για διακοπές και ακριβά είδη.

Η ανταγωνίστρια Prada, νωρίτερα αυτό το μήνα, επισήμανε ένα ενθαρρυντικό ξεκίνημα του έτους. Ενώ στην Kering, αφαιρώντας τις επιδόσεις της Gucci, υποδηλώνεται ότι μικρότερες μάρκες όπως η Bottega Veneta και η Yves Saint Laurent αντέχουν καλύτερα. 

Σε καλύτερη μοίρα

Παρ’ όλα αυτά, οι πωλήσεις της Louis Vuitton εκφράζουν μια κατάσταση που απέχει πολύ από αυτή την προειδοποίηση για τα κέρδη της Kering. Κυρίως υπογραμμίζουν ότι σε ομιλικό επίπεδο, ο LVMH θα είναι σε θέση να προχωρήσει με καλύτερους όρους σε μια επιβραδυνόμενη αγορά πολυτελείας σε σχέση με άλλες μάρκες.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Related Posts

Next Post

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΣΗΜΕΡΑ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.