Εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο το Ετήσιο Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής του Δήμου Κατερίνης, ύστερα από εισήγηση της Αντιδημάρχου Τουρισμού και Πολιτισμού, Ελίνας Διαμαντοπούλου. Το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής του Δήμου Κατερίνης για το έτος 2024, εκπονήθηκε από την Αντιδημαρχία Τουρισμού και έλαβε τη ομόφωνη στήριξη της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής του Δήμου Κατερίνης.
Για τους σκοπούς του Προγράμματος, κρίσιμης σημασίας κείμενο και βάση σχεδιασμού αποτέλεσε η Στρατηγική Προώθησης και Προβολής του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού 2023-2024, καθώς και η στρατηγική που προκρίνει το ίδιο το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021-2025. Εναρμονίζεται με αυτόν τον τρόπο, με την εθνική στρατηγική για τον τουρισμό και εμβαθύνει σε εκείνους τους τομείς της τουριστικής εμπειρίας που αποδεδειγμένα έχουν τεράστια προοπτική και μπορούν να αποδώσουν νέα δυναμική στο τουριστικό μας προϊόν.
Οι βασικοί στόχοι του προγράμματος είναι:
Η επικαιροποίηση και ενδυνάμωση του τουριστικού brand name της Κατερίνης.
Η αξιοποίηση όλων των σύγχρονων εργαλείων τουριστικού marketing.
Η ενίσχυση των ψηφιακών υποδομών και αξιοποίηση όλων των σύγχρονων εργαλείων ψηφιακού marketing.
Ο περαιτέρω ποιοτικός εμπλουτισμός της «τράπεζας» υλικού προβολής.
Η ανάπτυξη και προβολή εναλλακτικών μορφών τουρισμού.
Η προώθηση της τοπικής γαστρονομίας και του πολιτιστικού περιεχομένου της περιοχής.
Η περαιτέρω ανάπτυξη του Προσβάσιμου Τουρισμού στις ακτές του δήμου.
Η άμβλυνση της εποχικότητας στην περιοχή και η σύνδεση της θάλασσας με τις διαδρομές στο βουνό.
Η διεξαγωγή ερευνών τουριστικής εμπειρίας.
Η συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα που ενισχύουν την τεχνογνωσία, την δικτύωση και συμβάλλουν πολλαπλασιαστικά στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας του τουριστικού μας προορισμού.
Η συμμετοχή στις σημαντικότερες διεθνείς εκθέσεις για την εδραίωση της θέσης της τουριστικής ταυτότητας του Δήμου Κατερίνης.
Τους βασικούς άξονες του προγράμματος αποτελούν:
Η ανάπτυξη της Τουριστικής Εμπειρίας.
I. Ανάπτυξη του Εναλλακτικού Τουρισμού.
a) Γαστρονομικός Τουρισμός – Οινοτουρισμός (Δρόμοι κρασιού).
b) Αθλητικός Τουρισμός
c) Φυσιολατρικός – Περιπατητικός τουρισμός
d) Πολιτισμικός – Πολιτιστικός τουρισμός
II. Προσβάσιμος Τουρισμός
III. Απόδημος Ελληνισμός.
IV. Τουριστική εκπαίδευση
Και η Τουριστική Προβολή και Επικοινωνία
Στην μελέτη που εκπονήθηκε, οι προτεινόμενες δράσεις για υλοποίηση των στόχων του προγράμματος, χωρίζονται σε έξι γενικές κατηγορίες:
1. Ψηφιακές υποδομές και Διαχείριση ψηφιακής ταυτότητας.
2. Παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού.
3. Παραγωγή εντύπων, προωθητικού υλικού και αναμνηστικών.
4. Προβολή σε έντυπο για τον ηλεκτρονικό τύπο και τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα.
5. Συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις, φεστιβάλ, συνέδρια και διαγωνισμούς, προβολή μέσω δράσεων εξωστρέφειας, δημοσίων σχέσεων/επαφών.
6. Διοργάνωση εκδηλώσεων για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος αλλά και άλλων ενημερωτικών δράσεων.
Σε δηλώσεις της η Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Ελίνα Διαμαντοπούλου, ανέφερε: «Δίνουμε νέα δυναμική στο τουριστικό μας προϊόν. Προωθούμε τη συνέργεια πολιτισμού και τουρισμού ως συστατικό στοιχείο μιας βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης. Για εμάς πολιτισμός και τουρισμός είναι δρόμοι παράλληλοι και συμπληρωματικοί. Νέες, καινοτόμες πολιτιστικές δράσεις γίνονται οι αφορμές για να δοθεί ώθηση στον Τουρισμό μας. Παράλληλα, η συνεργασία μεταξύ τουριστικών και κοινωνικών φορέων αποτελεί θεμελιώδες συστατικό στις προσπάθειές μας. Στο πλαίσιο αυτό, επιβεβλημένος είναι ο προγραμματισμός ενεργειών με βάση ένα υπαρκτό πρόγραμμα και συγκεκριμένες επιδιώξεις. Επίσης, η συνεργασία φορέων και τοπικής κοινωνίας με δράσεις εξωστρέφειας είναι απαραίτητες ώστε να παρουσιαστεί η Κατερίνη ως ένας ελκυστικός προορισμός. Με σκοπό την υποβοήθηση της τουριστικής ανάπτυξης και τη βελτίωση της ποιότητας και της ανταγωνιστικότητας του τουρισμού του δήμου, δίνουμε έμφαση στο τρίπτυχο υποδομές, καθαριότητα, προβολή».