Σημαντική θέση στο καλάθι των καταναλωτών εδραιώνουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, με το μερίδιο τους επί των συνολικών πωλήσεων να συνεχίζει την ανοδική του πορεία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων NielsenIQ, το πρώτο τρίμηνο του έτους τo μερίδιο των PL, έφτασε το 25,4%, από το 24,7%, αντίστοιχα, στο τέλος του 2023, παρά το γεγονός ότι ο ρυθμό ανάπτυξης των τιμών φαίνεται να βαίνει μειούμενος συγκριτικά με το προηγούμενο διάστημα.
Οι ανατιμήσεις, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, έφτασαν μεσοσταθμικά το 1%, ωστόσο το γεγονός ότι οι τιμές έχουν διαμορφωθεί ήδη σε υψηλά επίπεδα από τις μεγάλες αυξήσεις των προηγούμενων μηνών, στρέφει πολλούς καταναλωτές στην οικονομικότερη λύση των PL προϊόντων. Υψηλή παραμένει, την ίδια περίοδο η προωθητική ένταση, από 68,7% που ήταν στο τέλος του 2023, στο 69,8% στις αρχές του 2024.
Αυξημένες οι πωλήσεις «καλοκαιρινών» προϊόντων
Ο συνολικός τζίρος των σούπερ μάρκετ το α΄ ήταν συνολικά αυξημένος κατά 3%, ενώ στις επιμέρους FMCG υπέρ-κατηγορίες, τα Τρόφιμα και Ποτά, αλλά και τα προϊόντα Προσωπικής Υγιεινής και Ομορφιάς εμφάνισαν άνοδο τζίρου κατά +3,3%. Αντίθετα, στην κατηγορία της Φροντίδας του Σπιτιού, ο τζίρος ήταν μειωμένος κατά -1,7%, με τη μέση τιμή μάλιστα παρουσιάζει σημαντική μείωση, γεγονός που ενδέχεται να οφείλεται στα πρόσφατα νέα μέτρα που ελήφθησαν και αφορούσαν σε προϊόντα της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Την ίδια στιγμή ευνοημένες από τις υψηλές θερμοκρασίες, ιδιαίτερα του Μαρτίου, φαίνονται ορισμένες κατηγορίες που συνδέονται με τις καταναλωτικές συνήθειες κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Συγκεκριμένα τα παγωτά εμφάνισαν ανάπτυξη της τάξεως του +21,0%, τα εντομοαπωθητικά κατά +19,5%, οι μπύρες κατά +12,7% και τα νερά κατά 10,4%.
πηγή: Ρομίνα Νικηφόρου/cnn.gr