Οι εξαιρέσεις των συμβολαίων συνήθως αποτελούν σημεία αντιπαράθεσης μεταξύ ασφαλισμένων και εταιριών – Τι πρέπει να γνωρίζουμε για τις λεγόμενες γκρίζες ζώνες των ασφαλιστηρίων
Ένα θέμα – πρόβλημα- που κάποιες φορές ανακύπτει μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών και ασφαλισμένων σε προγράμματα Υγείας είναι η κάλυψη από την πλευρά των εταιρειών συγκεκριμένων επεμβάσεων ή παθήσεων που τυχαίνει να αφορούν τον ασφαλισμένο τους.
Ένα σχετικά σύνηθες σενάριο είναι οι κατέχοντες το ασφαλιστικό πρόγραμμα να ζητούν την κάλυψη του τρόπου της επέμβασης (laser, ρομποτική κ.α) ή κάποιου προβλήματος υγείας που υπάγεται στα σπάνια και τους οδήγησε στο νοσοκομείο, ενώ από την πλευρά τους οι εταιρείες να αναφέρουν ότι αυτό δεν αναγράφεται στους όρους του συμβολαίου.
Τα θέματα αυτά υπάγονται στις λεγόμενες «γκρίζες ζώνες» που τελικά προκαλούν εντάσεις και δημιουργούν λανθασμένη εικόνα για την ασφαλιστική κάλυψη.
Όπως έχει πολλές φορές φανεί στην πράξη όταν στο ασφαλιστικό συμβόλαιο δεν καταγράφεται κάτι συγκεκριμένα ως «εξαίρεση», δε μπορεί εύκολα να θεωρηθεί ως τέτοια οπότε και να μην καλυφθεί.
Τα θέματα αυτά εντοπίστηκαν αρκετές φορές και οδήγησαν σε διαμαρτυρίες τους ασφαλισμένους οι οποίοι και κατέφυγαν στον Συνήγορο του Καταναλωτή, την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή ή ακόμα και στην Δικαιοσύνη. Με την πάροδο των ετών οι ασφαλιστικές καταγράφοντας τα θέματα αυτά έχουν μεριμνήσει στον μεγαλύτερο δυνατόν βαθμό να τα προσδιορίσουν στις συμβάσεις κάνοντας λεπτομερή αναφορά στους όρους των συμβολαίων.
Γι΄αυτό και πρέπει οι υποψήφιοι προς ασφάλιση που αναζητούν εταιρεία για ένα πρόγραμμα Υγείας ή όσοι είναι ασφαλισμένοι ήδη, να διαβάσουν με μεγάλη προσοχή τις εξαιρέσεις και να γνωρίζουν τι ακριβώς περιγράφουν αυτές. Έτσι, θα μπορέσουν να μειώσουν τις πιθανότητες εκπλήξεων και θα γνωρίζουν με ακρίβεια τι τους προσφέρει το ασφαλιστικό πρόγραμμα που έχουν επιλέξει.