Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αρχίσει να αναπτύσσονται στην Ευρώπη. Αυτή είναι μια διαδικασία η οποία σίγουρα δεν είναι πρόσκαιρη, τυχαία και χωρίς μέλλον, όπως αποδεικνύεται.
Οι κινήσεις των κινεζικών εταιρειών για να αποκτήσουν ένα υποτυπώδες δίκτυο (αρχικά) στη Γηραιά Ήπειρο, να αρχίσουν να πωλούν τα μοντέλα τους και να αυξάνουν το μερίδιο αγοράς σε αυτή ίσως φαίνονται σπασμωδικές. Όμως, κάθε άλλο παρά τέτοιες είναι προκύπτει από τα δεδομένα.
Σε πολλούς, αυτές οι επιχειρηματικές κινήσεις των Κινέζων φαντάζουν ως μια ευκαιριακή προσπάθεια να αντιπροσωπεύονται στην Ευρώπη και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους εκτός της ασιατικής χώρας, ιδίως έπειτα από την αύξηση των δασμών που επέβαλαν οι ΗΠΑ στα αυτοκίνητά τους, κάνοντας απαγορευτική -ουσιαστικά- την όποια ανάπτυξή τους
Κατά συνέπεια, οι εταιρείες αυτές βρήκαν πιο πρόσφορο επιρρηματικό και εμπορικό έδαφος στην Ευρώπη, η οποία μοιάζει να είναι μπερδεμένη και να υπάρχουν αντικρουόμενες γνώμες για το πώς θα αντιμετωπίσει την κινεζική ανάπτυξη σε αυτή.
Οι Κινέζοι έχουν δεδομένο στόχο και δεν το κρύβουν: Θέλουν να εκτοπίσουν την Tesla από το να είναι πρώτη στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων επί ευρωπαϊκού εδάφους και να κερδίσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές.
Αυτό που βιώνουμε τώρα από τους Ασιάτες κατασκευαστές δεν είναι αποτέλεσμα μιας ευκαιριακής διαδικασίας αλλά πολύχρονης και μεθοδευμένης προσπάθειάς τους. Το μεγάλο πλεονέκτημά τους είναι ότι έχουν τον χρόνο και τα χρήματα για να αναπτύξουν μια επιχειρηματική στρατηγική η οποία θα τους αποφέρει τα όποια κέρδη στο μέλλον.
Το πρόσφατο παράδειγμα της Great Wall Motor είναι χαρακτηριστικό. Η εταιρεία είχε δημιουργήσει γραφεία της στη Γερμανία το 2021, όμως ανακοίνωσε ότι στο τέλος του προσεχούς Αυγούστου θα διακόψει τη λειτουργία τους επειδή η εμπορική πορεία της δεν είναι αυτή που επιθυμούσαν τα στελέχη της
Εκπρόσωπός της δήλωσε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να διαθέτει τα μοντέλα της στις χώρες στις οποίες αντιπροσωπεύεται ήδη, ενώ θα γίνει προσπάθεια να επεκταθεί και σε άλλες.
Η MG Motor έχει προβάδισμα στην Ευρώπη μεταξύ των εταιρειών από την Κίνα κάτι που είναι λογικό. Οι βρετανικές ρίζες της και η φήμη της ήταν το καλύτερο εισιτήριο για τα στελέχη της ώστε να βρουν πρόσφορο έδαφος, να ανοίγουν ευκολότερα οι πόρτες και να προτιμώνται τα μοντέλα της έναντι άλλων κινεζικών εταιρειών.
H BYD Auto και η Chery Automobile έχουν ανακοινώσει ότι θα δημιουργήσουν εργοστάσιά τους στην Ευρώπη για να μειώσουν το κόστος παραγωγής των αυτοκίνητων τους, άρα και την τιμή πώλησής τους.
Η πρώτη στη Ουγγαρία και η δεύτερη στην Ισπανία, αντίστοιχα. Με αυτόν τον τρόπο θα έχουν έναν ουσιαστικότερο ρόλο στην αγορά, θα δημιουργήσουν ισχυρότερους επιχειρηματικούς δεσμούς στις συγκεκριμένες χώρες και θα συμμετέχουν ενεργά στην παραγωγική διαδικασία εντός αυτών.
Γενικά, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δουλεύουν μεθοδικά, όπως αποδεικνύεται έμπρακτα. Επενδύουν σε χρόνο για να μάθουν τη νοοτροπία και τις προτιμήσεις των Ευρωπαίων, χωρίς να υπολογίζουν ιδιαίτερα τα χρήματα που θα απαιτηθούν ή που θα χάσουν μέχρι να το καταφέρουν.
Ωστόσο, προσπαθούν να επιβάλλουν τους δικούς τους όρους όσο το δυνατόν και εφαρμόζουν πρακτικές οι οποίες κάποιες φορές είναι ξένες προς τα επιχειρηματικά ήθη και τις συνήθειες των Ευρωπαίων.