Τον πρώτο μήνα των καλοκαιρινών εκπτώσεων, η αγορά εμφάνισε σημάδια υποτονικότητας και χαμηλών πωλήσεων, ιδιαίτερα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Σύμφωνα με τα αρχικά στοιχεία της έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς, το 87,5% των επιχειρήσεων ανέφερε μείωση στις πωλήσεις τους. Οι έμποροι του Πειραιά επισημαίνουν ότι η φετινή περίοδος εκπτώσεων εντείνει την ανησυχία για τη συνεχιζόμενη μείωση του τζίρου, η οποία παρατηρείται καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024.
Παρά το γεγονός ότι το πρώτο δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων είναι συνήθως η πιο δυναμική περίοδος από πλευράς αγοραστικής κίνησης, η πίεση στο διαθέσιμο εισόδημα των ελληνικών νοικοκυριών έχει οδηγήσει τους καταναλωτές να επικεντρωθούν στην κάλυψη των βασικών τους αναγκών. Ακόμη και οι ξένοι τουρίστες, που παραδοσιακά συμβάλλουν στην αγοραστική κίνηση, εμφανίζονται πιο συγκρατημένοι στις δαπάνες τους.
Η αγορά λιανεμπορίου παρουσιάζει διαφορετική εικόνα ανάμεσα σε μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις, αλλά και ανάμεσα σε περιοχές με έντονη τουριστική κίνηση σε σχέση με άλλες. Οι μεγάλες αλυσίδες και τα πολυκαταστήματα σημειώνουν καλύτερα αποτελέσματα, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις των στελεχών της αγοράς.
Στόχος των λιανεμπόρων είναι να ξεπεράσει ο τζίρος της αγοράς τα 7 δισ. ευρώ στο δίμηνο των θερινών εκπτώσεων, συμπεριλαμβανομένων των κλάδων των τροφίμων, οχημάτων και καυσίμων.
Αξιοσημείωτο είναι ότι, σύμφωνα με το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Αττικής και τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το πρώτο πεντάμηνο του έτους παρατηρείται επιβράδυνση στην αύξηση του τζίρου του λιανεμπορίου σε σχέση με πέρυσι. Ειδικότερα, χωρίς τους κλάδους οχημάτων, τροφίμων και καυσίμων, ο κύκλος εργασιών τον Μάιο ανήλθε σε 1,01 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση μόλις 4% σε σύγκριση με τα 0,98 δισ. ευρώ του περασμένου έτους. Για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ο μηνιαίος κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 3%, φτάνοντας τα 0,52 δισ. ευρώ σε σύγκριση με πέρυσι.