Να ανασταλεί η μετεγκατάσταση των υπηρεσιών του Δήμου Αθηναίων , ζητεί το Σωματείο των εργαζομένων του ( ΣΕΔΑΣ).
Σ΄ανακοίνωση του , επισημαίνει ότι λόγω των εσωκομματικών εκλογών στο ΠΑΣΟΚ , όπου ο κ. Δούκας διεκδικεί την προεδρία του , είναι « πολύ προσεκτικοί σε όλες τις ενέργειες».
Και του ζητά να αναστείλει «την ακανθώδη διαδικασία της μετεγκατάστασης των υπηρεσιών, έως ότου ολοκληρωθεί η εκλογική διαδικασία στην οποία συμμετέχει, ενώ συγχρόνως να μπορούν απρόσκοπτα να προχωρήσουν οι εργασίες για τις σημαντικές ατέλειες του νέου κτηρίου».
Επίσης χαρακτηρίζει « φιάσκο» τη συνάντηση που είχε το Σωματείο με τον γενικό γραμματέα του δήμου.
Αναφέρει συγκεκριμένα , το Σωματείο:
«Καταρχήν θα θέλαμε να ξεκαθαρίσουμε ότι ο Σύλλογος αντιλαμβάνεται πλήρως πως ο Δήμαρχος Αθηναίων διανύει μια πολύ σημαντική περίοδο της πολιτικής του σταδιοδρομίας και του ευχόμαστε καλή επιτυχία. Για αυτό τον λόγο παραμένουμε πολύ προσεκτικοί σε όλες μας τις ενέργειες, προσπαθώντας να μην τον αποσπάσουμε από ζητήματα τα οποία είναι πραγματικά ουσιώδη και φυσικά εννοούμε την υποψηφιότητά του.
Σε καμία δε περίπτωση, ο Σύλλογος δεν θέλει να δημιουργήσει το παραμικρό πρόβλημα σε αυτή την κατεύθυνση και δεν αφήνει περιθώριο σε κανένα για παρερμηνεία των καθαρά συνδικαλιστικών του παρεμβάσεων, επί των θεμάτων που άπτονται της εργασιακής μας ζωής. Με βάση αυτή την αντίληψη αλλά και με δεδομένο ότι η τρέχουσα πραγματικότητα δημιουργεί δυσεπίλυτες δυσχέρειες, ο ΣΕΔΑ ζητά από τον Δήμαρχο Αθηναίων να πάρει την πρωτοβουλία και να αναστείλει την ακανθώδη διαδικασία της μετεγκατάστασης των υπηρεσιών, έως ότου ολοκληρωθεί η εκλογική διαδικασία στην οποία συμμετέχει, ενώ συγχρόνως να μπορούν απρόσκοπτα να προχωρήσουν οι εργασίες για τις σημαντικές ατέλειες του νέου κτηρίου.
Με το πέρας δε των εκλογών, θεωρούμε απαραίτητο να υπάρξει συνάντηση μαζί του, έχοντας τη βεβαιότητα ότι θα βρεθεί μια λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα η οποία θα ικανοποιεί όλες τις πλευρές, διότι θα άπτεται της κοινής λογικής.
Συνάδελφοι, η συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 18/9 με τον Γενικό Γραμματέα, μπορεί να συνοψιστεί σε μια λέξη: «Φιάσκο». Δυστυχώς, ο Γενικός Γραμματέας δεν ήταν σε θέση ή δεν ήθελε να δώσει καμία ουσιαστική απάντηση. Μια συνάντηση η οποία για πρώτη φορά έγινε παρουσία νομικής συμβούλου του Δήμου από την πλευρά του Γενικού Γραμματέα, αλλά και ενός ακόμη ατόμου αγνώστου ιδιότητας και αγνώστων λοιπών στοιχείων. Η δε νομική σύμβουλος παραβρέθηκε ώστε να λύσει το μυστήριο για το ποιος ανακάλυψε τον δικηγόρο που θα εκπροσωπήσει τον ΣΕΔΑ στα υπό συζήτηση ασφαλιστικά μέτρα… Ασύλληπτες και πρωτοφανείς καταστάσεις!
Εκ μέρους του Συλλόγου τέθηκε το αυτονόητο ερώτημα για το ποιες τελικά υπηρεσίες θα μετακινηθούν και γιατί δεν δημοσιοποιείται μια λίστα με τις υπηρεσίες αυτές. Ο Γενικός, προφανώς σε αμηχανία –με το γνωστό του πλέον σε όλους ύφος- έδινε απαντήσεις που η μία αναιρούσε την άλλη… Μια μετέφερε στο ισόγειο τις θυρίδες της Ταμειακής, μια το Πρωτόκολλο, μια τις θυρίδες των Κοινωνικών υπηρεσιών και τελικά σήμερα είδαμε ότι στο ισόγειο δημιουργείται ένας ωραίος κήπος. «Θα υπάγω εις τους κήπους, δεν περνάς, περνάς»…
Στην επιμονή μας γιατί δεν γνωστοποιούνται στους εργαζόμενους οι μετακινήσεις, η απάντησή του ήταν μνημειακή: «Το ανακοινώνω στους Αντιδημάρχους». Η διοικητική επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά…
Ο Σύλλογος παρουσίασε στον Γενικό Γραμματέα την τελευταία τεχνική έκθεση εντεταλμένου εργολάβου του Δήμου για το νέο κτήριο της Πατησίων, στην οποία γίνονται αναφορές για μια σειρά από σημαντικότατα προβλήματα στον κλιματισμό, τον εξαερισμό και σε άλλα χαρακτηριστικά του κτηρίου (η έκθεση κατέγραψε μόνον τα σημαντικότερα προβλήματα). Η απάντηση του Γενικού; Στο γνωστό μοτίβο…
Λυπούμαστε που το λέμε, αλλά από ό,τι φαίνεται ή δεν είχε καμία ιδέα, ή δεν είχε συναίσθηση της βαρύτητας του περιεχομένου της έκθεσης. Δυστυχώς μάλιστα, ο Γενικός εναγωνίως ρωτούσε από πότε είναι αυτή η έκθεση. Σημειώνεται ότι η αυτοψία του εργολάβου έγινε στις 17/9/2024, μια μέρα πριν τη συνάντησή μας. Ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του για τη σοβαρότητα που διέπει τη Διοίκηση στο θέμα της μετακόμισης.
Δεν έχει νόημα να συνεχίσουμε για τα της συνάντησης. Θα κάνουμε απλά παράθεση των κυριότερων θεμάτων και προβλημάτων τα οποία χρήζουν ουσιαστικής παρέμβασης:
• Ενώ έχουν ήδη μετακομίσει δύο Διευθύνσεις στο νέο κτήριο, αυτό είναι ακόμη υπό κατασκευή. Το εργοτάξιο βρίσκεται σε κοινή θέα και η πρόσβαση συναδέλφων και πολιτών στα γραφεία γίνεται αναγκαστικά μέσα από αυτό. Την Τετάρτη 18/9 μάλιστα, σημειώθηκε ατύχημα με πολίτη (σύμφωνα με ενημέρωση που μας έκαναν συνάδελφοι).
• Την Πέμπτη 19/9, εξαιτίας εργασιών, το κτήριο γέμισε με αναθυμιάσεις, με αποτέλεσμα συνάδελφοι να έχουν τάσεις λιποθυμίας, αναπνευστικά προβλήματα, ζαλάδες κτλ. Κάποιοι μάλιστα έσπευσαν στα κοντινά Δημοτικά Ιατρεία για πρώτες βοήθειες.
Τώρα, ποιος ιθύνων νους αποφάσισε να μετακομίσουν υπηρεσίες και μάλιστα να δέχονται και κοινό, ενώ στην είσοδο εκτελούνται έργα και ποια μέτρα ασφαλείας έχουν ληφθεί, εμείς δεν μπορούμε να απαντήσουμε. Άλλοι μπορούν. Ελπίζουμε βέβαια να μην χρειαστεί να απαντηθούν αυτά τα ερωτήματα κάπου αλλού…
• Ο κλιματισμός στο σύνολό του (σε όλους τους ορόφους) σύμφωνα με την τεχνική έκθεση, είναι άκρως προβληματικός. Δεν επιδέχεται μάλιστα επί μέρους παρεμβάσεις, παρά μόνο ολική παρέμβαση που θα πρέπει να γίνει σε έντονες συνθήκες κρύου ή ζέστης.
• Ο εξαερισμός, σύμφωνα με την ίδια έκθεση, είναι εξίσου έντονα προβληματικός σε όλο το κτήριο, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των παραθύρων δεν ανοίγουν.
• Ενώ στη Λιοσίων 22, υφίστανται κατά μέσο όρο 12-15 τουαλέτες για περίπου 90 υπαλλήλους ανά όροφο, στην Πατησίων υπάρχουν 4 τουαλέτες για μεγαλύτερο αριθμό υπαλλήλων, χωρίς να υπολογίζονται οι πολίτες που θα προσέρχονται.
• Στη Λιοσίων, υπάρχουν 5 ανελκυστήρες με συνολική χωρητικότητα περίπου 50 ατόμων. Στην Πατησίων υπάρχουν 2 ανελκυστήρες με αντίστοιχη χωρητικότητα 12 ατόμων, την ώρα που οι κυλιόμενες σκάλες δεν θα λειτουργήσουν ποτέ, καθώς εξαιτίας της έκθεσης πυρασφάλειας για να λειτουργήσουν ξανά θα χρειαστούν περίπου 150.000 ευρώ…
• Αξιοσημείωτη, περίεργη και εντονότατη από ό,τι φαίνεται είναι η επιμονή του Γενικού Γραμματέα, να τοποθετήσει κάμερες στο εσωτερικό του κτηρίου. Ο Σύλλογος ξεκαθαρίζει ότι κάτι τέτοιο ούτε επιτρέπεται, ούτε θα το επιτρέψει.
• Ο Γενικός Γραμματέας ας μας επαναλάβει την προσφιλή του ατάκα «ξενοικιάζουμε κτήρια και γλιτώνουμε λεφτά», όταν μας εξηγήσει γιατί το άθλιο κτήριο της Μαιζώνος και Ψαρών διατηρείται σε λειτουργία. Δεν τον έχουν ενημερώσει ότι το συγκεκριμένο κτήριο είναι υπό κατάρρευση; Ότι πλημμυρίζουν τα υπόγεια, ότι πέφτουν τα ταβάνια στα κεφάλια εργαζομένων, ότι εκτοξεύονται βρύσες, ότι δεν έχει πρόσβαση για ΑμΕΑ; Μήπως έπαιξε ρόλο ότι το ενοίκιο πληρώνεται μέσω της ΔΑΕΜ με ό,τι αυτό συνεπάγεται;
Συνάδελφοι, σας ενημερώνουμε ότι την Παρασκευή 20/9, στις 11:00 πμ, στο Κτήριο 4 της Ευελπίδων, θα πραγματοποιηθεί η συζήτηση των Ασφαλιστικών Μέτρων που κατέθεσε ο Σύλλογος για τη μετεγκατάσταση των υπηρεσιών μας. Ο ΣΕΔΑ, πιστός στις δεσμεύσεις του, κάνει ό,τι ακριβώς έχει δεσμευτεί απέναντι στους συναδέλφους.
Καλούμε τη Διοίκηση του Δήμου, έστω και την τελευταία στιγμή, να αλλάξει την αδιάλλακτη στάση της. Ας πάρει για παράδειγμα την περίπτωση της Αστικής Κατάστασης, όπου εντέλει αποδέχθηκε την πραγματικότητα, όπως την είχε καταθέσει ο ΣΕΔΑ και δεν προχώρησε σε μετεγκατάσταση των υπηρεσιών αυτών, υιοθετώντας μάλιστα επακριβώς και μια από τις εναλλακτικές προτάσεις που είχε καταθέσει ο Σύλλογος (για τα ΚΕΠ). Έτσι είναι δυνατόν να συμβεί και για τις υπόλοιπες υπηρεσίες».