Από τις 4 Νοεμβρίου αρχίζει η διαδικασία υποβολής των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης, γνωστών ως «Πόθεν Έσχες». Οι υπόχρεοι έχουν ήδη λάβει ηλεκτρονικά μηνύματα με σχετικές πληροφορίες, ενώ η ηλεκτρονική πλατφόρμα του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος «Πόθεν Έσχες» ενεργοποιείται σταδιακά.
Προγραμματισμός πλατφόρμας και σημαντικές ημερομηνίες
Η πλατφόρμα ανοίγει για την υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης με την εξής σειρά:
- 4 Νοεμβρίου 2024: Έναρξη για τις ετήσιες δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης (Δ.Π.Κ.) του 2023.
- 18 Νοεμβρίου 2024: Υποβολή για τις ετήσιες Δ.Π.Κ. του 2024 και τις αρχικές Δ.Π.Κ. των υπόχρεων που απέκτησαν ιδιότητα μεταξύ 28/2/2023 και 30/9/2024.
- 23 Οκτωβρίου 2024: Διαθέσιμη η πλατφόρμα για την υποβολή αντιγράφων συμβολαιογραφικών εγγράφων, όπως προβλέπεται από το άρθρο 4.
Τι πρέπει να γνωρίζετε
Με την τροποποίηση της σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης, που έχει ήδη δημοσιευθεί στο ΦΕΚ, τα προσωπικά και φορολογικά στοιχεία των υπόχρεων θα αντλούνται αυτόματα από το φορολογικό μητρώο κατά την υποβολή της δήλωσης. Συγκεκριμένα, θα συλλέγονται στοιχεία όπως το ΑΦΜ, η ταυτότητα, η διεύθυνση, τα τηλέφωνα και το email των υπόχρεων.
Επιπλέον, άλλα δεδομένα, όπως εισοδήματα, τραπεζικοί λογαριασμοί, οχήματα, σκάφη, συμμετοχές σε εταιρείες και δάνεια, θα ενημερώνονται αυτόματα μέσω της διασύνδεσης με την ΑΑΔΕ, το Μητρώο Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και το ΓΕΜΗ. Οι υπόχρεοι οφείλουν να ελέγξουν την ακρίβεια των στοιχείων πριν την τελική υποβολή της δήλωσης.
Υπηρεσίες στην πλατφόρμα «Πόθεν Έσχες»
Στο ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα «Πόθεν Έσχες», το οποίο είναι διαθέσιμο μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), υποστηρίζονται οι ακόλουθες λειτουργίες:
- Ηλεκτρονική υποβολή αντιγράφων συμβολαιογραφικών εγγράφων: Σχετική υποβολή από συμβολαιογράφους για τα έγγραφα του άρθρου 8 του ν. 5026/2023.
- Καταχώριση καταστάσεων υπόχρεων προσώπων: Αφορά αρμόδιους φορείς ή διοικητικά όργανα για τα υπόχρεα πρόσωπα, σύμφωνα με το άρθρο 17 του ν. 5026/2023.
- Υποβολή Δ.Π.Κ. και Δ.Ο.Σ.: Οι υπόχρεοι μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά τις δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης και δηλώσεις οικονομικών συμφερόντων.
- Ενημέρωση στοιχείων συζύγων και τέκνων: Γίνεται ηλεκτρονική καταχώριση των στοιχείων συζύγων, συντρόφων και ανήλικων τέκνων των υπόχρεων.
Για περισσότερες λεπτομέρειες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ανατρέξουν στην απόφαση 65057/22.10.2024, η οποία δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ και εξειδικεύει τις διαδικασίες του ν. 5026/2023 όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 5130/2024.