Η νέα έρευνα της Accor, κορυφαίας δύναμης στον κλάδο της φιλοξενίας, φέρνει στο φως τις τάσεις και τις προκλήσεις του τουρισμού για το 2025. Η αυξανόμενη ζήτηση για ταξίδια συνοδεύεται από την ανάγκη για πιο βιώσιμες πρακτικές, με τους Ευρωπαίους να δείχνουν τη διάθεση να επενδύσουν περισσότερο σε ταξιδιωτικές εμπειρίες, ενώ παράλληλα αναζητούν τρόπους να μειώσουν το αποτύπωμά τους.
Σύμφωνα με την έρευνα, που βασίστηκε σε 8.000 ταξιδιώτες από επτά ευρωπαϊκές χώρες:
- 53% των συμμετεχόντων σχεδιάζουν να αυξήσουν τις ταξιδιωτικές τους δαπάνες το 2025, ενώ μόλις το 10% αναμένει μείωση.
- Οι πιο αισιόδοξοι είναι οι ταξιδιώτες από την Πολωνία (65% αναμένουν αύξηση στις δαπάνες), ακολουθούμενοι από τους Γερμανούς (62%) και τους Ισπανούς (55%).
- Το 88% των ταξιδιωτών σχεδιάζει τουλάχιστον ένα υπερατλαντικό ταξίδι αναψυχής, με αυξημένο ενδιαφέρον για επαγγελματικά ταξίδια, τόσο διεθνή όσο και εγχώρια.
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί πλέον καθοριστικό παράγοντα στις ταξιδιωτικές επιλογές:
- Το 73% των συμμετεχόντων θεωρεί τις βιώσιμες πρακτικές σημαντικές, σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα.
- Οι ταξιδιώτες από την Ιταλία και τη Γερμανία εμφανίζονται οι πιο ευαισθητοποιημένοι (81%), ενώ οι Βρετανοί βρίσκονται χαμηλότερα (63%).
Προτιμήσεις για πιο βιώσιμα ταξίδια:
- 20% δηλώνει ότι θα αποφεύγει περιοχές με έντονα ακραία καιρικά φαινόμενα.
- Σχεδόν 36% σκοπεύει να χρησιμοποιεί επαναχρησιμοποιούμενα μπουκάλια, ενώ το 35% θα περιορίσει τη χρήση νερού με μικρότερα ντους.
- Επιπλέον, 32% θα επιλέξει τοπικά και εποχικά προϊόντα στα εστιατόρια, ενώ το 27% θα υποστηρίξει ανεξάρτητες τοπικές επιχειρήσεις.
Η Πρόκληση του Υπερτουρισμού
Με τον τουρισμό να αυξάνεται, η πίεση στους προορισμούς εντείνεται:
- Το 90% των ταξιδιωτών ανησυχεί για τις επιπτώσεις του υπερτουρισμού.
- Υπάρχει σαφής προτίμηση για λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς που προσφέρουν αυθεντικές εμπειρίες, χωρίς να υπερφορτώνουν τοπικές υποδομές.
Η δυναμική ανάπτυξη του τουρισμού δημιουργεί ευκαιρίες, αλλά και την ανάγκη για υπεύθυνη διαχείριση. Οι ταξιδιώτες επιθυμούν να ευθυγραμμίσουν τις καλές προθέσεις τους με πρακτικές επιλογές, ενώ οι επιχειρήσεις φιλοξενίας καλούνται να καινοτομήσουν προς ένα πιο πράσινο και βιώσιμο μέλλον.
Ο τουρισμός του 2025 φέρνει αισιοδοξία, αλλά και προκλήσεις που απαιτούν δράση – τόσο από τους ταξιδιώτες όσο και από τον κλάδο.