Σε μια κίνηση που αναβαθμίζει τον ρόλο του λιμανιού του Πειραιά στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα, η Huawei αποφάσισε να δημιουργήσει τον Ευρωπαϊκό Κόμβο Logistics (European Logistic Hub – ELH) της στο ελληνικό λιμάνι. Η νέα αυτή επένδυση, που ανακοινώθηκε σε ειδική εκδήλωση, υπογραμμίζει τη στρατηγική σημασία της Ελλάδας στη διανομή προϊόντων του κινεζικού τεχνολογικού κολοσσού προς την ευρωπαϊκή ήπειρο, αλλά και αργότερα προς τη Βόρεια Αφρική.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το ELH αναμένεται να ενισχύσει την ελληνική οικονομία με 7,8 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ θα δημιουργήσει 30 νέες θέσεις εργασίας. Η ανάπτυξη του κέντρου στον Πειραιά συμπίπτει με τα 20 χρόνια παρουσίας της Huawei στην Ελλάδα, όπου η χώρα έχει πλέον αναδειχθεί σε περιφερειακή έδρα για επτά κράτη (Ελλάδα, Κύπρος, Βουλγαρία, Βόρεια Μακεδονία, Αλβανία, Ρουμανία, Μολδαβία), απασχολώντας περίπου 200 άτομα.
Συνεργασία Huawei – PCT για ταχύτερη διανομή και βέλτιστη αξιοποίηση υποδομών
Οι ανακοινώσεις έγιναν παρουσία του Reno Fujun, διευθύνοντος συμβούλου της Huawei Νοτιοανατολικής Ευρώπης, και του Captain Wang Jihang, διευθύνοντος συμβούλου της Piraeus Container Terminal (PCT), η οποία διαχειρίζεται τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι. Με την PCT να αποτελεί βασικό πυλώνα της δραστηριότητας στον Πειραιά, οι δύο κινεζικές εταιρείες ενώνουν τις δυνάμεις τους, δημιουργώντας ένα σύγχρονο κέντρο ενοποίησης, διαχείρισης και διανομής φορτίων.
Η συνεργασία αυτή προσφέρει ταχύτερη και αποδοτικότερη διακίνηση των προϊόντων, αξιοποιώντας τις προηγμένες τεχνολογίες και τις υποδομές logistics προς όφελος της ευρωπαϊκής αγοράς και των τελικών καταναλωτών. Σύμφωνα με τον Captain Wang Jihang, η πρωτοβουλία συμβάλλει στην ταχύτερη ανταπόκριση στη ζήτηση και στη βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, επιτρέποντας μια πιο ανταγωνιστική και ευέλικτη διαχείριση.
Συντόμευση χρόνου μεταφοράς και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας
Όπως εξήγησε ο Jerry Ca, επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Supply Chain της Huawei, η απόφαση για την επιλογή του Πειραιά συνδέεται άμεσα με την εξοικονόμηση χρόνου στις μεταφορές. Ενώ η αποστολή προϊόντων προς το λιμάνι του Ρότερνταμ απαιτούσε πολύ περισσότερο χρόνο, ο Πειραιάς επιτρέπει τη μεταφορά κοντέινερ από την Κίνα σε μόλις 20 ημέρες, έναντι 40 που απαιτούνταν με τη διαδρομή μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας. Το ευρωπαϊκό κέντρο εφοδιασμού της Huawei βρίσκεται στην Ουγγαρία, με την εταιρεία να σημειώνει για φέτος αύξηση 10% στη διακίνηση κοντέινερ από τον Πειραιά (2.500 κοντέινερ έναντι λιγότερων την περασμένη χρονιά), ρυθμός που αναμένεται να διατηρηθεί.
Ισχυροποίηση της θέσης της Ελλάδας στον παγκόσμιο χάρτη των logistics
Η υφυπουργός Ανάπτυξης, Άννα Μάνη-Παπαδημητρίου, σημείωσε ότι η Ελλάδα έχει αναβαθμίσει εντυπωσιακά τη θέση της στον παγκόσμιο χάρτη των logistics από το 2014, ανεβαίνοντας από την 69η στη 19η θέση. Ο κλάδος των logistics συνεισφέρει το 11,5% του ΑΕΠ, με αξία 22,8 δισ. ευρώ, αποτελώντας έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας. Η δημιουργία του Ευρωπαϊκού Κόμβου Logistics της Huawei αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω αυτήν την τάση, προσελκύοντας και άλλες ξένες επενδύσεις.
Προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης και νέες επενδύσεις
Ο Πρέσβης της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα, Fang Qiu, εξέφρασε την πεποίθηση ότι τα επόμενα χρόνια και άλλες κινεζικές εταιρείες θα επιλέξουν τη χώρα μας για να επενδύσουν. Η επιτυχής λειτουργία του ELH στο λιμάνι του Πειραιά, σε συνδυασμό με τη στρατηγική θέση της Ελλάδας μεταξύ τριών ηπείρων και τη συνεχή αναβάθμιση των υποδομών, δημιουργεί προσφορότερο έδαφος για την ανάπτυξη και άλλων παρόμοιων έργων στο μέλλον.
Σε μια εποχή διεθνούς κινητικότητας στο εμπόριο και τον εφοδιασμό, ο Πειραιάς αναδεικνύεται, μέσω της συνεργασίας Huawei – PCT, σε κρίσιμο «κρίκο» της παγκόσμιας αλυσίδας αξίας, συμβάλλοντας στην ενίσχυση του διεθνούς προφίλ της ελληνικής οικονομίας.