Η αγορά LNG carriers βρέθηκε υπό πίεση το 2024, εξαιτίας της υπερπροσφοράς πλοίων και της περιορισμένης αύξησης της ζήτησης για υγροποιημένο φυσικό αέριο (ΥΦΑ). Οι ναύλοι στη spot αγορά σημείωσαν σημαντική πτώση, μειούμενοι κατά 56% σε ετήσια βάση, γεγονός που επηρέασε τα έσοδα των ναυτιλιακών εταιρειών.
Οικονομικά Αποτελέσματα της Gaslog Partners
Παρά τις προκλήσεις, η Gaslog Partners, εταιρεία του ομίλου Gaslog συμφερόντων Πήτερ Λιβανού, κατάφερε να αυξήσει τα κέρδη της. Συγκεκριμένα:
• Τα έσοδα ανήλθαν στα 356,2 εκατ. δολάρια, μειωμένα κατά 41,5 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με το 2023.
• Τα κέρδη της αυξήθηκαν στα 150,9 εκατ. δολάρια, από 138,7 εκατ. το προηγούμενο έτος.
Η εταιρεία διαθέτει στόλο 10 ιδιόκτητων LNG carriers και 4 επιπλέον ναυλωμένα με bareboat, γεγονός που της προσφέρει ευελιξία στη διαχείριση της αγοράς.
Γεωπολιτικές και Περιβαλλοντικές Εξελίξεις
Οι γεωπολιτικές εντάσεις και τα φυσικά εμπόδια επηρέασαν τη ναυτιλία ΥΦΑ το 2024:
• Οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα ανάγκασαν πλοία να παρακάμπτουν τη Διώρυγα του Σουέζ, αυξάνοντας το κόστος μεταφοράς.
• Οι διελεύσεις από τη Διώρυγα του Παναμά μειώθηκαν λόγω ξηρασίας, επιδεινώνοντας την κατάσταση.
Προοπτικές της Αγοράς
Παρά τις προκλήσεις, η Gaslog Partners εκτιμά ότι η αγορά θα σταθεροποιηθεί μέσω νέων έργων και ανακύκλωσης πλοίων. Οι εισαγωγές ΥΦΑ από την Κίνα και τη Νότια Ασία παραμένουν ισχυρές, προσφέροντας προοπτικές ανάκαμψης.