Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσικλετών στην Ευρώπη, η αυστριακή ΚΤΜ, βρίσκεται αντιμέτωπη με μια δεινή και πρωτοφανή κρίση χρέους, η οποία την ανάγκασε να διακόψει την παραγωγική της διαδικασία. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι δεν διαθέτει πλέον τα απαραίτητα εξαρτήματα για να συνεχίσει την παραγωγή μοτοσικλετών.
Η ΚΤΜ αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες τα τελευταία χρόνια. Σε μια προσπάθεια να αντλήσει κεφάλαια και να εξυπηρετήσει το χρέος της, είχε προχωρήσει, μεταξύ άλλων κινήσεων, στην πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της MV Agusta. Ωστόσο, οι προσπάθειες αναδιάρθρωσης δεν φαίνεται να είχαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα.
Η διακοπή της παραγωγής συνδέεται άμεσα με την αδυναμία της εταιρείας να καταβάλει τον επόμενο μήνα το σημαντικό ποσό των 600 εκατομμυρίων ευρώ που οφείλει στους πιστωτές της. Αυτή η εξέλιξη θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμη και μπορεί να οδηγήσει σε «ξαφνικό θάνατο» την ΚΤΜ, φέρνοντάς την κυριολεκτικά στο χείλος του γκρεμού.
Ο CEO της αυστριακής εταιρείας ανακοίνωσε στους υπαλλήλους μέσω βιντεοσκοπημένου μηνύματος ότι το εργοστάσιο θα παραμείνει κλειστό μέχρι τις 27 Ιουλίου, καθιστώντας το μέλλον τους αβέβαιο.
Για την περίοδο από την 1η Μαΐου έως τις 31η Ιουλίου, τίθεται σε ισχύ νέα επιχειρησιακή σύμβαση, η οποία προβλέπει μειωμένο εβδομαδιαίο ωράριο 30 ωρών για τους εργαζόμενους στην Αυστρία. Η προσαρμογή των μισθών αναμένεται να γίνει αναλόγως, σε μια προσπάθεια αποφυγής μαζικών απολύσεων.
Η επιβίωση της ΚΤΜ εξαρτάται πλέον σε μεγάλο βαθμό από την εξεύρεση ενός επενδυτή. Χωρίς κάποιον που θα μπορέσει να καλύψει έστω και ένα μέρος των χρεών, θεωρείται πολύ δύσκολο για την εταιρεία να επιβιώσει και να αποφύγει μια άτακτη χρεοκοπία και τη ρευστοποίηση των περιουσιακών της στοιχείων.