Για την ανανέωση του διπλώματος οδήγησης μέσω πλατφόρμας που θα ξεκινήσει να λειτουργεί από αυτήν την εβδομάδα, μίλησε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρρακάκης επισημαίνοντας ότι μαζί με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών «θα παρουσιάσουμε στον πρωθυπουργό το βήμα μιας ευρύτερης στρατηγικής στο χώρο των μεταφορών, ψηφιακά ανανέωση διπλώματος οδήγησης, αντίγραφο άδειας οδήγησης. Όσον αφορά την ανανέωση διπλώματος, έχουμε 210.000 ανανεώσεις τον χρόνο οι οποίες γίνονται με μια μη τυποποιημένη διαδικασία. Χρειάζεται να ανανεώνονται περιοδικά οι άνω των 65 ετών κάθε τρία χρόνια, οι άνω των 80 ετών κάθε δυο χρόνια, οι επαγγελματίες κάθε πέντε χρόνια. Όλη η διαδικασία πλέον θα γίνεται μέσω πλατφόρμας, θα συναντά κάποιος τους γιατρούς για τις απαιτούμενες εξετάσεις, αλλά όλα θα γίνονται με sms κι ενημέρωση για την πορεία της αίτησης με τρόπο ψηφιακά σχεδιασμένο».
Ο υπουργός τόνισε ότι στο ψηφιακό μας πορτοφόλι, στο wallet του κινητού μας θα έχουμε την ταυτότητά μας, την άδεια οδήγησης αλλά και το βιβλιάριο υγείας των παιδιών μας. «Το κινητό μας μετατρέπεται σε στοιχείο ταυτοποίησής μας και τα στοιχεία ταυτοποίησης γενικά είναι χρήσιμο να νοούνται ως υπηρεσίες. Αυτό που θα κάνουμε είναι να φτιάξουμε μια στοχευμένη υπηρεσία με τις υφιστάμενες ταυτότητες και τα διπλώματα οδήγησης και να τα προσθέσουμε στο wallet των κινητών. Η ιδέα είναι να έχουμε μια εφαρμογή ψηφιακού πορτοφολιού, wallet, ώστε να διευκολύνεται ο πολίτης με έναν ασφαλή τρόπο να έχει αυτά τα στοιχεία και μάλιστα με πρόσθετες μέριμνες προσωπικών δεδομένων».
Παράλληλα και το βιβλιάριο υγείας των παιδιών θα προστεθεί στο wallet του κινητού, καθώς πρόκειται για «μια ευρύτερη ψηφιακή στρατηγική της υγείας. Η ιδέα εδώ είναι να ψηφιοποιήσουμε τα δεδομένα του ιατρικού μας φακέλου για διευκόλυνση και για μεγαλύτερη ασφάλεια στην αλληλεπίδρασή μας με το σύστημα υγείας. Άρα, χρειαζόμαστε ένα σύστημα που θα υπενθυμίζει στους γονείς ότι έχει έρθει η ώρα του εμβολιασμού του παιδιού ή θα έχει μια αυτοματοποιημένη καταγραφή έτσι ώστε, αν τύχει κάτι, να έχει κάποιος ειδικός συστήματος υγείας αυτόματη πρόσβαση στα δεδομένα εκείνα τα οποία χρειάζεται να έχει πρόσβαση για να μας βοηθήσει».
Σχετικά με τις ψηφιακές υπογραφές, επανέλαβε ότι θα διατεθούν δωρεάν περισσότερες από 650.000 ψηφιακές υπογραφές εντός Ιανουαρίου σε στοχευμένες επαγγελματικές ομάδες, όπως για παράδειγμα σε δικηγόρους, συμβολαιογράφους, διαχειριστές επιχειρήσεων, λογιστές. «Είναι μια πολύ σημαντική υπηρεσία στον πολίτη και στον επαγγελματία».
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ ΜΠΕ