Το προσωπικό συνδιαλέγεται με το κοινωνικό και εθνικό παρελθόν, την ιστορία της Ελλάδας των νεότερων χρόνων στο έργο-σημείο αναφοράς για τη νεότερη ελληνική πεζογραφία «Το Τρίτο Στεφάνι» του Κώστα Ταχτσή. Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης διασκεύασε το μνημειώδες μυθιστόρημα μαζί με τον Νίκο Μανουσάκη και το σκηνοθέτησε με γρήγορη ροή, συνεχείς δράσεις και πολυπληθείς σκηνές, στη μεγαλύτερη παραγωγή που γεννήθηκε μέσα στην πανδημία. Η παράσταση χειροκροτήθηκε μέχρι σήμερα από 40.000 θεατές και ταξίδεψε διαδικτυακά μέσω online streaming σε 23.000 σπίτια, σε 52 χώρες και 5 ηπείρους. Κάθε βράδυ η σκηνή του Παλλάς γεμίζει με άρωμα Ελλάδας. Τα γυναικεία πρόσωπα είναι κυρίαρχα στο έργο και μέσα στα λόγια και στη ζωή τους καθρεφτίζεται η ελληνική κοινωνία. Η Μαρία Καβογιάννη πραγματοποιεί μια μεστή απόδοση και η Μαρία Κίτσου στηρίζει την παράσταση με στιβαρότητα όπως γράφει στην κριτική της η Τώνια Καράογλου.
«Γύρω από τις δύο κεντρικές ηρωίδες, την Εκάβη και τη Νίνα, πεισματάρες και μαχήτριες της ζωής, πρωταγωνίστριες δύο διαδρομών πότε παράλληλων και πότε τεμνόμενων, ο Μαρκουλάκης στήνει ένα πολύχρωμο γαϊτανάκι, φέρνοντας το ιδιωτικό σε συνομιλία με το δημόσιο και τις προσωπικές ιστορίες πλάι στη μεγάλη Ιστορία. Το βλέμμα του είναι ανθρωποκεντρικό –εξάλλου και στο κείμενο του Ταχτσή το κέντρο είναι ο άνθρωπος, ενώ δεν είναι λίγοι οι ήρωες στους οποίους διακρίνεις στοιχεία του συγγραφέα–, ενώ ευδιάκριτη είναι και η αισιόδοξη σκηνοθετική οπτική, η επιμονή στο γεγονός ότι αυτές οι γυναίκες, οι άνθρωποι του έργου, εντέλει μια ολόκληρη χώρα, πεισμώνουν, μάχονται και «κερδίζουν», παρά τα τραύματα και τις απώλειες». «Το Τρίτο Στεφάνι», συνεχίζει στο Θέατρο Παλλάς και ολοκληρώνει την επιτυχημένη του πορεία, την Κυριακή 9 Ιανουαρίου.
ΠΗΓΗ ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ