Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) εισάγει νέες ψηφιακές υπηρεσίες για τον έλεγχο ακινήτων, οχημάτων και επιχειρηματικής δραστηριότητας, ενισχύοντας τον αγώνα κατά της φοροδιαφυγής. Οι υπηρεσίες αυτές περιλαμβάνουν τη δημιουργία μιας μεγάλης βάσης δεδομένων για τα ακίνητα, την εφαρμογή αυστηρών προστίμων για ανασφάλιστα οχήματα και την παρακολούθηση της κίνησης πελατών μέσω ψηφιακού πελατολογίου.
Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων
Μέσα στον Σεπτέμβριο, θα τεθεί σε λειτουργία μια νέα ηλεκτρονική βάση δεδομένων που θα περιλαμβάνει αναλυτικά στοιχεία για όλα τα ακίνητα στη χώρα. Το «Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων» θα καταγράφει τόσο τα ακίνητα που ανήκουν σε φορολογούμενους όσο και εκείνα που μισθώνονται. Αυτή η βάση δεδομένων θα διασυνδεθεί με το Κτηματολόγιο και τα στοιχεία της πολεοδομίας, επιτρέποντας διασταυρώσεις σε πολλαπλά επίπεδα και εντοπίζοντας πιθανές παρατυπίες.
Ελέγχοι για Ανασφάλιστα Οχήματα και Απλήρωτα Τέλη Κυκλοφορίας
Η ΑΑΔΕ θα εφαρμόσει από τον Σεπτέμβριο νέες τεχνολογίες για την ανίχνευση οχημάτων που κυκλοφορούν χωρίς ασφάλεια ή με απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας. Μέσω μιας ειδικής πλατφόρμας, η ΑΑΔΕ θα διενεργεί διασταυρώσεις για τα οχήματα αυτά, ενώ οι έλεγχοι θα πραγματοποιούνται επίσης με τη χρήση scanners και tablets από τους ελεγκτές στους δρόμους. Τα πρόστιμα για τους παραβάτες θα ξεκινούν από τα 250 ευρώ και, σε περιπτώσεις υποτροπής, μπορεί να φτάσουν έως και τα 30.000 ευρώ.
Ψηφιακό Πελατολόγιο για Επιχειρήσεις
Μια ακόμα σημαντική αλλαγή αφορά την εισαγωγή του ψηφιακού πελατολογίου, ενός υποχρεωτικού ψηφιακού αρχείου που θα τηρούν συγκεκριμένοι επαγγελματικοί κλάδοι. Με αυτή την υπηρεσία, οι επαγγελματίες θα πρέπει να καταγράφουν τον αριθμό των πελατών τους και να τον συγκρίνουν με τις αποδείξεις παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδουν. Οι πληροφορίες αυτές θα καταχωρούνται στα ηλεκτρονικά βιβλία myData, ενώ τυχόν αποκλίσεις θα ενεργοποιούν ελέγχους από την ΑΑΔΕ.
Διασύνδεση ΓΕΜΗ με την Εφορία
Τον Σεπτέμβριο, η ΑΑΔΕ θα ξεκινήσει την αυτόματη διασύνδεση με το Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) για την παρακολούθηση αλλαγών σε διοικήσεις και μετοχικές συνθέσεις επιχειρήσεων. Αυτό θα επιτρέπει την άμεση ανίχνευση περίεργων αυξήσεων κεφαλαίου ή άλλων μεταβολών, διευκολύνοντας τον εντοπισμό επιχειρήσεων που ενδέχεται να μην έχουν υποβάλει φορολογική δήλωση.
Ψηφιοποίηση της Διαδικασίας για τον Ορισμό Φορολογικού Εκπροσώπου
Μια νέα υπηρεσία θα επιτρέψει στους φορολογούμενους, είτε είναι φυσικά είτε νομικά πρόσωπα, να ορίσουν ηλεκτρονικά έναν φορολογικό εκπρόσωπο για την εκπλήρωση των φορολογικών τους υποχρεώσεων. Αυτή η ψηφιακή διαδικασία θα απλοποιήσει σημαντικά τις υποχρεώσεις συμμόρφωσης με τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας.