Αναπάντεχη μείωση πωλήσεων κατέγραψε η LVMH κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, καθώς ο κορυφαίος όμιλος πολυτελείας παγκοσμίως προετοιμάζεται για τις πιθανές επιπτώσεις από τους δασμούς που ανακοίνωσε ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ.
Συγκεκριμένα, οι οργανικές πωλήσεις στον τομέα της μόδας και των δερμάτινων ειδών, που αποτελεί και τον «πυρήνα» του ομίλου με έδρα το Παρίσι, μειώθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 10,1 δισεκατομμύρια ευρώ για τους πρώτους τρεις μήνες του 2025. Το αποτέλεσμα αυτό είναι σημαντικά χαμηλότερο από τις προβλέψεις των αναλυτών, οι οποίοι ανέμεναν αύξηση της τάξης του 1%.
Η LVMH, η οποία βρίσκεται υπό τον έλεγχο του Γάλλου δισεκατομμυριούχου Μπερνάρ Αρνό, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου, αναφέρθηκε στις ΗΠΑ και την Ιαπωνία ως αγορές όπου η ζήτηση παρουσίασε αποδυνάμωση. «Η υπόλοιπη Ασία κατέγραψε τάσεις συγκρίσιμες με το 2024», σημείωσε η εταιρεία στην ανακοίνωσή της.
Αναλυτές της Bernstein χαρακτήρισαν το ξεκίνημα της χρονιάς ως «δύσκολο» για τον γαλλικό κολοσσό, πίσω από εμβληματικές μάρκες όπως οι οίκοι μόδας Louis Vuitton και Dior, η εταιρεία κοσμημάτων Bulgari και το κονιάκ Hennessy.
Οι ευρωπαϊκές εταιρείες πολυτελείας είχαν εναποθέσει τις ελπίδες τους στους εύπορους Αμερικανούς καταναλωτές για την αναθέρμανση της ανάπτυξης του κλάδου στις αρχές του έτους, δεδομένου ότι οι προοπτικές για την Κίνα, μια άλλη κρίσιμη αγορά, παρέμεναν αβέβαιες. Ωστόσο, με τους φόβους για ύφεση στις ΗΠΑ να εντείνονται μετά τις πρόσφατες ανακοινώσεις του προέδρου Τραμπ για επιβολή νέων δασμών, οι οποίες οδήγησαν σε πτώση τις χρηματιστηριακές αγορές και την ισοτιμία του δολαρίου, ο κλάδος της πολυτελείας φαίνεται να προετοιμάζεται για την μεγαλύτερη επιβράδυνση των τελευταίων ετών.
Ο τομέας της μόδας και των δερμάτινων ειδών, ο οποίος αντιπροσωπεύει σχεδόν το ήμισυ των συνολικών πωλήσεων του ομίλου και πάνω από τα τρία τέταρτα των λειτουργικών κερδών του, κατέγραψε πτώση πωλήσεων κατά 5%, ένα ποσοστό πολύ χαμηλότερο από τις προσδοκίες για σταθερή απόδοση. Σύμφωνα με την Bernstein, η Dior φάνηκε να αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα στον συγκεκριμένο τομέα, με τις αλλαγές στην καλλιτεχνική διεύθυνση να «καθυστερούν να αποδώσουν».
Στην αγορά των ΗΠΑ, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 3% το πρώτο τρίμηνο, ενώ στην περιοχή της Ασίας, εξαιρουμένης της Ιαπωνίας, η μείωση έφτασε το 11%. Οι συνολικές πωλήσεις του ομίλου για το τρίμηνο που έληξε τον Μάρτιο ανήλθαν σε 20,3 δισεκατομμύρια ευρώ.
Παρά τις προκλήσεις, ο τομέας της πολυτελείας, ο οποίος απευθύνεται σε εύπορους αγοραστές και διαθέτει υψηλά περιθώρια κέρδους, θεωρείται ότι βρίσκεται σε καλύτερη θέση από άλλους κλάδους για να αξιοποιήσει την τιμολογιακή του δύναμη και να προστατεύσει τα κέρδη του από τους δασμούς του Τραμπ. Οι δασμοί αυτοί, εάν εφαρμοστούν πλήρως, ενδέχεται να περιλαμβάνουν επιβάρυνση 20% για την ευρωπαϊκή μόδα και τα δερμάτινα είδη και 31% για τα ελβετικά ρολόγια.