Από την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου, οι δικαιούχοι του Επιδόματος Παιδιού μπορούν να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Α21. Η αίτηση μπορεί να γίνει είτε από την πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ είτε μέσω του ιστότοπου του ΟΠΕΚΑ, με τη χρήση προσωπικών κωδικών TaxisNet.
Σημαντικές Επισημάνσεις
Για να θεωρηθεί ολοκληρωμένη μια αίτηση:
- Πρέπει να υποβληθεί οριστικά και να εγκριθεί.
- Αιτήσεις που έχουν αποθηκευτεί προσωρινά δεν λαμβάνονται υπόψη και δεν προχωρούν σε εκκαθάριση.
Βήματα για την Υποβολή της Αίτησης Α21
Βήμα 1: Υποβολή Ε1 και Αίτησης Α21
- Το επίδομα υπολογίζεται βάσει των εξαρτώμενων τέκνων που δηλώνονται στο Α21 του έτους 2024 και σύμφωνα με την τελευταία εκκαθαρισμένη φορολογική δήλωση.
- Για την ακριβή εκκαθάριση, συνιστάται η υποβολή της φορολογικής δήλωσης Ε1 για το τρέχον έτος (εισοδήματα 2023).
Η πληρωμή του επιδόματος θα περιλαμβάνει μόνο όσους έχουν ολοκληρώσει τη φορολογική τους δήλωση πριν τη λήξη της προθεσμίας υποβολής.
Βήμα 2: Είσοδος στην Πλατφόρμα
- Συνδεθείτε με τα διαπιστευτήρια του TaxisNet.
- Ελέγξτε και επιβεβαιώστε τον ΑΜΚΑ σας και των μελών της οικογένειάς σας.
- Συναινέστε στην επεξεργασία των στοιχείων σας.
Βήμα 3: Συναίνεση
- Κατά τη διαδικασία, θα σας ζητηθεί να δηλώσετε την οικογενειακή σας κατάσταση και, αν είστε έγγαμοι ή εν διαστάσει, να καταχωρίσετε τον ΑΦΜ και τον ΑΜΚΑ του/της συζύγου.
- Πατήστε «Συναίνεση» για να ξεκινήσει η συμπλήρωση της αίτησης.
Βήμα 4: Συμπλήρωση Αίτησης
- Η φόρμα περιέχει προ-συμπληρωμένα στοιχεία για εσάς και τη σύνθεση της οικογένειάς σας.
- Συμπληρώστε τα υπολειπόμενα πεδία, όπως:
- Στοιχεία ταυτότητας
- Διεύθυνση και στοιχεία επικοινωνίας
- IBAN λογαριασμού για την καταβολή του επιδόματος.
Βήμα 5: Σύνθεση Οικογένειας
- Ελέγξτε τον πίνακα με τα μέλη της οικογένειας.
- Ενημερώστε στοιχεία μέλους (π.χ. φοιτητή) ή προσθέστε νέα μέλη, αν χρειάζεται.
Βήμα 6: Δικαιολογητικά
- Επισυνάψτε τα απαραίτητα δικαιολογητικά για εσάς ή τα μέλη της οικογένειάς σας.
Βήμα 7: Υποβολή
- Αποθηκεύστε την αίτηση προσωρινά ή προχωρήστε σε οριστική υποβολή.
- Προσοχή: Μη οριστικοποιημένες αιτήσεις δεν λαμβάνονται υπόψη.
Πώς να Διορθώσετε Λάθη
Σε περίπτωση λάθους:
- Ακυρώστε την αίτηση μέσω της επιλογής «Οι Αιτήσεις Μου».
- Υποβάλετε νέα, διορθωμένη αίτηση.
Εάν δεν υποβάλετε νέα αίτηση μετά την ακύρωση, το ποσό που ενδεχομένως έχει καταβληθεί θεωρείται αχρεωστήτως καταβληθέν.
Η πλατφόρμα Α21 αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο για την παροχή οικονομικής βοήθειας στις οικογένειες. Η προσεκτική συμπλήρωση της αίτησης και η έγκαιρη υποβολή της είναι απαραίτητες για την αποφυγή καθυστερήσεων και λαθών.