Εγχώριες εταιρείες του κλάδου των τροφίμων και παραγωγοί εντείνουν τις κινήσεις τους είτε για διείσδυση στην αμερικανική αγορά, είτε για διεύρυνση της υφιστάμενης παρουσίας τους.
Η αμερικανική αγορά αποτελεί «στοίχημα» για την περαιτέρω ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών τροφίμων από τα ψάρια, το κρασί και το κρέας έως τον χαλβά, το ταχίνι και τα σνακ.
Εγχώριες εταιρείες του κλάδου των τροφίμων και παραγωγοί εντείνουν τις κινήσεις τους, είτε για διείσδυση στην αμερικανική αγορά, είτε για διεύρυνση της υφιστάμενης παρουσίας τους καθώς διαβλέπουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης.
H αγορά της Αμερικής αποτελεί τον μεγάλο στόχο του 2023 για την Ελληνική Οργάνωση Παραγωγών Υδατοκαλλιέργειας καθώς όπως επεσήμανε πρόσφατα ο πρόεδρος της ΕΛΟΠΥ, Απόστολος Τουραλιάς «υπάρχει δυναμική».
Στην προσπάθεια για περαιτέρω διείσδυσή της ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας στην αγορά της Αμερικής, η Γενική Συνέλευση της ΕΛΟΠΥ αποφάσισε μάλιστα, από το σύνολο των περίπου 3,5 εκατ. ευρώ του προϋπολογισμού της το 2023, να διατεθεί το 1 εκατ. ευρώ προς την επίτευξη αυτού του στόχου.
Άνοιγμα σε νέες αγορές- στόχους μεταξύ των οποίων και οι ΗΠΑ, κάνει και το ελληνικό κρέας, με την Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Κρέατος να προχωρά στις απαραίτητες κινήσεις για την προώθηση των εξαγωγών ελληνικού πρόβειου κρέατος και αρνιού το επόμενο διάστημα.
Σε ότι αφορά το ελληνικό κρασί, σύμφωνα με τα στοιχεία των εξαγωγών που δημοσιοποίησε πριν από λίγες μέρες η Κεντρική Συνεταιριστική Ένωση Αμπελοοινικών Προϊόντων, η αγορά των ΗΠΑ παρουσιάζει αξιοσημείωτη επίδοση του ρυθμού αύξησης εξαγωγών το 2022 και παραμένει πρώτη επιλογή ως χώρα-στόχος όσον αφορά στις χώρες εκτός ΕΕ.
Αποτελεί, όπως επισημαίνει η ΚΕΟΣΟΕ, την αγορά με την πιο δυναμική ανάπτυξη παγκοσμίως αλλά και τον πιο έντονο ανταγωνισμό ενώ ήδη το 2022 οι ελληνικές εξαγωγές οίνων παρουσίασαν αύξηση κατά 25,85% σε αξία και κατά 10,01% σε ποσότητα.
Διαρκώς ανοδική είναι η ζήτηση στην αγορά των ΗΠΑ για τον χαλβά αλλά κυρίως το ταχίνι, που θεωρείται ανάμεσα στα superfood όπως επεσήμανε η διοίκηση της εταιρείας Aφοί Χαΐτογλου που παράγει τον Μακεδονικό Χαλβά και το Μακεδονικό ταχίνι. Ήδη η εταιρεία έχει παρουσία σε πολλά γνωστά μεγάλα σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ μπαίνοντας μάλιστα πλέον και στο σύνολο του δικτύου καταστημάτων της αλυσίδας Walmart.
Σημαντικό βήμα στην Αμερική έκανε πρόσφατα και η ελληνική εταιρεία Unismack, που δραστηριοποιείται στην παραγωγή σνακ και κράκερ υψηλής διατροφικής αξίας, επενδύοντας στη δημιουργία νέας παραγωγικής μονάδας στο Μίσιγκαν.
«Η αγορά της Αμερικής αποτελεί έναν από τους κυριότερους εξαγωγικούς προορισμούς για τα προϊόντα της Unismack με σημαντικά περιθώρια ανόδου» είχε επισημάνει στο CNN Greece o CEO της, Δημήτρης Στρατάκης. Σύμφωνα με τον ίδιο, η ελληνική εταιρεία διέκρινε τις προοπτικές που υπάρχουν, βλέποντας τη διείσδυση που είχαν τα προϊόντα της στην αμερικανική αγορά, εντοπίζοντας παράλληλα την έλλειψη της τοπικής παραγωγής στον «τύπο» των σνακ που η ίδια εξειδικεύεται.