Αθηναϊκή Ριβιέρα – Σχέδια ανάπλασης στην πράξη.
Νέα πνοή στην Αθηναϊκή Ριβιέρα θα φέρει το σχέδιο ανάπλασης του παραλιακού μετώπου της Αττικής, ενός έργου ιδιαίτερης σημασίας για τους κατοίκους, καθώς αναβαθμίζεται η ποιότητα ζωής τους και παράλληλα αποτελεί ένα βήμα προς ένα πράσινο μέλλον.
Η παρουσίαση του έργου ανάπλασης του παραλιακού μετώπου της Αττικής, η οποία θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης, πραγματοποιήθηκε παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Πρόκειται για ένα ξεχωριστό έργο, το οποίο έχει ιδιαίτερη σημασία για την ευημερία της κοινωνίας, καθώς αναπροσαρμόζει τις περιοχές και προσφέρει χώρους αναψυχής και άθλησης. Η φύση, ο πολιτισμός, η άθληση και η ψυχαγωγία αποτελούν τους βασικούς άξονες αυτού του ολοκληρωμένου σχεδίου. Εκτός από πεζόδρομο και ποδηλατόδρομο, περιλαμβάνει χώρους άθλησης, χώρους για τα παιδιά και χώρους αναψυχής. Με αυτόν τον τρόπο, οι πολίτες θα μπορούν απρόσκοπτα να περπατήσουν, να τρέξουν, να κάνουν ποδήλατο.
Το έργο, που θα ολοκληρώνεται σε φάσεις, θα εκτείνεται από τον Πειραιά μέχρι το Σούνιο και αφορά συνολική απόσταση 70 χλμ. Η πρώτη φάση του θα αφορά 22 χλμ. από τον Πειραιά έως τη Βουλιαγμένη. Το αστικό κομμάτι θα αποκτήσει ενιαίο ποδηλατόδρομο και πεζόδρομο, ενώ για το υπόλοιπο, από τη Βουλιαγμένη ως το Σούνιο, μήκους 48 χιλιομέτρων, προβλέπεται αναμόρφωση της διαδρομής με ενιαία ανάπλαση. Παράλληλα, σε όλη την Αττική θα κατασκευαστεί Μητροπολιτικό Δίκτυο Ποδηλάτου, συνολικού μήκους άνω των 100 χιλιομέτρων.
Μητσοτάκης: Όταν ολοκληρωθεί αυτό το έργο, θα αναλογιστούμε είναι «γιατί κάτι τόσο αυτονόητο δεν το είχαμε κάνει πιο πριν»
«Αυτό το άνοιγμα της πόλης προς τη θάλασσα, βήμα βήμα, αρχίζει και γίνεται πράξη» τόνισε ο πρωθυπουργός, κάνοντας ειδική αναφορά στην «εμβληματική επένδυση του Ελληνικού, η οποία ήδη -ως προς τις νομοθετικές αρμοδιότητες- βρίσκεται στα τελευταία της στάδια» και αφορά ταυτόχρονα το άνοιγμα ενός χώρου «με τη δημιουργία ενός μεγάλου πάρκου, το οποίο και αυτό θα είναι στραμμένο προς τη θάλασσα», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του.
«Η Αθήνα έχει τη δυνατότητα να ξαναπάρει τη θέση της στη μεγάλη συμφωνία του κόσμου, αντιμετωπίζοντας όμως με θάρρος τις προκλήσεις του 21ου αιώνα. Για ένα πιο πράσινο μέλλον, ένα ψηφιακό μέλλον, ένα μέλλον τελικά το οποίο θα προσφέρει στους πολίτες την ποιότητα ζωής που αυτή η πόλη, αυτή η περιφέρεια, αυτός ο αστικός ιστός του λεκανοπεδίου έχει τη δυνατότητα να προσφέρει. Και γι’ αυτό το έργο αυτό έχει την ξεχωριστή του σημασία», ανέφερε σε άλλο σημείο ο πρωθυπουργός.
«Και όταν με το καλό ολοκληρωθεί, τα πρώτα 22 χιλιόμετρα, να μπορεί κάποιος να πηγαίνει με το ποδήλατο από τον Πειραιά μέχρι τη Βουλιαγμένη ή να τρέχει ή να περπατάει ή να βγάζει βόλτα το παιδί του με το καρότσι του, τότε το μόνο το οποίο θα αναλογιστούμε είναι «γιατί κάτι τόσο αυτονόητο δεν το είχαμε κάνει πιο πριν», πρόσθεσε.
Οι τέσσερις ποδηλατόδρομοι των οποίων θα δρομολογηθεί η κατασκευή με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ:
Το τμήμα από Κηφισιά έως Γκάζι, μήκους 16 χιλιομέτρων.
Τη σύνδεση του μετρό (Κατεχάκη) με την Πανεπιστημιούπολη και την Πολυτεχνειούπολη, μέσω του μητροπολιτικού πάρκου στο Γουδί έως το πάρκο Ιλισίων.
Τη συνέχιση του προηγούμενου ποδηλατόδρομου, από το Παναθηναϊκό Στάδιο μέσω της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας στη Διονυσίου Αεροπαγίτου και από εκεί στο τελευταίο τμήμα της Ερμού έως το Γκάζι.
Τη δημιουργία ενός μεγάλου ποδηλατόδρομου, μήκους 76 χιλιομέτρων, από τους Αγίους Αναργύρους έως το Λαύριο.