Καταναλωτές σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας εκφράζουν έντονη δυσαρέσκεια για τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στις μετρήσεις ηλεκτρικής ενέργειας από τον ΔΕΔΔΗΕ (Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας). Οι καθυστερήσεις αυτές έχουν ως άμεσο αποτέλεσμα τη δημιουργία σύγχυσης και προβλημάτων στους οικιακούς λογαριασμούς ρεύματος, οδηγώντας σε μη εκκαθαριστικούς λογαριασμούς και ανακολουθίες στις καταναλώσεις.
Σύμφωνα με το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο, ο ΔΕΔΔΗΕ οφείλει να πραγματοποιεί μηνιαίες μετρήσεις, αντί για τετραμηνιαίες, προκειμένου να αποφεύγεται η συσσώρευση μεγάλων ποσοτήτων κατανάλωσης και, κατ’ επέκταση, υπέρογκων ποσών στους λογαριασμούς των καταναλωτών. Επιπλέον, οι τακτικές μετρήσεις συμβάλλουν στην αποτροπή φαινομένων ρευματοκλοπής. Ωστόσο, πολλοί καταναλωτές αναφέρουν ότι ο ΔΕΔΔΗΕ δεν τηρεί αυτό το χρονοδιάγραμμα με συνέπεια.
Συγκεκριμένα, καταγγελίες αναφέρουν ότι οι μετρήσεις δεν πραγματοποιούνται εντός των προβλεπόμενων ημερομηνιών που αναγράφονται στους λογαριασμούς. Για παράδειγμα, αντί η μέτρηση να γίνεται την τελευταία ημέρα του μήνα, όπως προβλέπεται, παρατηρούνται καθυστερήσεις. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας να μην λαμβάνουν έγκαιρα τις απαραίτητες μετρήσεις από τον ΔΕΔΔΗΕ για την έκδοση εκκαθαριστικών λογαριασμών.
Η πρακτική αυτή οδηγεί σε λογαριασμούς που καλύπτουν διαφορετικά χρονικά διαστήματα από τον προβλεπόμενο μήνα. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα καταναλωτών που έλαβαν μη εκκαθαριστικούς λογαριασμούς για διαστήματα 7 ή 10 ημερών, με τους παρόχους να επικαλούνται τη μη έγκαιρη καταχώρηση των μετρήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Επιπλέον, παρατηρείται αναντιστοιχία μεταξύ των κιλοβατώρων που καταγράφει ο καταναλωτής και αυτών που αναγράφονται στον λογαριασμό.
Ενδεικτική της κατάστασης είναι η περίπτωση ιδιοκτήτη κατοικίας στην επαρχία, ο οποίος βρήκε σημείωμα από συνεργείο του ΔΕΔΔΗΕ στην πόρτα του, ενημερώνοντάς τον για τη μη πραγματοποίηση μέτρησης λόγω «έλλειψης πρόσβασης», ενώ το μετρητικό ρολόι ήταν εμφανώς προσβάσιμο.
Η συχνότητα των καθυστερήσεων έχει προκαλέσει σύγχυση στους καταναλωτές, πολλοί εκ των οποίων αναφέρουν ότι δεν έχουν λάβει εκκαθαριστικό λογαριασμό τους τελευταίους δύο μήνες. Μετά από επικοινωνία με τους παρόχους τους, ενημερώθηκαν ότι οι λογαριασμοί τους θα εκδίδονται στο εξής με καθυστέρηση ενός επιπλέον μήνα, προκειμένου να διασφαλιστεί η λήψη σωστής μέτρησης από τον ΔΕΔΔΗΕ.
Το πρόβλημα φαίνεται να μην περιορίζεται μόνο στην περιοχή του Πειραιά, αλλά επεκτείνεται και στην Ανατολική Αττική. Το ζήτημα έχει λάβει και πολιτικές διαστάσεις, καθώς ο ΣΥΡΙΖΑ, μέσω του βουλευτή Ανατολικής Αττικής Γιώργου Καραμέρου, κατέθεσε σχετική Ερώτηση στη Βουλή, αναδεικνύοντας το πρόβλημα των υπερβολικών λογαριασμών που λαμβάνουν νοικοκυριά στην περιοχή λόγω της μη έγκαιρης μέτρησης από τον ΔΕΔΔΗΕ.
Σε επικοινωνία του Financial Report με τον ΔΕΔΔΗΕ, φάνηκε να υπάρχει μια αίσθηση άγνοιας για την έκταση του προβλήματος. Πηγές από τον ΔΕΔΔΗΕ ανέφεραν ότι, σε περίπτωση παραπόνων, αναθέτουν στα συνεργεία να διενεργούν επαναληπτικούς ελέγχους στις περιοχές όπου εντοπίζονται προβλήματα και ότι αυτά επιλύονται. Επιπλέον, ο ΔΕΔΔΗΕ υποστηρίζει ότι δεν έχει εικόνα για τους επιμέρους παρόχους και, κατά συνέπεια, δεν φέρει ευθύνη, καθώς οι ενδείξεις αποστέλλονται απευθείας σε αυτούς.
Σε ερώτημα σχετικά με πιθανά λάθη στις μετρήσεις, ο ΔΕΔΔΗΕ απάντησε ότι οι πολίτες μπορούν να καταχωρίσουν τις ενδείξεις τους μέσω της σχετικής πλατφόρμας ή τηλεφωνικά. Σε περίπτωση διαφοράς, λαμβάνεται υπόψη η μέτρηση του συνεργείου. Ωστόσο, από πλευράς ΔΕΔΔΗΕ, υποστηρίζεται ότι τα λάθη είναι σπάνια και διορθώνονται άμεσα.
Παρά τις διαβεβαιώσεις του ΔΕΔΔΗΕ, η κατάσταση με τους λογαριασμούς ρεύματος παραμένει πηγή έντονης δυσαρέσκειας για τους καταναλωτές, οι οποίοι ζητούν άμεσες λύσεις και διαφάνεια στις διαδικασίες μέτρησης και έκδοσης λογαριασμών.