Χωρίς ταξί θα μείνει σήμερα η Αττική, καθώς το ΣΑΤΑ (Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής) προκήρυξε 24ωρη απεργία, διαμαρτυρόμενο για ζητήματα που αφορούν τις λεωφορειολωρίδες, τον αθέμιτο ανταγωνισμό και το φορολογικό πλαίσιο. Η κινητοποίηση ξεκίνησε στις 6:00 το πρωί της Τετάρτης 19 Φεβρουαρίου 2025 και θα διαρκέσει μέχρι τις 6:00 το πρωί της Πέμπτης, επηρεάζοντας χιλιάδες πολίτες που χρησιμοποιούν τα ταξί για τις μετακινήσεις τους.
Τα Βασικά Αιτήματα του Κλάδου
Το ΣΑΤΑ, μέσω της ανακοίνωσής του, παραθέτει συγκεκριμένα αιτήματα, τα οποία στοχεύουν στην προστασία των επαγγελματιών οδηγών ταξί και στη ρύθμιση του ανταγωνισμού με άλλες υπηρεσίες μεταφοράς.
-
Ελεύθερη πρόσβαση στις λεωφορειολωρίδες
Οι οδηγοί ταξί ζητούν να τους επιτραπεί η χρήση των ειδικών λωρίδων κυκλοφορίας, καθώς θεωρούν ότι η απαγόρευση περιορίζει την ταχύτητα εξυπηρέτησης των επιβατών και αυξάνει την κυκλοφοριακή συμφόρηση. -
Αντιμετώπιση της υποκλοπής έργου από εταιρίες με ενοικιαζόμενα οχήματα με οδηγό
Οι επαγγελματίες του κλάδου επισημαίνουν ότι εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων με οδηγό λειτουργούν ανεξέλεγκτα, αποσπώντας πελάτες από τα ταξί χωρίς να υπόκεινται στους ίδιους αυστηρούς κανονισμούς. -
Καταπολέμηση του αθέμιτου ανταγωνισμού από υπηρεσίες όπως Uber και Bolt
Σύμφωνα με τους οδηγούς ταξί, οι πλατφόρμες διαμεσολάβησης εφαρμόζουν παράνομες εκπτώσεις και προσφορές, αγνοώντας τους κανονισμούς περί κομίστρου που ορίζει η Πολιτεία. Το ΣΑΤΑ ζητά να σταματήσουν αυτές οι πρακτικές. -
Εφαρμογή της νομοθεσίας για την είσπραξη κομίστρου
Βάσει του Νόμου 4607/2019, απαγορεύεται η είσπραξη κομίστρου από διαμεσολαβητικές εταιρίες. Οι αυτοκινητιστές απαιτούν την αυστηρή εφαρμογή της τροπολογίας αυτής. -
Ρύθμιση της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις ενοικίασης οχημάτων
Το συνδικάτο ζητά τη δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό, καθώς και την αύξηση της ελάχιστης τιμής σύμβασης των Ε.Ι.Χ. (Επιβατικά Ιδιωτικής Χρήσης) κατά 33%, ώστε να μειωθεί το χάσμα με τις υπηρεσίες ταξί. -
Ξεκάθαρος διαχωρισμός υπηρεσιών μεταξύ ταξί και Ε.Ι.Χ.
Το ΣΑΤΑ τονίζει ότι η αστική μεταφορά πρέπει να αποτελεί αποκλειστικό έργο των ταξί. Οι οδηγοί ζητούν σαφή νομική διατύπωση που να διαχωρίζει τις υπηρεσίες ταξί από αυτές των ενοικιαζόμενων οχημάτων με οδηγό. -
Αλλαγές στο φορολογικό πλαίσιο
Οι οδηγοί διαμαρτύρονται για τις διατάξεις του νέου φορολογικού νόμου, ζητώντας αφορολόγητο όριο 12.000 ευρώ, ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα του επαγγέλματος. -
Αναθεώρηση της υποχρεωτικής ταξινόμησης ηλεκτρικών ταξί
Η ισχύουσα νομοθεσία προβλέπει ότι από το 2026 όλα τα νέα ταξί θα πρέπει να είναι μηδενικών ρύπων. Το συνδικάτο ζητά την αναβολή της υποχρέωσης αυτής μέχρι το 2035, υποστηρίζοντας ότι οι οικονομικές συνθήκες δεν επιτρέπουν μια τόσο γρήγορη μετάβαση. -
Δυνατότητα ταξινόμησης πολυθέσιων και μεταχειρισμένων οχημάτων
Οι αυτοκινητιστές προτείνουν την ελεύθερη ταξινόμηση πολυθέσιων ταξί, καθώς και μεταχειρισμένων οχημάτων έως 5 ετών, διευκολύνοντας έτσι την ανανέωση του στόλου τους.
Η 24ωρη απεργία αναμένεται να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στις μετακινήσεις, ιδιαίτερα για ηλικιωμένους, άτομα με αναπηρίες και εργαζόμενους που βασίζονται στα ταξί. Παράλληλα, ενδέχεται να υπάρξουν αυξημένες καθυστερήσεις και φόρτος στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Από την πλευρά του, το Υπουργείο Μεταφορών δεν έχει προχωρήσει σε κάποια επίσημη δήλωση, ωστόσο οι συνομιλίες μεταξύ της κυβέρνησης και των συνδικαλιστών του κλάδου φαίνεται πως βρίσκονται σε αδιέξοδο.
Η σημερινή απεργία αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες κινητοποιήσεις των τελευταίων ετών στον χώρο των ταξί, με το ΣΑΤΑ να δηλώνει πως εάν δεν υπάρξουν άμεσες λύσεις στα αιτήματά τους, θα ακολουθήσουν νέες δράσεις το επόμενο διάστημα.