Έφτασε το τέλος της ιδιοκτησίας των αυτοκινήτων;
Το ιδιαίτερο αυτοκίνητο που οδήγησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης
Η εποχή που το αυτοκίνητο ανήκε αποκλειστικά σε κάποιον έχει περάσει. Οι ιδιοκτήτες γίνονται πλέον χρήστες και το αυτοκίνητο ένα εργαλείο που δεν «δένεσαι» μαζί του.
Μέσα στις μεγάλες αλλαγές που συντελούνται στην αυτοκίνηση (ηλεκτροκίνηση, ψηφιακές τεχνολογίες, αυτόνομη οδήγηση) υπάρχει και μία ακόμα επανάσταση που εξελίσσεται ταυτόχρονα. Μία επανάσταση η οποία αφορά την ιδιοκτησία του αυτοκινήτου.
Όμως κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες αναλαμβάνουν να πάνε τα πράγματα ένα βήμα πιο πέρα. Όπως για παράδειγμα η Hyundai η οποία προσφέρει μία νέα συνδρομητική υπηρεσία με την ονομασία Evolve+ που αφορά τα ηλεκτρικά της μοντέλα, Kona Electric και Ioniq 5.
Οι τιμές ξεκινούν από 699 δολάρια για το Kona ή τα 899 για το Ioniq 5. Το ποσό αυτό καλύπτει ασφάλιση οχήματος, οδική βοήθεια και καλύπτει τυχόν ανάγκες συντήρησης που ενδέχεται να προκύψουν.
Όλα οι διαδικασίες γίνονται μέσω μίας εφαρμογής στην οποία μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να κάνουν την κράτηση και την πληρωμή. Η μόνη άμεση επαφή με την αντιπροσωπεία έρχεται με την παραλαβή και την παράδοση του αυτοκινήτου.
Το πρόγραμμα της Hyundai είναι διαφορετικό από αντίστοιχα άλλων εταιριών δεν απαιτεί μακροπρόθεσμη δέσμευση. Εφόσον οι συνδρομητές πληρούν τις απαιτήσεις καταλληλόλητας, τα οχήματα μπορούν να χρησιμοποιούνται μήνα με το μήνα με δυνατότητα ακύρωσης ανά πάσα στιγμή.
Για να μπορεί κάποιος να γίνει αποδεκτός από το Evolve+, πρέπει να είναι τουλάχιστον 25 ετών με καθαρό ιστορικό οδήγησης και με επαρκή πιστοληπτική ικανότητα.
Μια συνδρομή 28 ημερών περιλαμβάνει 1.000 μίλια, που ισοδυναμεί με μια τυπική διάρκεια μίσθωσης 12.000 μιλίων ετησίως. Η υπέρβαση κοστίζει 20 δολάρια για κάθε 100 μίλια έως και τα 1.500, οπότε ο χρήστης θα πληρώνει 1,00 δολάριο για κάθε μίλι πέρα από αυτό.
Όσοι μένουν κάτω από 1.000 μίλια και επιλέγουν να παραμείνουν μέσα στην υπηρεσία θα μεταφέρουν τα αχρησιμοποίητα μίλια στον επόμενο μήνα.
Προς το παρόν, το Evolve+ προσφέρεται μόνο σε επτά πόλεις των ΗΠΑ και μέσω συγκεκριμένων αντιπροσωπειών. Όμως όπως όλα δείχνουν, το πρόγραμμα θα επεκταθεί, και σίγουρα θα γίνει αντικείμενο αντιγραφής και από άλλους κατασκευαστές.
Η εποχή που το αυτοκίνητο ήταν αντικείμενο ιδιοκτησίας και όχι εργαλείο χρήσης φαίνεται ότι περνάει σιγά-σιγά στο παρελθόν της αυτοκίνησης.