Ο πληθωρισμός που καλπάζει πιέζει το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών και τους αναγκάζει να κόψουν μην αναγκαία έξοδα, όπως για παράδειγμα το φαγητό σε εστιατόρια. Όμως η Domino’s βρήκε έναν τρόπο να κρατήσει την πελατεία της στην πολυπληθέστερη χώρα του πλανήτη. Με την φθηνότερη πίτσα της στον κόσμο.
Η πίτσα των 49 ρουπιών (0,60 δολαρίων) που πουλά στην Ινδία είναι η φθηνότερη πίτσα Domino’s σε όλο τον κόσμο και αποτελεί την αιχμή του δόρατος στη μάχη της αλυσίδας απέναντι στον ανεξέλεγκτο πληθωρισμό.
Η πίτσα των 60 σεντς έχει διάμετρο 17 εκατοστά και περιέχει λιγότερη ντομάτα. Έχει τυρί και λίγα μυρωδικά, όπως βασιλικό και μαϊντανό. Συγκριτικά, στη Σαγκάη, η φθηνότερη αλμυρή πίτσα της Domino’s κοστίζει περίπου 3,80 δολάρια και στο Σαν Φρανσίσκο περίπου 12 δολάρια.
Καθώς οι Ινδοί τρώνε λιγότερο έξω, λόγω της τεράστιας αύξησης στις τιμές των τροφίμων, η Domino’s στοχεύει να προσελκύσει πελάτες στα καταστήματά της διαφημίζοντας την πίτσα των 49 ρουπιών.
Αλλά σε αυτή την αγορά των 1,4 δισ. ανθρώπων, και οι άλλες αλυσίδες εστιατορίων, όπως η Pizza Hut και η Burger King αναγκάζονται να αλλάξουν τακτική για να αντιμετωπίσουν τον ανεξέλεγκτο πληθωρισμό. Οι εταιρείες προσπαθούν να διατηρήσουν το μερίδιο αγοράς που απέκτησαν έπειτα από τρεις δεκαετίες υψηλής ανάπτυξης σε μία χώρα που είναι κρίσιμη για το μέλλον τους. Στόχος τους είναι να υπερασπιστούν τα μερίδια αγοράς που απέκτησαν με κόπο σε ένα μέρος όπου είναι δύσκολο να ανταγωνιστείς την κουλτούρα του street-food, καθώς οι ντόπιοι τρώνε τα τοπικά φαγητά σε τιμές που ξεκινούν από τις 10 ρουπίες.
Η Pizza Hut διαφημίζει επιθετικά πίτσες που ξεκινούν από 79 ρουπίες (0,96 δολάρια) και οι οποίες επίσης είναι οι φθηνότερες που πουλά η αλυσίδα σε όλο τον κόσμο.
Τα McDonald’s κυκλοφόρησαν γεύματα στη μισή τιμή τον Ιούνιο, πιστεύοντας ότι αυτά θα φέρουν περισσότερους πελάτες στα καταστήματά τους, με αποτέλεσμα τελικά να ενισχύσουν τις πωλήσεις και τα περιθώρια κέρδους.
Η Jubilant FoodWorks, που διαχειρίζεται τα 1.816 καταστήματα Domino’s στην Ινδία, πραγματοποιεί μια συνάντηση προσωπικού κάθε Δευτέρα πρωί, για να βρει νέους τρόπους διαχείρισης του κόστους και να καταπολεμήσει τον πληθωρισμό-ρεκόρ που συνέβαλε στη μείωση των κερδών της κατά 70% τους πρώτους τρεις μήνες του 2023.
Για παράδειγμα, από τον Δεκέμβριο, η εταιρεία έχει αφαιρέσει τα καπάκια από όλα τα κουτιά με πίτσες που καταναλώνονται μέσα στα εστιατόριά της, εξοικονομώντας 0,6 σεντ σε κάθε πίτσα. Πρόκειται για μια σημαντική εξοικονόμηση στο κόστος συσκευασίας, καθώς το 37% του τζίρου της παράγεται από πελάτες που τρώνε μέσα στα εστιατόρια.
Οι τιμές του τυριού αυξήθηκαν στην Ινδία κατά 40% κατά τη διάρκεια του 2022-2023, ενώ το κόστος του κοτόπουλου και των χάρτινων κουτιών ενισχύθηκε κατά 30%. Τις τελευταίες εβδομάδες, οι τιμές της ντομάτας εκτινάχθηκαν πάνω από 400% σε επίπεδα-ρεκόρ, καθώς τα νοικοκυριά ταλαιπωρούνται από τις αυξημένες τιμές προϊόντων από το γάλα μέχρι τα δημητριακά και τα μπαχαρικά.