Με προσφορά που ανήλθε στα 3,27 δισ. ευρώ η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναδεικνύεται πλειοδότης για την παραχώρηση της Αττικής Οδού.
Ο δεύτερος πλειοδότης ήτοι η κοινοπραξία Vinci Highways – Vinci Concessions – Μυτιληναίος – Mobililty Partner, έδωσε προσφορά 3,106 δισ. ευρώ με τη διαφορά μεταξύ των δύο προσφορών να είναι μεγαλύτερη του 5% και ως εκ τούτου –όπως όλα δείχνουν– δεν αναμένεται να ζητηθούν βελτιωτικές προσφορές.
Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζουν πηγές που βρίσκονται κοντά στη διαγωνιστική διαδικασία, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ είχε διευκρινίσει ότι βελτιωτικές προσφορές θα ζητηθούν αν η διαφορά μεταξύ των δύο πρώτων σχημάτων είναι μικρότερη του 5%.
Ειδικότερα, το ΤΑΙΠΕΔ στην ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρει:
Στην αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών στο πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού προχώρησε το ΤΑΙΠΕΔ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΤΑΙΠΕΔ τα έξι (6) επενδυτικά σχήματα υπέβαλαν τις εξής οικονομικές προσφορές:
– ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A. – 2.700.000.000 ευρώ.
– ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – 3.270.000.000 ευρώ.
– Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO, B.V. –INTRAKAT A.E. – 2.050.050.908,21 ευρώ.
– Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD – 2.350.000.000 ευρώ.
– Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S. – 3.106.000.000 ευρώ.
– Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S. – 2.548.000.000 ευρώ.
Το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει με τον έλεγχο των οικονομικών προσφορών σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού και οι ανωτέρω Προεπιλεγέντες Επενδυτές θα ενημερωθούν για την πρόοδο της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Υπενθυμίζεται ότι η νέα σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου προβλέπει τη μείωση των διοδίων μετά τη νέα παραχώρηση και για διάστημα πέντε ετών στα 2,5 ευρώ από 2,8 ευρώ που είναι σήμερα. Ο νέος παραχωρησιούχος έχει δικαίωμα να αναπροσαρμόσει το αντίτιμο διέλευσης, αλλά μετά την πάροδο της πενταετίας, υποβάλλοντας αίτημα αύξησης το οποίο να τεκμηριώνεται από τις κυκλοφοριακές συνθήκες του αυτοκινητοδρόμου.
Υπενθυμίζεται ότι ο συγκεκριμένος όρος στο σχέδιο σύμβασης μπήκε κατόπιν συνεννόησης του ΤΑΙΠΕΔ με την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία είχε ζητήσει τη μείωση των διοδίων.
Το ΤΑΙΠΕΔ είχε προτείνει ένα διαφορετικό σύστημα τιμολόγησης της διέλευσης των οχημάτων καθώς τα διόδια σε ώρες μη κυκλοφοριακής αιχμής θα μειώνονταν και σε ώρες αυξημένης κυκλοφορίας θα ανέβαιναν λειτουργώντας ως αντικίνητρο για τη διέλευση των οδηγών.