Στη hoper ενώνουν τις δυνάμεις τους σημαντικά επιχειρηματικά ονόματα. Θα εκτελεί προγραμματισμένες πτήσεις με ελικόπτερο προς 11 δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς. Σχεδιάζει να φτάσει σε 24 τοποθεσίες.
Ένα εναλλακτικό μέσο μετακίνησης για τους τουριστικούς προορισμούς, κυρίως εκείνους που δεν έχουν αεροδρόμιο, αναβιώνει η hoper. Η ελληνική startup που έχει δημιουργηθεί από «βαριά» ονόματα του επιχειρείν, θέλει να αναβαθμίσει το τουριστικό προϊόν δίνοντας την επιλογή της μεταφοράς με ελικόπτερο, μειώνοντας τον χρόνο ταξιδιού κατά περίπου 7 φορές σε σχέση με το πλοίο.
Η hoper που δημιουργήθηκε από τον ιδρυτή της Marine Traffic, Δημήτρη Μέμο, τον Κώστα Γεράρδο της Πλαίσιο, τον συνιδιοκτήτη της Saronic Ferries Γιώργο Παπαϊωαννίδη και τη Μathilda Νathan, ξεκινάει την παρουσία της με δρομολόγια σε 11 προορισμούς, που στοχεύει να τους υπερδιπλασιάσει μέσα στην επόμενη διετία, φιλοδοξώντας να δημιουργήσει οικοσυστήματα σε δεκάδες νησιά που θα προσελκύσουν τουρίστες υψηλού οικονομικού επιπέδου.
Υπενθυμίζουμε πως στα τέλη της δεκαετίας του 1960, η Ολυμπιακή του Αριστοτέλη Ωνάση εκτελούσε πτήσεις με ελικόπτερο από την Αθήνα για προορισμούς όπως η Σκιάθος, η Μύκονος και η Σαντορίνη, ωστόσο εγκαταλείφθηκε η ιδέα στη συνέχεια καθώς ήταν ασύμφορο.
Αυτή την ιστορία θέλει να αλλάξει η hoper που διαθέτει τρεις βάσεις σε Κορωπί, Μύκονο και Σαντορίνη συνδέοντας τις Κυκλάδες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και ανεξαρτήτως καιρού. Όπως υπογράμμισε ο ιδρυτής της hoper Δημήτρης Μέμος, όραμα της εταιρείας είναι «να κάνουμε πιο προσιτό το ελικόπτερο σε περισσότερους ανθρώπους ώστε να τους προσφέρουμε την δυνατότητα να απολαύσουν την τουριστική εμπειρία των ελληνικών νησιών και να βρουν μια λύση μετακίνησης στην συχνή μετάβαση τους σε αυτά».
Μετακίνηση εξπρές σε Κυκλάδες και Πάτμο
Σύμφωνα με τον διευθυντή της εταιρείας Δημήτρη Κόσσυφα, «ο τουρισμός έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια με τις επενδύσεις που έχουν γίνει. Πλέον υπάρχουν αναβαθμισμένα καταλύματα που προσφέρουν μια εξαιρετική εμπειρία, όμως το μόνο που δεν έχει αλλάξει είναι η μετακίνηση. Οι ταξιδιώτες όμως χάνουν ως και μια μέρα στην μετακίνησή τους».
Οι πτήσεις με τα ελικόπτερα της hoper διαρκούν κατά μέσο όρο 45 λεπτά, ενώ η μικρότερη είναι μόλις 8 λεπτά. Οι πελάτες μπορούν να κλείσουν θέσεις για απλή η μετ’ επιστροφής μετάβαση, με την εταιρεία να εκτελεί και ναυλωμένες πτήσεις.
Η hoper διαθέτει έναν στόλο πέντε ελικοπτέρων, εκ των οποίων τα τρία είναι ιδιόκτητα και τα δυο βρίσκονται υπό μακροπρόθεσμη ενοικίαση, που μπορούν να μεταφέρουν από 3 έως 4 άτομα εκτός του πιλότου. Ξεκίνησε με την εξαγορά της Air Power που δραστηριοποιούνταν στις ναυλώσεις ελικοπτέρων, με την αρχική επένδυση να φτάνει συνολικά στα 3 εκατ. ευρώ, ενώ η ιδρυτική ομάδα άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξει και γύρος χρηματοδότησης ώστε να προχωρήσει η επέκταση της εταιρείας.
«Θέλουμε να μοιραστούμε με πολύ περισσότερο κόσμο την εμπειρία της μετακίνησης με ελικόπτερο. Με τη hoper, μετατρέπουμε τις ώρες σε λεπτά, και οι ταξιδιώτες κερδίζουν έως και μια ολόκληρη μέρα διακοπών. Είναι μια νέα, μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία που κάνει τις ομορφιές της Ελλάδας πιο προσβάσιμες», υπογράμμισε ο κ. Μέμος.
Παράλληλα, η μετάβαση με ελικόπτερο διαθέτει το πλεονέκτημα, σύμφωνα με την διοικητική ομάδα της εταιρείας, πως μπορούν να πραγματοποιηθούν ταξίδια ακόμα και με πολύ ισχυρούς ανέμους έως και 10 μποφόρ, ενώ σε περίπτωση ακύρωση της πτήσης λόγω καιρού, η hoper αποζημιώνει με τον ίδιο τρόπο όπως και οι αεροπορικές εταιρείες.
Φωτο: flyhoper.com
Η hoper από τις τρεις βάσεις που διαθέτει πραγματοποιεί προγραμματισμένες πτήσεις για Σαντορίνη, Μύκονο, Αντίπαρο, Ίο, Κέα, Πάτμο, Σίφνο, Σπέτσες, Τήνο και Φολέγανδρο, ενώ στοχεύει να προσθέσει νέους προορισμούς στη συνέχεια. Όπως επισήμανε η ιδρυτική ομάδας της hoper, στόχος είναι οι προορισμοί να έχουν φτάσει τους 18 την επόμενη χρονιά και τους 24 το 2026, έχοντας κυρίως στο επίκεντρο νησιά που δεν διαθέτουν αεροδρόμιο. Ο κ. Παπαϊωαννίδης αναφέρει ότι στα επόμενα βήματα είναι να έρθουν κι άλλες συνδέσεις νησιών από διαφορετικούς ηπειρωτικούς προορισμούς, με την εταιρεία να εξετάζει την επέκταση σε Ιόνιο και Δωδεκάνησα.
Οι τιμές των εισιτηρίων απευθύνονται σε άτομα υψηλότερου εισοδηματικού προφίλ, καθώς κυμαίνονται από τα 235 έως 410 ευρώ για μια διαδρομή το άτομο, ενώ και οι αποσκευές αποτελούν προφανώς ακόμα ένα πρόβλημα. Το ζήτημα των αποσκευών «είναι σπαζοκεφαλιά για όλους», σύμφωνα με τον κ. Παπαϊωαννίδη, με την εταιρεία να εξετάζει την πιθανότητα για τη δημιουργία ενός παράλληλου δικτύου για τη μεταφορά αποσκευών μέσω των πλοίων της γραμμής, ενώ οι επιβάτες επιτρέπεται προς το παρόν να κουβαλάνε μία χειραποσκευή.
Αναβάθμιση των υποδομών στα νησιά και δημιουργία οικοσυστήματος
Πολλαπλές αδειοδοτήσεις αλλά και συνέργειες για να τεθούν σε λειτουργία πολλά από τα απαξιωμένα ελικοδρόμια της χώρας υπήρξαν ώστε να ξεκινήσει η hoper. Όπως σημείωσε ο κ. Κόσσυφας, η hoper συνεργάστηκε και συνεργάζεται ακόμα με τους Δήμους συμβάλλοντας στην ανακαίνιση κάποιων ελικοδρομίων και των σχετικών χώρων αναμονής, ενώ μέχρι και σήμερα παραμένει άγνωστος ο αριθμός των ελικοδρομίων που υπάρχουν στη χώρα.
Από την πλευρά του, ο κ. Γεράρδος σημείωσε πως ελικοδρόμια υπάρχουν στα περισσότερα νησιά όμως είναι αφύλαχτα και πρέπει να καλέσεις τον δήμο για να στείλει κάποιον. «Στους προορισμούς, θα υπάρχει δικός μας υπάλληλος ή συνεργάτης που θα υποδέχεται και θα μεταφέρει πελάτες» ανέφερε.
Παράλληλα η hoper έχει δημιουργήσει και συνέργειες με καταλύματα στους προορισμούς που πραγματοποιεί πτήσεις, ενώ σε συνεργασία με τουριστικούς παρόχους σκοπεύει να προσφέρει νέα τουριστικά προϊόντα που θα προβάλλουν κάθε τόπο μέσα από διαφορετικές δράσεις.