Συγκεκριμένες κατηγορίες ιδιοκτητών αυτοκινήτων “καίει” η αντλία της βενζίνης. Όπως αναφέρει η εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ”, το μεγαλύτερο πλήγμα το έχουν υποστεί:
– Σαφώς οι οδηγοί που κινούνται καθημερινά για την εργασία τους και δεν μπορούν να αποφύγουν τη χρήση του αυτοκινήτου βλέπουν να κάνουν “φτερά” από την τσέπη τους πολύ περισσότερα ευρώ για το αναγκαίο φουλάρισμα.
– Η αντλία της βενζίνης καίει ακόμη περισσότερο τους ιδιοκτήτες ΙΧ που μένουν στα νησιά αλλά και όσους πρέπει να ανεφοδιαστούν στα βενζινάδικα των αυτοκινητοδρόμων όπου οι τιμές του λίτρου αγγίζουν τα 2 ευρώ .
Η τιμή της βενζίνης
Για ένα μεσαίο οικογενειακό μοντέλο βενζίνης 1,6 λίτρων το γέμισμα του ρεζερβουάρ των 55 λίτρων αγγίζει τριψήφια νούμερα μιας και με μέση τιμή τα 1,83 ευρώ φθάνει τα 100, 6 ευρώ – όταν πέρυσι το Φεβρουάριο ( και μέση τιμή τα 1,49 ευρώ ) κόστιζε 81,9 ευρώ ( σχεδόν 20 ευρώ παραπάνω).
Επίσης για μια απόσταση 100 χλμ. και με μέση κατανάλωση 8 λίτρα /100 χλμ. το κόστος ανεβαίνει από τα 11,9 ευρώ στα 14,6 ευρώ
Οι τυχεροί με ντίζελ
Σαφώς πιο τυχεροί είναι οι οδηγοί των μοντέλων που καίνε ντίζελ. Λόγω της τεχνολογίας τους και της μικρότερης κατανάλωσης πετρελαίου (κατά μέσο όρο οι ντίζελ κινητήρες καίνε 40% -50 % λιγότερο σε σχέση με έναν αντίστοιχο κινητήρα βενζίνης) μπορούν να κινούνται σχετικά οικονομικά σε σχέση με τους ιδιοκτήτες των μοντέλων βενζίνης .
Σήμερα και συγκεκριμένα το φουλάρισμα σε ένα ντίζελ μοντέλο ( με ρεζερβουάρ 55 λίτρων) κοστίζει 86,3 ευρώ (υπολογισμένο με 1,57 ευρώ /λίτρο ντίζελ) ενώ πέρυσι με τη μέση τιμή είναι στα 1,23 ευρώ /λίτρο ο οδηγός πλήρωνε 76, 6 ευρώ .
Την ίδια στιγμή οι αυξήσεις στα καύσιμα έχουν αυξήσει σημαντικά το κόστος ενός ταξιδιού με το αυτοκίνητο.
Η εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ” παραθέτει ένα σχετικό παράδειγμα: εάν πριν από έναν χρόνο ένα μεσαίο SUV με κινητήρα βενζίνης 1.400 κ. εκ απαιτούσε 104 ευρώ για να ταξιδέψει από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη με επιστροφή (υπολογισμένο με 1,49 ευρώ το λίτρο και με μέση κατανάλωση 7 λίτρα/100 χλμ.) σήμερα για το ίδιο αυτοκίνητο το κόστος έχει ανέβει στα 128 ευρώ (υπολογιζόμενο με μέση τιμή 1,83 ευρώ το λίτρο αμόλυβδης των 95ν οκτανίων).
Αλλά ακόμη όσοι είχαν την δυνατότητα να κινηθούν πιο οικονομικά, επειδή το αυτοκίνητο τους διέθετε σύστημα υγραεριοκίνησης , αυτό πλέον μοιάζει με όνειρο θερινής νυκτός μιας και οι συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες οχημάτων με υγραέριο είδαν μέσα σε 1 χρόνο το λίτρο του υγραερίου από 0,80 ευρώ να ανεβαίνει στα 1, 04 ευρώ (αύξηση 30%).
ΠΗΓΗ enikos gr.