Τις τρεις απευθείας αναθέσεις στις οποίες προχώρησε ο δήμος Αρταίων, καταγγέλλει με ανακοίνωση της, η δημοτική παράταξη «Αρτινών Συνεργασία».
Συγκεκριμένα η δημοτική παράταξη καλεί τη δημοτική αρχή να απαντήσει για τις «απευθείας αναθέσεις που γίνονται για 1η φορά στον Δήμο Αρταίων» και κυρίως πιο «σκοπό εξυπηρετούν και με ποια κριτήρια επιλέχθηκαν οι ανάδοχοι».
Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση της, η δημοτική παράταξη αναφέρει:
Στην πρόσφατη Συνεδρίαση Λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής, ο δημοτικός σύμβουλος Σωτήρης Χρηστούλης εκ μέρους της «Αρτινών Συνεργασία», ζήτησε από την Δημοτική Αρχή, να ενημερωθεί το σώμα και η κοινωνία της Άρτας, σχετικά με τις απευθείας αναθέσεις που γίνονται για 1η φορά στον Δήμο Αρταίων, δηλαδή πόσο αναγκαίες είναι, τι σκοπό εξυπηρετούν και με ποια κριτήρια επιλέχθηκαν οι ανάδοχοι. Συγκεκριμένα έθεσε τα παρακάτω σχετικά ερωτήματα:
«Αυτούς τους 8 μήνες της νέας δημοτικής αρχής, παρατηρούμε να γίνονται πολλές απευθείας αναθέσεις, αρκετές από τις οποίες γίνονται για 1η φορά. Μεταξύ αυτών είναι και οι παρακάτω τρεις (3) αναθέσεις συνολικού προϋπολογισμού 63.294,70€. Συγκεκριμένα:
1. Απευθείας ανάθεση «Παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών για το σχεδιασμό και την ωρίμανση προτάσεων για υποβολή προς χρηματοδότηση», προϋπολογισμού 29.946 €
2. Απευθείας ανάθεση «Υπηρεσίες ελέγχου πυροπροστασίας με τη χρήση συστήματος μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones)», προϋπολογισμού 14.996,70€
3. Απευθείας ανάθεση «Υπηρεσίες συμβουλευτικής υποστήριξης στο δήμο Αρταίων κατά τη διαδικασία αξιολόγησης των δομών του για την διατύπωση σχεδίου αναδιοργάνωσης και στελέχωσής του (Ο.Ε.Υ)», προϋπολογισμού 18.352 €.
Παρακαλούμε να μας ενημερώσετε:
1. Ποιος ο σκοπός των τριών αυτών αναθέσεων; Δεν είναι αντικείμενα που μπορούν να τα κάνουν οι υπηρεσίες του Δήμου;
2. Είναι αυτές νόμιμες και επιλέξιμες δαπάνες και θα εγκριθούν από το Λογιστήριο του Δήμου και την Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου; Ή θα προσφύγουν δικαστικώς οι ανάδοχοι, για να λάβουν τα χρήματα τους;
3. Έχουν ξαναγίνει τέτοιες συμβάσεις από το 2014 μέχρι και το 2023; Και εάν ναι παρακαλώ να μας προσκομίσετε αντίγραφα των συμβάσεων αυτών;
4. Γιατί σπαταλήσατε άσκοπα τα χρήματα αυτά των δημοτών (63.294,70€) και δεν τα δώσατε για τις ανάγκες των σχολείων, της καθαριότητας και της καθημερινότητας, υπερωριών για τους υπαλλήλους, για δράσεις στον αθλητισμό, στον πολιτισμό, στον τουρισμό, στα ΚΑΠΗ κ.α »
Τονίζουμε ότι η πάγια θέση της παράταξης μας «Αρτινών Συνεργασία», είναι ότι οι απευθείας αναθέσεις θα πρέπει να καλύπτουν εργασίες που αδυνατούν να τις κάνουν οι υπηρεσίες του Δήμου, έτσι ώστε να μην επιβαρύνονται χωρίς λόγο, τα ταμεία του Δήμου. Όσον αφορά τις ανωτέρω τρεις (3) αναθέσεις, αναφέρουμε ότι επί θητείας μας δηλαδή από το 2014 έως και το 2023, δεν κάναμε τέτοιες είδους απευθείας αναθέσεις, και αυτό γιατί:
Για την 1η περίπτωση δεν χρειάστηκε ποτέ, γιατί ήταν αντικείμενο των υπαλλήλων της Δ/νσης Προγραμματισμού του Δήμου Αρταίων. Δηλαδή αποτελούν το κύριο αντικείμενο εργασίας των υπαλλήλων της εν λόγω Υπηρεσίας του Δήμου. Γιατί από φέτος, η Δ/νση Προγραμματισμού δηλώνει αδυναμία εκτέλεσής τους; Αναφέρουμε ότι ο ανάδοχος της εν λόγω απευθείας ανάθεσης, είναι σύζυγος της συνεργάτιδας της προεκλογικής εκστρατείας του δημάρχου, η οποία ενώ είναι μόνιμος υπάλληλος του Δήμου Αμφιλοχίας, βρισκόταν σχεδόν καθημερινά στα γραφεία της Δ/νσης Προγραμματισμού του Δήμου Αρταίων, συμμετείχε σε συσκέψεις με τον δήμαρχο και στελέχη της Δ/νσης Προγραμματισμού, και παρουσιαζόταν στον ηλεκτρονικό κατάλογο υπαλλήλων του Δήμου, ως ειδικός συνεργάτης!! Τυχαίο όλο αυτό;;
Για την 2η περίπτωση δεν χρειάστηκε ποτέ, γιατί ο δήμος αγόρασε ένα δικό του drone με μικρό κόστος και το χειρίζονταν ένας υπάλληλος και ένας ειδικός συνεργάτης του πρώην Δημάρχου. Άλλωστε για την επιτήρηση και ανίχνευση πυρκαγιών, υπάρχουν: Παρατηρητήριο στο Λόφο Περάνθης, περιπολίες από την Πυροσβεστική Υπηρεσία, τον Στρατό, τον Δήμο και τις εθελοντικές ομάδες, αλλά και σύστημα ανίχνευσης από το Δασαρχείο, που όλα αυτά είχαν άριστα αποτελέσματα τα προηγούμενα χρόνια. Γιατί από φέτος, η Υπηρεσία της Πολιτικής Προστασίας του Δήμου δηλώνει αδυναμία εκτέλεσης της επιτήρησης με το drone του Δήμου Αρταίων; Γιατί δεν χρησιμοποιήθηκε το drone του Δήμου; Κατά το στάδιο της απευθείας ανάθεσης, εξετάσθηκε το θέμα των προσωπικών δεδομένων και λήφθηκαν οι απαραίτητες άδειες; Κατατέθηκε σχέδιο πτήσης; Και όλα αυτά, αφού ενημερώθηκε ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος από το Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, ότι από το πρόγραμμα ΑΙΓΙΣ του Ταμείου Ανάκαμψης, θα προμηθευτούν οι Δήμοι με ένα κατάλληλο και εξοπλισμένο drone. Απλά αναφέρουμε ότι ο ανάδοχος αυτής της απευθείας ανάθεσης, είναι ο καμεράμαν της προεκλογικής εκστρατείας του δημάρχου!! Τυχαίο και αυτό;;
Για την 3η περίπτωση επίσης δεν χρειάστηκε ποτέ, γιατί αποτελεί αντικείμενο της Δ/νσης Προγραμματισμού. Άλλωστε το 2017 που έγινε τροποποίηση του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) του Δήμου Αρταίων, αυτή έγινε από τον τότε γενικό γραμματέα του Δήμου σε συνεργασία με τις υπηρεσίες, ενώ την τροποποίηση του ΟΕΥ το 2023, την έκανε η μέχρι πρότινος διευθύντρια προγραμματισμού του Δήμου, σε συνεργασία με τις υπηρεσίες του. Γιατί τώρα η Δ/νση Προγραμματισμού δηλώνει αδυναμία; Με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται ο δήμος Αρταίων με 18.000€. Και μάλιστα ανατίθεται και σε εταιρεία της Αθήνας, δηλαδή τα χρήματα των Αρτινών φεύγουν εκτός Άρτας! Και αυτή η τροποποίηση του ΟΕΥ, που για εμάς δεν απαιτείται στην παρούσα φάση, πιστεύουμε ότι γίνεται για να δημιουργηθούν περισσότερες διευθύνσεις και τμήματα, και να ορισθούν σε θέσεις ευθύνης, οι υποστηρικτές-«χειροκροτητές» του νέου δημάρχου!!
Άρα συνοψίζοντας, για αυτού του είδους τις απευθείας αναθέσεις, που γίνονται για 1η φορά στον Δήμο Αρταίων, βγαίνει το συμπέρασμα ότι η Δημοτική Αρχή Τσιρογιάννη, για τα 9 χρόνια της θητείας της, δεν επιβάρυνε καθόλου τα ταμεία του Δήμου, ενώ η Δημοτική Αρχή Σιαφάκα, από τον 1ο χρόνο της θητείας της, επιβαρύνει τα ταμεία του Δήμου με 63.294,70€, δαπανώντας άσκοπα τα χρήματα των Αρτινών πολιτών.