Τα εσωτερικά ταξίδια κατά τη διάρκεια των διακοπών της Πρωτομαγιάς αυξήθηκαν κατά 19% σε σχέση με το 2019
Ο τουρισμός της Κίνας ανέκαμψε στα προ-COVID 19 επίπεδα στην αργία της Πρωτομαγιάς, καθώς ο αριθμός των εγχώριων ταξιδιών αυξήθηκε κατά περισσότερο από δύο τρίτα σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν την Τετάρτη.
Πρόκειται για μια σημαντική ώθηση σε έναν κλάδο της δεύτερης μεγαλύτερη οικονομίας στον κόσμο, που είχε δεχθεί σημαντικά πλήγματα λόγω της πανδημίας και των μέτρων απαγόρευσης στις μετακινήσεις.
Εάν διατηρηθεί αυτή η τάση στην τουριστική βιομηχανία της χώρας, η ανάκαμψη στον ευρύτερο τομέα των υπηρεσιών θα μπορούσε να αμβλύνει τις ανησυχίες ότι η οικονομική ανάκαμψη της Κίνας μετά την πανδημία θα μπορούσε σύντομα να χάσει τη δυναμική της. Κι αυτό σε μια περίοδο που η αγορά ακινήτων συνεχίζει να κινείται σε χαμηλές ταχύτητες, ο τεράστιος μεταποιητικός τομέας παραμένει αδύναμος, όπως και οι εξαγωγές.
Διψασμένοι για ταξίδια
Οι διψασμένοι για ταξίδια Κινέζοι πραγματοποίησαν 274 εκατομμύρια ταξίδια εσωτερικού κατά τη διάρκεια του πενθήμερου διαλείμματος που ξεκίνησε το Σάββατο, σημειώνοντας αύξηση κατά 70,8% σε σχέση με πέρυσι και κατά 19% περισσότερο από το 2019, σύμφωνα με το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού.
Κατά τη διάρκεια αυτών των ταξιδιών, οι Κινέζοι τουρίστες ξόδεψαν 148 δισεκατομμύρια γιουάν (21 δισεκατομμύρια δολάρια), μια αύξηση κατά 128,9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, και στο ίδιο επίπεδο με τα επίπεδα του 2019.
Τα στοιχεία από τις φετινές διακοπές της Πρωτομαγιάς – την πρώτη ταξιδιωτική περίοδο μετά την πανδημία χωρίς περιορισμούς – παρακολουθούνται ως δείκτης της οικονομικής υγείας της Κίνας.
Τα επίσημα στοιχεία της Κυριακής έδειξαν ότι η δραστηριότητα στον μη μεταποιητικό τομέα της Κίνας αυξήθηκε τον Απρίλιο, αν και με βραδύτερο ρυθμό σε σχέση με τον Μάρτιο.
Εκτιμήσεις για ανάκαμψη κατανάλωσης
«Τα ισχυρά στοιχεία για τον τουρισμό διακοπών, μαζί με τον ακόμη σταθερό PMI των υπηρεσιών Απριλίου, προμηνύουν καλές ειδήσεις για την ανάκαμψη της κατανάλωσης και των υπηρεσιών τους επόμενους μήνες, παρά την άμβλυνση της δυναμικής ανάπτυξης της μεταποίησης», σύμφωνα με εκτιμήσεις της Goldman Sachs.
«Αυτό προσθέτει επίσης σιγουριά στην πρόβλεψή μας για την αύξηση του ΑΕΠ για το 2023 (6,0%), πάνω από το αναμενόμενο».
Το επόμενο σκέλος της ανάκαμψης της κατανάλωσης θα βασίζεται στην υψηλότερη αύξηση του εισοδήματος και στη βελτιωμένη εμπιστοσύνη των καταναλωτών που θα καταστήσει το μοντέλο ανάκαμψης πιο βιώσιμο, πρόσθεσε η Goldman Sachs.
Ο διαχειριστής περιουσιακών στοιχείων Vontobel εκτιμά ότι η ανάκαμψη της Κίνας θα πρέπει να επιταχυνθεί, προς όφελος των εταιρειών που εξυπηρετούν τους εγχώριους καταναλωτές σε θέματα αναψυχής και ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς και των επιχειρήσεων που επικεντρώνονται στα ταξίδια στην Κίνα και σε ολόκληρη την Ασία.
Η ταξιδιωτική έκρηξη κατά τη διάρκεια των διακοπών του Μαΐου «μπορεί να θεωρηθεί ως σημείο καμπής του τουριστικού τομέα της Κίνας», ανέφερε την Τετάρτη το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων Xinhua.
Η Ακαδημία Τουρισμού της Κίνας εκτιμά ότι περίπου 4,55 δισεκατομμύρια τουριστικά ταξίδια εσωτερικού θα πραγματοποιηθούν φέτος.