OB-Streem είναι το νέο όνομα της πλατφόρμας που προκύπτει από την ενοποίηση του Ομίλου Βεϊνόγλου με την logistics πλατφόρμα Streem Global της H.I.G., η οποία περικλείει ήδη τις εταιρείες του ομίλου Μακιός, Unit, Contrade και Nami της Σερβίας.
Η OB-Streem, η ενοποίηση της οποίας αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2025, έχει παρουσία σε 9 χώρες, ξεκινώντας από Ελλάδα και Κύπρο και φτάνοντας μέχρι την Ουγγαρία, με στόχο να καταλήγει τελικά στην κεντρική Ευρώπη και συγκεκριμένα στη Γερμανία.
«Η γεωστρατηγική θέση της Ελλάδας την καθιστά κόμβο προσέλκυσης διεθνών ροών και επενδύσεων. Τα χαρακτηριστικά αυτά την αναδεικνύουν ως ένα ισχυρό διαμετακομιστικό κέντρο στην νοτιοανατολική Μεσόγειο», τόνισε ο Δημήτρης Καλλιγέρης, Senior Vice President Supply Chain (GR) της OB-Streem, μιλώντας στο πλαίσιο του ITC 2024 – 7ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών,ε ξηγώντας το όραμα πίσω από την ενοποίηση των εταιρειών.
«Σκοπός του εγχειρήματος είναι η δημιουργία μίας logistics πλατφόρμας, η οποία να μπορεί να συνδέει τις πύλες της Ελλάδας με την κεντρική Ευρώπη. Για να γίνει αυτό εφικτό απαιτείται η αξιοποίηση μεγάλων ροών διακίνησης, καθώς και η δημιουργία ισχυρών δικτύων και hubs μεγάλης κλίμακας», ανέφερε.
Εντός του 2025 θα ξεκινήσουν οι εργασίες για το Hull Logistics Center, το logistics hub που αναπτύσσει η Streem Development στην πρώην Χαλυβουργία Ασπροπύργου ( έναντι των ΕΛΠΕ) και τώρα βρίσκεται στη φάση των αδειοδοτήσεων.
Το Hull Logistics Center θα είναι το πρώτο tri-modal hub στην Ελλάδα που θα συνδέει παράκτιο μέτωπο με οδικούς άξονες, σιδηροδρομική γραμμή και ένα συγκρότημα αποθηκών εμβαδού 150.000 τ.μ.
«Η ολοκλήρωση της ενοποίησης των εταιρειών και η δημιουργία ενός ενιαίου φορέα λειτουργίας σε Ελλάδα και Βαλκάνια αποτελεί προτεραιότητα για τον Όμιλο.
Στοχεύουμε σε προσέλκυση διεθνών ροών που θα ενισχύσουν το ρόλο της χώρας στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα», τόνισε ο κ. Καλλιγέρης.
Το έργο
Το βασικό επενδυτικό σχέδιο αφορά στην κατασκευή και λειτουργία ενιαίας πρότυπης υπερσύγχρονης μονάδας εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) και συνδυασμένων μεταφορών, ήτοι χερσαίων-θαλάσσιων-σιδηροδρομικών (tri-modal).
Η περιοχή επέμβασης (πρώην εργοστάσιο της Ελληνικής Χαλυβουργίας) έχει επιφάνεια 291 στρέμματα και βρίσκεται σε κοντινή απόσταση δίπλα στα ΕΛΠΕ, στο 17ο χλμ. της Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου.
Η έκταση διαχωρίζεται από την Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου σε δύο τμήματα, τμήμα Α (238 στρέμματα) και τμήμα Β, παραλιακό (53 στρέμματα). Τα δύο τμήματα θα συνδέονται μεταξύ τους με νέα γέφυρα. Η έκταση έχει μέτωπο προς τον κόλπο της Ελευσίνας, όπου θα κατασκευαστεί προβλήτας και λιμάνι για την φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων.
Επίσης, στα βόρεια, η έκταση συνορεύει με τη σιδηροδρομική γραμμή Θριάσιο-Νέο Ικόνιο, δηλαδή με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, μέσω του οποίου θα είναι δυνατή η άμεση μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σε χώρες της Ευρώπης.
logistics park λιμάνι
Logistics park 300 στρ. με δικό του λιμάνι στην Παραλία Ασπροπύργου, δίπλα στα ΕΛΠΕ
Επιπλέον όμως της λειτουργίας ενός logistics park πολύ σημαντική θεωρείται η δημιουργία χώρου συναρμολόγησης προϊόντων σε απόσταση βολής από το λιμάνι του Πειραιά, ένας από τους πρώτους στην Ελλάδα. Επίσης στο εγκεκριμένο σχέδιο της στρατηγικής επένδυσης περιλαμβάνεται η ανέγερση και λειτουργία ξενοδοχείου, ιδιωτικής κλινικής, εμπορικών καταστημάτων, χώρων εστίασης, στάθμευσης, ανεφοδιασμού καυσίμων και ξεκούρασης.
Πάντα σύμφωνα με το ypodomes.gr, αυτός ο πολυχώρος ουσιαστικά θα λειτουργήσει σαν μια “μικρή πόλη” με συνδυαστικές λειτουργίες και λιμάνι.