Εγκρίθηκε από το υπουργείο Τουρισμού το αίτημα για ενίσχυση της χρηματοδότησης για το επενδυτικό σχέδιο της ριζικής αναβάθμισης της μαρίνας Αγίου Κοσμά. Η Lamda Development έχει σχεδιάσει τη ριζική αλλαγή της σε μια μαρίνα που θα φιλοξενεί super yachts.
Ένα σημαντικό βήμα έγινε για την υλοποίηση του έργου που αφορά στην αναβάθμιση της μαρίνας του Αγίου Κοσμά, στο πλαίσιο της μεγάλης επένδυσης του Ελληνικού, μετά την έγκριση που έδωσε το υπουργείο Τουρισμού για τα σχέδια που περιλαμβάνονται και, συνεπώς, την ένταξή του στη σχετική επιδότηση από Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΕΣΑΑ). Υπενθυμίζεται ότι η Lamda Development έχει σχεδιάσει τη ριζική αλλαγή της σε μια μαρίνα που θα φιλοξενεί super yachts και θα εξυπηρετεί εκατοντάδες θέσεις σκαφών.
Να θυμίσουμε ότι το υπουργείο νωρίτερα κάλεσε τους φορείς για υποβολή των σχεδίων, στο πλαίσιο υποέργου «Αναβάθμιση Τουριστικών Λιμένων», της δράσης «Τουριστική ανάπτυξη» του ΕΣΑΑ.
Το επενδυτικό σχέδιο που αφορά στη μαρίνα Αγίου Κοσμά στην ουσία έτσι ενισχύεται κατά 79,2%, με τον συνολικό προϋπολογισμό να φτάνει στα 9,93 εκατ. ευρώ.
Νωρίτερα, είχε δημοσιοποιηθεί η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της μαρίνας από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Ακόμη, εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Ελληνικού – Αργυρούπολης τροποποίηση της ΚΥΑ που αφορά έργα προστασίας της παραλίας από κυματισμούς, καθαίρεση μπαζών και πρόβλεψη χώρων στάθμευσης.
Αλλάζει εντελώς όψη η μαρίνα Αγίου Κοσμά – Τι περιλαμβάνει το έργο
Σε γενικές γραμμές, το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή και επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων, αλλά και των ειδικών και βοηθητικών εγκαταστάσεων με λιμενικά έργα, προβλήτες, τη διαμόρφωση των εξωτερικών χώρων με κατασκευές και για τη διασφάλιση της προσβασιμότητας.
Η «θαλάσσια έκταση» θα είναι 528 στρεμμάτων, ενώ η χερσαία θα αγγίζει τα 32 στρέμματα. Όσο για τη δεύτερη, σύμφωνα με το πλάνο αναμένεται να ελλιμενίζονται σκάφη αναψυχής και mega yachts, ενώ σε γενικές γραμμές προβλέπονται χρήσεις και χώροι, υποστηρικτικές προς τις λιμενικές υποδομές, αλλά και μη. Γραφεία, καταστήματα παροχής υπηρεσιών (τραπεζών, ταχυδρομείου, ενοικίασης οχημάτων/σκαφών κλπ.), εντευκτήριο, υπαίθριος/στεγασμένος χώρος εκδηλώσεων, εμπορικά καταστήματα (ναυτιλιακών ειδών, πώλησης τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης – mini market), κατάστημα εστίασης (αναψυκτήριο, εστιατόριο, café, bar), στάθμευσης (γήπεδα, υπόγειοι/ημιυπόγειοι χώροι), πεδίο προσγείωσης/απογείωσης ελικοπτέρου, χώροι πρασίνου, παραλιακή ζώνη εξυπηρέτησης σκαφών για την τοποθέτηση των παροχών στα σκάφη, πρόκειται να πάρουν τη θέση τους στη νέα μαρίνα του Αγίου Κοσμά.
Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στη μαρίνα ανέρχεται σε 900 τ.μ. (με συντελεστή δόμησης 0,20) και θα περιλαμβάνει χρήσεις σχετικές με τη διοίκηση και τη λειτουργία της μαρίνας. Θα περιλαμβάνει ακόμη διαμορφωμένες υπαίθριες εγκαταστάσεις, πεζοδρόμους, χώρους στάθμευσης και χώρους πρασίνου. Από την άλλη, η προβλεπόμενη μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση επί λιμενικών έργων θα είναι μόλις 219,25τ.μ., ώστε να μην διαταραχθεί η πολεοδομική οργάνωση.
Να σημειωθεί ότι ακριβώς δίπλα στη μαρίνα αναμένεται να αναγερθεί η πολυτελής ανάπτυξη 20 κατοικιών της Orilina Properties, σχεδιασμένη από την κορυφαίο Ιάπωνα Αρχιτέκτονα Kengo Kuma.
Kengo Kuma: Ποιος είναι ο Ιάπωνας αρχιτέκτονας που ήρθε στο Ελληνικό
Βασικός στόχος της μαρίνας, όπως αναφέρεται στη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, είναι η ελεύθερη πρόσβαση του κοινού σε ένα κομμάτι του παράκτιου μετώπου, το οποίο έμενε για πολλά χρόνια αναξιοποίητο, αλλά και μη προσβάσιμο. Η οδική πρόσβαση στη μαρίνα θα εξασφαλίζεται από δύο εισόδους που χωροθετούνται σε κατάλληλες θέσεις στο ΒΑ και ΝΑ άκρο της χερσαίας ζώνης της μαρίνας. Από την άλλη, η πρόσβαση των πεζών στη χερσαία ζώνη θα είναι ελεύθερη και θα πραγματοποιείται κατά κύριο λόγο μέσω του ανατολικού ορίου.
Συνολικά, η επένδυση έχει ύψος περίπου 25 εκατ. ευρώ και υπολογίζεται πως θα έχει ολοκληρωθεί στην πρώτη φάση της επένδυσης του Ελληνικού δηλαδή το 2026. Τότε είναι ουσιαστικά που θα παραδίδονται, βάσει του ισχύοντος χρονοδιαγράμματος, τα πρώτα κτιριακά projects της συνολικής επένδυσης.
Ενίσχυση και για το επενδυτικό σχέδιο της μαρίνας Λαυρίου
Αντίστοιχη έγκριση σε σχετικό αίτημα για ενίσχυση έλαβε και το επενδυτικό σχέδιο για την αναβάθμιση του τουριστικού λιμένα του δικαιούχου Ολύμπικ Μαρίν Α.Ε. στην περιοχή Πανόρμου, στο 77ο χιλιόμετρο Αθηνών- Σουνίου στη Λαυρεωτική. Η ενίσχυση που αποφασίστηκε είναι τα 8 εκατ. ευρώ, με ποσοστό ενίσχυσης στο 79,13%, δημόσια δαπάνη στα 6,38 εκατ. ευρώ και ιδιωτική στα 1,68 εκατ. ευρώ. Το έργο ουσιαστικά περιλαμβάνει την επέκταση, τον εκσυγχρονισμό των ήδη υπαρχόντων, αλλά και τη δημιουργία νέων εγκαταστάσεων.
Ταυτόχρονα, αναμένεται να εκσυγχρονιστούν οι υποστηρικτικές εγκαταστάσεις, το κτίριο εξυπηρέτησης και αποθήκευσης μεγάλων σκαφών, και να κατασκευαστεί νέα προβλήτα επί πασσάλων και γλίστρας, κτίριο γραφείων, καθώς και ναυταθλητικών δραστηριοτήτων κ.ά.