Η υπογραφή της σύμβασης πώλησης του 67% του Οργανισμού Λιμένα Βόλου (ΟΛΒ) αναμένεται να καθυστερήσει τουλάχιστον 12 μήνες. Τα προβλήματα στον Βόλο πηγάζουν όχι μόνο από τη δικαστική προσφυγή ενός ενδιαφερομένου για το λιμάνι, αλλά και από τα καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias. Ειδικότερα, το Daniel επηρέασε αρνητικά τη λειτουργία του λιμένα αυξάνοντας τη στάθμη του πυθμένα, το οποίο τώρα απαιτεί βυθοκόρηση.
Στο μεταξύ, ο Οργανισμός Προγραμματισμού Ανάπτυξης (ΤΑΙΠΕΔ) φαίνεται να προχωρεί στην αξιοποίηση του Λιμένα Λαυρίου. Την επόμενη Πέμπτη, το διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού αναμένεται να εγκρίνει τα τεύχη του διαγωνισμού. Ο ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει να διαθέσει την πλειοψηφία των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου (ΟΛΛ), αν και δεν διευκρινίζεται εάν αυτή θα αφορά το 51% ή το 67% των μετοχών, σε αντίθεση με τις αποκρατικοποιήσεις σε άλλους λιμένες που περιελάμβαναν το 67%.
Στον Λαύριο, υπάρχει ενδιαφέρον τόσο από ακτοπλοϊκές όσο και από κρουαζιερόπλοια, με τον ΤΑΙΠΕΔ να επιδιώκει να τον καταστήσει κυρίως home port για κρουαζιέρες, λόγω της εγγύτητάς του με το αεροδρόμιο των Σπάτων και δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς.
Παράλληλα, για την αποκρατικοποίηση του Λιμένα Βόλου προτείνεται έργο ύψους 6 έως 7 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνει τη βυθοκόρηση του λιμένα. Η διαδικασία διακόπηκε λόγω δικαστικής προσφυγής του Ομίλου Goldair, που είναι ο πρώτος προτιμητέος επενδυτής. Στον χάρτη αξιοποίησης περιλαμβάνεται επίσης το λιμάνι της Πάτρας, με τον Οργανισμό Λιμένος Πάτρας (ΟΛΠΑ) να παρουσιάζεται σε πρόσφατη επίσκεψη σε Ινδούς επιχειρηματίες.
Το λιμάνι του Λαυρίου διαθέτει στρατηγική θέση λόγω της πολύ κοντινής απόστασής του από το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος». Αυτή η εγγύτητα αποτελεί πλεονέκτημα για τους ταξιδιώτες που επιθυμούν να επισκεφθούν ελληνικά νησιά ή τη ΝΑ Ευρώπη (όπως Τουρκία, Ισραήλ, Ελλάδα κ.λπ.). Επιπλέον, το λιμάνι βρίσκεται πολύ κοντά σε πολλά αξιοθέατα, όπως Σούνιο και Βραυρώνα.
Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό είναι η μελλοντική σύνδεσή του με τον σιδηρόδρομο, η οποία θα διευκολύνει την ανάπτυξη της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προς τα βόρεια. Αυτό θα δημιουργήσει συνθήκες ανταγωνισμού με άλλα λιμάνια. Την παρούσα στιγμή, η ΕΡΓΟΣΕ διεξάγει διαγωνισμό για τη σχετική σύνδεση με τον σιδηρόδρομο.