Η Ελλάδα βρίσκεται σε τροχιά να σημειώσει ένα ακόμη ρεκόρ στον τουρισμό το 2024 – έως και 33 εκατομμύρια άνθρωποι -που προσελκύονται πλέον όλο το χρόνο- με τα νησιά με αεροδρόμια να βλέπουν ιδιαίτερη αύξηση των επισκεπτών λόγω της εύκολης προσβασιμότητάς τους.
Σε ένα αφιέρωμα σχετικά με τα αυξανόμενα κέρδη, η ιστοσελίδα TTGMedia σημείωσε ότι η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσε ότι η Ελλάδα αντιπροσωπεύει το 5% των ταξιδιών των Βρετανών, τέταρτη μετά την Ισπανία, τη Γαλλία και την Ιταλία.
Οι τουρίστες συρρέουν από όλο τον κόσμο, δελεασμένοι ειδικά το καλοκαίρι από τα νησιά, τις παραλίες, τις διασημότητες που συρρέουν στα hot spots με γιοτ και τις φωτογραφίες στα social media, κυρίως στο Instagram και το TikTok, σημειώνει η National Herald.
Επέκταση της τουριστικής περιόδου
Η Ελλάδα για δεκαετίες υπολόγιζε στους τουρίστες κυρίως μεταξύ Μαΐου και Οκτωβρίου, αλλά η σεζόν έχει επεκταθεί.
«Η πρώτη μας πτήση έφτασε φέτος την 1η Απριλίου – το νωρίτερο που έχει γίνει ποτέ», δήλωσε στην ιστοσελίδα ο δήμαρχος του νησιού της Σκιάθου Θοδωρής Τζούμας σχετικά με τους ανθρώπους που έρχονται νωρίτερα από ποτέ, κάποιοι ελπίζοντας να αποφύγουν τις ορδές του καλοκαιριού.
«Η σεζόν εδώ συνήθως τελειώνει στις αρχές Οκτωβρίου, αλλά φέτος η easyJet δεσμεύτηκε να πετάξει μέχρι το τέλος του μήνα, επιτρέποντας στους επισκέπτες να γνωρίσουν το νησί μας σε μια εποχή που συνήθως είναι σχεδόν άδειο και τα μονοπάτια πεζοπορίας και τα πολιτιστικά μας αξιοθέατα αναδεικνύονται», είπε.
«Πολλοί ενδιαφερόμενοι, τουριστικοί πράκτορες, αεροπορικές εταιρείες, ξενοδόχοι, ιδιοκτήτες εστιατορίων , έχουν έρθει μαζί για αυτή την ευκαιρία», ανέφερε και πρόσθεσε: «Το αποτέλεσμα θα βελτιώσει τις τουριστικές ροές και θα εξασφαλίσει ένα πιο βιώσιμο μοντέλο από το οποίο όλοι θα επωφεληθούν».
Ο Κωνσταντίνος Σαντίκος, του οποίου η Santikos Collection περιλαμβάνει δύο ξενοδοχεία στη Σκιάθο, δήλωσε ότι «τα νησιά με αεροδρόμια μπορούν να προσελκύσουν όσους δεν θέλουν να πάρουν τα πλοία».
Η Ελένη Σκαρβέλη, διευθύντρια του ΕΟΤ στο Ηνωμένο Βασίλειο, δήλωσε στην ιστοσελίδα ότι «συνεργαζόμαστε με βρετανικούς tour operators για την επέκταση του θερινού τουρισμού».
Είπε ότι είναι «τόσο σε δημοφιλείς προορισμούς όπως η Κέρκυρα, η Ρόδος, η Κρήτη και η Κως, αλλά και σε πόλεις και πολιτιστικά hotspots της ηπειρωτικής χώρας με ελκυστικότητα όλο το χρόνο, όπως η Θεσσαλονίκη, τα Καλάβρυτα, η Ήπειρος και η Ολυμπία».
Η διευθύντρια πωλήσεων και μάρκετινγκ του βρετανικού τουριστικού πρακτορείου Sunvil, Rachel Jelley, δήλωσε: «Μας ενδιαφέρουν ιδιαίτερα οι πιο “off-the-beaten-track” προορισμοί”, πηγαίνοντας τους ανθρώπους σε μέρη όπου οι περισσότεροι δεν πηγαίνουν».
Εξισορρόπηση των αναγκών της αγοράς με αυτές των τοπικών κοινωνιών
«Το κλειδί για τη βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού είναι η εξισορρόπηση των αναγκών της αγοράς με αυτές των τοπικών κοινωνιών», δήλωσε η κ. Σκαρβέλη, με πολλούς Έλληνες στις υπερπλήρεις περιοχές να έχουν κουραστεί από τους τουρίστες που σχεδόν παρακαλούσαν να έρθουν κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19.
«Ενώ εργαζόμαστε σκληρά για να παρουσιάσουμε στους ταξιδιώτες την Ελλάδα πέρα από τα στερεότυπα της θάλασσας και του ήλιου, το υπάρχον εποχικό μοντέλο έχει αναπτυχθεί από τους ντόπιους, οι οποίοι εναλλάσσονται μεταξύ των θερινών τουριστικών εργασιών και άλλων επαγγελμάτων το χειμώνα. Οποιαδήποτε απόφαση για την αλλαγή αυτού του μοντέλου είναι τελικά δική τους», πρόσθεσε.