Την ώρα που ο όμιλος CVC Capital Partners αναζητά αγοραστή για την Ελληνική Ζύμη, με στόχο να εισπράξει 400 εκατομμύρια ευρώ, ο ιδρυτής της εταιρείας, Μιχάλης Αραμπατζής, ετοιμάζεται για το επόμενο επιχειρηματικό του εγχείρημα.
Μέσω της νέας του εταιρείας, «Αραμπατζής Arzy Baker», η οποία βρίσκεται σε γειτονικό χώρο με την Ελληνική Ζύμη, ο επιχειρηματίας επεκτείνει τις δραστηριότητές του στον τομέα της παραγωγής αρτοσκευασμάτων. Σύμφωνα με δηλώσεις του, πρωταρχικός στόχος είναι η ενίσχυση των εξαγωγών, αξιοποιώντας το ευρύ δίκτυο συνεργατών και πελατών που έχει δημιουργήσει κατά τις προηγούμενες δεκαετίες.
Η στρατηγική του κ. Αραμπατζή επικεντρώνεται στις διεθνείς αγορές, έναν τομέα όπου έχει ήδη αποδείξει την επιτυχία του μέσω της πορείας του στη Χρυσή Ζύμη, τη Μακεδονική Σφολιάτα και την Ελληνική Ζύμη, στην οποία εξακολουθεί να κατέχει μειοψηφικό πακέτο μετοχών, συγκεκριμένα το 25%.
Σε ό,τι αφορά την Ελληνική Ζύμη (Μιχαήλ Αραμπατζής ΑΒΕΕ), η περασμένη χρονιά ήταν ιδιαίτερα θετική, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 13,3% και να ξεπερνούν τα 150 εκατομμύρια ευρώ. Το μικτό περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 26,7% έναντι 23,8% το 2023. Τα κέρδη EBITDA αυξήθηκαν κατά 22,1% φτάνοντας τα 25,4 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη υπερδιπλασιάστηκαν, σημειώνοντας άνοδο στα 25,7 εκατομμύρια ευρώ από 10,4 εκατομμύρια ευρώ το 2023.
Σημαντικό ρόλο στην αύξηση των κερδών έπαιξαν τα συνολικά καθαρά χρηματοοικονομικά αποτελέσματα, τα οποία ξεπέρασαν τα 8,7 εκατομμύρια ευρώ έναντι εξόδων 3,4 εκατομμυρίων ευρώ το 2023. Αυτή η θετική μεταβολή επηρεάστηκε σημαντικά από το κέρδος που προέκυψε από την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου (51%) της Ιωνικής Σφολιάτας στον όμιλο Switz του Ινδού επιχειρηματία Taizoon Khorakiwhala.
Παράλληλα, η αγορά της κατεψυγμένης ζύμης παρουσιάζει ανάπτυξη, με την αύξηση της κατανάλωσης να συνδυάζεται με στρατηγικές προώθησης και την εισαγωγή νέων κατηγοριών προϊόντων. Κατά την περασμένη χρονιά, η αγορά κατεψυγμένης ζύμης αυξήθηκε κατά 5,7% σε όγκο και 3,2% σε αξία.
Για την τρέχουσα χρήση, η διοίκηση της Ελληνικής Ζύμης εστιάζει στην περαιτέρω ενδυνάμωση των εξαγωγικών της δραστηριοτήτων και στην αύξηση των μεριδίων αγοράς στους τομείς όπου δραστηριοποιείται. Σύμφωνα με την εταιρεία, κατά το πρώτο δίμηνο του 2025, οι τιμές των πρώτων υλών και των υλικών συσκευασίας παρουσιάζουν σταθεροποιητικές τάσεις, με κάποιες εξαιρέσεις όπως οι μαργαρίνες και τα προϊόντα κακάο, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως στο εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, παρατηρείται ακόμη και αποκλιμάκωση των τιμών.