Ανάμεσα στις ταινίες που θα δούμε αυτήν την εβδομάδα είναι το Ιρλανδόφωνο φιλμ του Κόλουμ Μπερέιντ, που τον οδηγεί στα φετινά Οσκαρ, με τίτλο «Ησυχο Κορίτσι» και το ερωτικό θρίλερ της Κλερ Ντενί με την Ζιλιέτ Μπινός και τον Βενσάν Λιντόν, «Οι δύο όψεις του ξυραφιού».
Οι δύο όψεις του ξυραφιού
Σκηνοθεσία / Σενάριο: Κλερ Ντενί
Οι Ζιλιέτ Μπινός και Βενσάν Λιντόν υποδύονται ένα ζευγάρι που βλέπει τον ισχυρό δεσμό του να κλονίζεται από την επιστροφή του προηγούμενου συντρόφου της Μπινός και άλλοτε κολλητού του Λιντόν –τον οποίο είχε εγκαταλείψει για τον φίλο του. Η σκηνοθέτρια εστιάζει κυρίως στην ηρωίδα και τον σύζυγό της, που ζουν μαζί για μία δεκαετία, καλύπτοντας με ένα πέπλο μυστηρίου τον «εισβολέα» στην σχέση, που μόνο προς το τέλος της ταινίας αποκαλύπτεται ως τρισδιάστατος χαρακτήρας -μία σκόπιμη επιλογή που αφήνει πολλά στην φαντασία, εστιάζοντας κυρίως στην ψυχοσύνθεση και τις συναισθηματικές διακυμάνσεις της ηρωίδας, και στη σχέση της με τον τωρινό σύντροφό της, που αν και φαινομενικά υποδειγματική, αίφνης κλυδωνίζεται. Πώς γίνεται μία παθιασμένη, και καθόλου τελματωμένη, σχέση, που βασίζεται σε μια αρμονική καθημερινότητα και στην αμοιβαία εμπιστοσύνη, να “ακυρώνεται” μέσα σε λίγα λεπτά, δίνοντάς τη θέση της στο ψέμα και την προδοσία; Γίνεται να αγαπάς ταυτόχρονα δύο άντρες; αναρωτιέται η Κλερ Ντενί, που γνωρίζει καλά να κλιμακώνει την ένταση και την ίντριγκα, και η οποία ρίχνει όλο το βάρος στην εκφραστική -και εδώ άκρως αινιγματική- μορφή της πάντα γοητευτικής Ζιλιέτ Μπινός. Εξίσου πολυδιάστατη, η ερμηνεία του Βενσάν Λιντόν καθηλώνει τον θεατή. Ένα κοχλάζον ερωτικό δράμα με θέμα τα πάθη σε εκκρεμότητα και τα επαναλαμβανόμενα λάθη, με τους δυο σούπερ-σταρ του γαλλικού σινεμά να παίζουν για πρώτη φορά μαζί, σε δύο ερμηνείες κλάσης που φλογίζουν σε εσωτερικούς κυρίως χώρους…
–
Σκηνοθεσία / Σενάριο: Θόδωρος Αγγελόπουλος
Παραμονή Πρωτοχρονιάς του 1977. Κάπου στα βουνά της βόρειας Ελλάδας μια ομάδα κυνηγών, που την αποτελούν αντιπροσωπευτικοί παράγοντες της άρχουσας τάξης – ένας βιομήχανος, ένας πολιτικός, ένας στρατιωτικός, ένας εργολάβος, ένας πρώην νομάρχης κι ένας ξενοδόχος– βρίσκεται ξαφνικά μπροστά σε ένα πτώμα θαμμένο στο χιόνι. Είναι το πτώμα ενός αντάρτη του εμφυλίου πολέμου που διατηρήθηκε άταφο στο χιόνι για τριάντα ολόκληρα χρόνια. Το μεταφέρουν στο ξενοδοχείο όπου βρίσκονται και οι γυναίκες τους, κι εκεί αρχίζει μια επώδυνη αναδρομή στο παρελθόν. Νωπές πληγές ξύνονται κι απωθημένες μνήμες αναδύονται. Αλλά τι θα γίνει με το πτώμα; Το πτώμα θα ξαναγυρίσει εκεί που βρέθηκε, κάτω από το χιόνι, παραμένοντας για πάντα άταφο.
Το Ήσυχο Κορίτσι
Σκηνοθεσία / Σενάριο: Κόλουμ Μπερέιντ
Στην εξοχική Ιρλανδία του 1981, η 9χρονη Κάιτ στέλνεται προσωρινά από την άπορη, πολύτεκνη και συζυγικά ασταθή οικογένειά της στην εξαδέλφη της συζύγου. Εκεί, σε ένα πρωτόγνωρα στοργικό περιβάλλον, το κορίτσι ανθίζει – και μαθαίνει ένα μυστικό. Σαν μια φαινομενικά γαλήνια θάλασσα γεμάτη ύφαλα μόλις κάτω από την επιφάνειά της να τραντάζουν διαρκώς την ηρεμία της, έτσι και το πολύτιμο ντεμπούτο του Κόλουμ Μπερέιντ, πίσω από την γεμάτη αυτοπεποίθηση πραότητα της αφήγησής του, είναι πλήρες γεγονότων σεισμικού συναισθήματος. Χιλιόμετρα μακριά από ένα τετριμμένο δράμα ενηλικίωσης, υπό την αιγίδα της ολοζώντανης ιρλανδικής φύσης, αναπνέει μια αιώνια ιστορία για την ανάγκη της αγάπης, εκείνης που στερείται κανείς από ανθρώπους στεγνωμένους κι εκείνης που πλημμυρίζει κάποιους άλλους που δεν έχουν που να την διοχετεύσουν.
Cocaine Bear
Σκηνοθεσία: Ελίζαμπεθ Μπανκς
Ένα αγόρι κι ένα κορίτσι προσπαθούν να βρουν «τι είναι αυτό που το λένε αγάπη», σε μια εικονογράφηση που προσπαθεί να αποτυπώσει τον κατακερματισμό των σκέψεων, των αισθήσεων, των αντιθέσεων και των συνθέσεων που φέρνουν δυο ανθρώπους από μακριά… πιο κοντά. Οι συναντήσεις τους και οι μοναχικές τους στιγμές, λόγια που δεν ολοκληρώνονται και άλλα που εκστομίζονται σαν απλή πρόζα, θυμοί και αγάπες, καθημερινότητες και μνήμες, τραγούδια και α καπέλα ρίμες, όλα μοιάζουν σαν σκηνές από μια σχέση που δεν τη βλέπουμε ποτέ ολόκληρη, παρά μόνο κομματιασμένη, στις κρίσεις της και στις ήρεμες στιγμές της, στο τέλος της ή τελικά στην αρχή της.
Κριντ ΙΙΙ
Σκηνοθεσία: Μάικλ Μπ. Τζόρνταν
Δεν υπάρχει κανένας εχθρός σαν το παρελθόν. Το τρίτο κεφάλαιο του σαρωτικού Κριντ, βρίσκει τον μάχιμο και παντοδύναμο Μάικλ Μπ. Τζόρνταν όχι μόνο στον ομώνυμο πρωταγωνιστικό ρόλο αλλά και στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο. Το αντίπαλο δέος του ικανότατου Τζόρνταν υποδύεται ο Τζόναθαν Μέιτζορς (“Da 5 Bloods”, “Lovecraft Country”) στον ρόλο ενός παιδικού και διψασμένου για αίμα φίλου του Άντονις. Σε αυτή την ιστορία εκδίκησης πρωταγωνιστούν επίσης η Τέσα Τόμσον (franchise “ΚΡΙΝΤ”, “Passing”), ο Γουντ Χάρις (franchise “ΚΡΙΝΤ”, “Blade Runner 2049”), ο Φλόριαν Μουντεάνου (“ΚΡΙΝΤ II”, “O Shang-Chi και ο θρύλος των δέκα δαχτυλιδιών”), η νεοφερμένη Μίλα Ντέιβις-Κεντ και η Φιλίσια Ρασάντ (franchise “ΚΡΙΝΤ”, “Soul”).