Πέτρος Παναγιωτίδης: Πριν από πέντε χρόνια, ο εφοπλιστής Πέτρος Παναγιωτίδης ξεκίνησε με ένα Bulker. Μετά από πολύ κόπο, κατάφερε να δημιουργήσει στόλο με 29 πλοία και να εισάγει στο αμερικανικό χρηματιστήριο την ναυτιλιακή του Castor Maritime.
Πριν από κάποιες ημέρες, ανακοίνωσε την ίδρυση και δεύτερης ναυτιλιακής, ακολουθώντας το μοντέλο του spin-off, την τακτική που έχουν υιοθετήσει αρκετές ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες για να διευρύνουν την επενδυτική τους βάση και να αποφέρουν αξία στους μετόχους τους.
Συγκεκριμένα, θα μεταφέρει στην Toro, όπως θα ονομάζεται η νέα εταιρεία, τα οκτώ τάνκερ της Castor Maritime, η οποία θα δραστηριοποιείται πλέον αμιγώς στη μεταφορά ξηρού φορτίου.
Σύμφωνα με τη VesselsValue η αξία του στόλου των δεξαμενόπλοιων κυμαίνεται στα 200 εκατ. δολάρια.
Πέτρος Παναγιωτίδης: Ποιός είναι ο νέος επιχειρηματίας
Ο Πέτρος Παναγιωτίδης, γιος του πρώην εφοπλιστή Βίλλυ Παναγιωτίδη, αποφοίτησε από το τμήμα Διεθνών Σπουδών και Μαθηματικών του Fordham University και απέκτησε μεταπτυχιακό στη Διαχείριση Κινδύνων από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης.
Ο ίδιος και η αδελφή του Ισμήνη Παναγιωτίδη αποτελούν την τρίτη γενιά της οικογένειας που εισήλθε στη ναυτιλιακή βιομηχανία, αναλαμβάνοντας σημαντικές πρωτοβουλίες και χαράσσοντας τη δική τους πορεία στον κλάδο.
Πέτρος Παναγιωτίδης: Η αρχή ενός ονείρου
Μετά από πέντε χρόνια εμπειρίας στη ναυτιλιακή αγορά αλλά και στο investment banking, ο Πέτρος Παναγιωτίδης ίδρυσε τον Σεπτέμβριο του 2017 την Castor Maritime, με ένα μόλις πλοίο, το Magic P (bulker κατασκευής του 2004, χωρητικότητας 76.540-dwt), το οποίο απέκτησε έναντι 7,5 εκατ. δολαρίων.
Στόχος της εταιρείας ήταν να δραστηριοποιηθεί στην αγορά ξηρού φορτίου. Λίγα χρόνια νωρίτερα, το καλοκαίρι του 2014, η Ισμήνη Παναγιωτίδη είχε ιδρύσει την Pavimar με αρχικό στόλο μόλις δύο supramaxes, ο οποίος στη συνέχεια διευρύνθηκε.
Παράλληλα η εταιρεία, έχει αναλάβει τη συνολική διαχείριση του στόλου της Castor Maritime, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της.
Τον Φεβρουάριο του 2019 ο Πέτρος Παναγιωτίδης έκανε το πρώτο βήμα για την υλοποίηση του μεγαλόπνοου σχεδίου του.H Castor Maritime, με έδρα στην Κύπρο και με ένα μόλις πλοίο, κατάφερε να προχωρήσει στην «άμεση ένταξή» της στο αμερικανικό χρηματιστήριο, χωρίς την παραδοσιακή αρχική δημόσια προσφορά, και την άντληση νέων κεφαλαίων από την έκδοση νέων μετοχών.
Οι μετοχές της διαπραγματεύονται στην αγορά Nasdaq, με το σύμβολο CTRM. Παράλληλα διαπραγματεύονται και στην αγορά OTC της Νορβηγίας.Τον Ιούνιο του ίδιου έτους ανακοινώνει τα πρώτα της αποτελέσματα ως εισηγμένη. Το εξάμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2019 η ναυτιλιακή εμφάνισε αύξηση 20% στα έσοδα από ταξίδια. Ανήλθαν στα 2,04 εκατ. δολάρια έναντι 1,7 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2018.
Τα κέρδη EBITDA για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα διαμορφώθηκαν στα 0,67 εκατ. δολάρια αυξημένα κατά 50%, με τον Πέτρο Παναγιωτίδη να δηλώνει έτοιμος να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες της αγοράς για να αυξήσει την κερδοφορίας της ναυτιλιακής και να διευρύνει τον στόλο της.
Πέτρος Παναγιωτίδης: Μπαράζ εξαγορών
Έκτοτε ξεκίνησε σταδιακά τις αγορές νέων πλοίων συγκεντρώνοντας κεφάλαια από την αγορά και εξασφαλίζοντας δανειακές διευκολύνσεις.
Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2021, η Castor ξόδεψε περίπου 400 εκατ. δολάρια σε εξαγορές μεταχειρισμένων πλοίων, χτίζοντας ένα στόλο με 20 bulkers και εννέα τάνκερ. Αρκετές από τις εξαγορές πραγματοποιήθηκαν πέρυσι και χρηματοδοτήθηκαν από πωλήσεις μετοχών.Αν και αρχικά η εταιρεία εστίασε στον κλάδο ξηρού φορτίου, στις αρχές του 2021 ο Πέτρος Παναγιωτίδης δήλωνε έτοιμος να εκμεταλλευτεί τις ελκυστικές ευκαιρίες της αγοράς σε όλους του τύπους και τα μεγέθη των πλοίων.
Τα λόγια του επαληθεύτηκαν άμεσα καθώς τον Φεβρουάριο του ίδιου έτους η Castor Martitime προχώρησε στην εξαγορά δύο τάνκερ aframax LR2, σηματοδοτώντας της είσοδο της στην αγορά των δεξαμενόπλοιων. Σύμφωνα με τον εφοπλιστή, αυτή ήταν η κατάλληλη στιγμή να εισέλθει στον συγκεκριμένο κλάδο εξασφαλίζοντας μία αντιστάθμιση κινδύνου έναντι της κυκλικότητας της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Πέτρος Παναγιωτίδης: Εκτόξευση της μετοχής
Στις αρχές του 2021 η μετοχή της Castor Maritime, η οποία από την ημέρα εισαγωγής της στο χρηματιστήριο κυμαίνονταν πέριξ του ενός δολαρίου -μάλιστα είχε λάβει και προειδοποίηση από τις χρηματιστηριακές αρχές λόγω της χαμηλής της τιμής- άρχισε ξαφνικά να συγκεντρώνει το επενδυτικό ενδιαφέρον σημειώνοντας ξέφρενη άνοδο.
Αναλυτές ανέφεραν τότε ότι βρέθηκε στο επίκεντρο των ιδιωτών επενδυτών που δραστηριοποιούνταν στην ιστοσελίδα Reddit, και τοποθετούνταν μαζικά σε μετοχές, σε μια προσπάθεια να οδηγήσουν σε αναγκαστικό κλείσιμο τις short θέσεις των hedge funds. Μάλιστα, ο πόλεμος ιδιωτών επενδυτών και hedge funds που ξέσπασε εκείνη την περίοδο προκάλεσε σημαντική αναταραχή στις αγορές, επηρεάζοντας την τιμή αρκετών μετοχών.Η αυξημένη δραστηριότητα συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό στην εκτίναξη της τιμής του τίτλου της Castor από τα 0,1850 δολάρια που ήταν στις 31 Δεκεμβρίου 2020 στα 1,73 δολάρια στις 11 Φεβρουαρίου 2021, με άνοδο 810,5% ! Ακολούθως η μετοχή έκανε νέο ράλι στα 2,45 δολάρια, που αποτελεί και ρεκόρ των τελευταίων 52 εβδομάδων.
Η κατάσταση ομαλοποιήθηκε λίγο αργότερα, με τη μετοχή να επιστρέφει στους κανονικούς της ρυθμούς.
Στη συνεδρίαση της 17ης Νοεμβρίου 2022 έκλεισε στα 1,29 δολάρια, με τη χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας να διαμορφώνεται στα 122 εκατ. δολάρια.
Πέτρος Παναγιωτίδης: Αύξηση κερδών 328%
Tον περασμένο Ιούλιο η Castor Maritime πραγματοποίησε την πρώτη πώληση πλοίου. Συγκεκριμένα πούλησε το χωρητικότητας 106,149 dwt aframax, Wonder Arcturus (κατασκευής 2002), στην τιμή των 13,15 εκατ. δολαρίων.
Από την κίνηση αυτή εξασφάλισε κέρδος περίπου 3,8 εκατ. δολαρίων, εξαιρουμένων των εξόδων που σχετίζονται με τη συναλλαγή. Η Castor είχε εξαγοράσει το συγκεκριμένο πλοίο πριν από ένα χρόνο από την Eletson έναντι 9,3 εκατ. δολαρίων.
Παράλληλα τους τελευταίους μήνες έχει τοποθετήσει ορισμένα από τα aframax και LR2 του στόλου της στα pool διαχείριση