Σε αβαθή ύδατα στο στενό της Χαλκίδας, κοινώς σε ξέρα, έπεσε το υπερπολυτελές σκάφος του γνωστού και επωνύμου Ελληνοαμερικανού εφοπλιστή Πίτερ Γεωργιόπουλου, ο οποίος πέρσι, το 2021, μετά από δυόμισι περίπου χρόνια επέστρεψε στην ναυτιλιακή αγορά μέσω της εξαγοράς από την εταιρία συμφερόντων του United Overseas Group, της United Arab Chemical Carriers (UACC) με έδρα το Ντουμπάι, που σύμφωνα με την ιστοσελίδα της διαθέτει στόλο με 22 τάνκερ!
Σύμφωνα με την Vessels value η αξία του στόλου κατά την ημερομηνία εξαγοράς ανερχόταν στο ποσόν των 345 εκατ. ευρώ, με τον μέσο όρο ηλικίας των πλοίων να διαμορφώνεται στα 11 έτη!
Ο Πίτερ Γεωργιόπουλος, πρώην ναυλομεσίτης και τραπεζικός επενδυτής, κατόρθωσε να φτιάξει ένα πολύ δυνατό όνομα παγκοσμίως στο χώρο του εφοπλισμού ενώ εισήγαγε 4 εταιρίες στο Χρηματιστήριο!
Ωστόσο η κρίση το 2009 και το 2014 οδήγησαν τις ναυτιλιακές του εταιρίες να υπαχθούν στο άρθρο 11 του πτωχευτικού κώδικα!
Έγινε ευρύτατα γνωστός στην ελληνική κοινή γνώμη μέσα από την περίφημη τριπλή συμφωνία του με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο, συνολικής αξίας 2,270 δις. δολαρίων (!!!) καθώς τρεις φορές εμφανίστηκε ως αγοραστής των πλοίων του!
Την πρώτη φορά το 2003 όταν η Genmar απέκτησε 18 Aframax του στόλου του Θ. Αγγελοπούλου έναντι 550 εκατ. δολαρίων, η δεύτερη το 2007 όταν ο Π. Γεωργιόπουλος εξαγόρασε από τον Έλληνα μεγαλοεπιχειρηματία 9 φορτηγά πλοία capesize έναντι 1,1 δις. δολάρια, ενώ το 2010 έκλεισαν μια ακόμη συμφωνία πώλησης 5 δεξαμενόπλοιων VLCC και δύο υπό ναυπήγηση Suezmax του κ. Αγγελοπούλου στην General Maritime έναντι 620 εκατ. δολαρίων!
Θυμίζεται ακόμη ότι ο Πίτερ Γεωργιόπουλος διατέλεσε πρόεδρος της Aegean Marine Petroleum.
Αδιαμφισβήτητα ο Πίτερ Γεωργιόπουλος δεν είναι η πρώτη φορά που πέφτει σε αβαθή ύδατα, κοινώς σε ξέρα ή σε ύφαλο, θυμίζοντας το περίφημο Shallow της Lady Gaga και του Μπράντλεϊ Κούπερ από την ταινία a star is born!
Ωστόσο το να πέσεις σε ξέρα στον πορθμό του Ευρίπου, σχεδόν δίπλα στην γέφυρα της Χαλκίδας υποδεικνύει τουλάχιστον επιπολαιότητα και έλλειψη της στοιχειώδους πληροφόρησης ως προς την περιοχή και τις συνθήκες που επικρατούν!
Who is Who
Πρώην ναυλομεσίτης και τραπεζικός επενδυτής, ο ισχυρός άνδρας κατόρθωσε με λίγα πλοία να χτίσει μία αυτοκρατορία και να αναδειχθεί σε έναν από τους πιο γνωστούς εφοπλιστές παγκοσμίως.
Με κύριο χαρακτηριστικό τις τολμηρές του κινήσεις κατόρθωσε να εισάγει τέσσερις εταιρείες στο χρηματιστήριο. Διετέλεσε πρόεδρος της Aegean Marine Petroleum, όταν η επιχείρηση ανήκε στον επιχειρηματία Δημήτρη Μελισσανίδη.
Όπως έχει δηλώσει ο ίδιος κατά το παρελθόν, υπήρξε πάντα υπέρμαχος των συγχωνεύσεων στη ναυτιλιακή βιομηχανία και ήταν ανοιχτός τόσο στις εξαγορές όσο και στις πωλήσεις εταιρειών, με στόχο την εξασφάλιση των καλύτερων δυνατών αποδόσεων.
Παρά το γεγονός ότι οι εταιρείες του μεγαλούργησαν, χτυπήθηκε από το πτωτικό γύρισμα των αγορών με αποτέλεσμα οι μεγάλες ναυτιλιακές του –General Maritime και Genco– να υπαχθούν στο άρθρο 11 του πτωχευτικού κώδικα το 2009 και το 2014, αντίστοιχα.
Ωστόσο, κατόρθωσε να ανακάμψει, όταν τον Φεβρουάριο 2015, η εταιρεία του Gener 8, διάδοχος της General Maritime, προχώρησε στην εξαγορά του στόλου των VLCC της Navig8 Crude Tankers.
Στην εκπνοή του 2017, ο Πήτερ Γεωργιόπουλος αιφνιδίασε για μία ακόμη φορά την αγοράς της ναυτιλίας, όταν ανακοίνωσε την πώληση της Gener 8 στην βελγική ναυτιλιακή Euronav NV έναντι 504 εκατ. δολ. Η συμφωνία άλλαξε το χάρτη της αγοράς των τάνκερ, καθώς με την ένωση του δημιουργήθηκε ένας κολοσσός με χρηματιστηριακή αξία 1,8 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την τότε τιμή κλεισίματος της Euronav.
Ωστόσο, μετά τη συγχώνευση τόσο ο ίδιος όσο και η διοικητική ομάδα της εταιρείας, αποχώρησαν από το νέο σχήμα, καθώς η Euronav αποφάσισε ότι για να είναι βιώσιμη η ναυτιλιακή έπρεπε να αναλάβει η ίδια τα ηνία.
Η “τριπλή” συμφωνία με τον Θεόδωρο Αγγελόπουλο
Ανάμεσα στις πολλές συμφωνίες που έχει κλείσει ο Πήτερ Γεωργιόπουλος κατά τη διάρκεια της πολυετούς παρουσίας και πορείας του στη διεθνή ναυτιλιακή σκηνή, ξεχωρίζουν αυτές με τον Έλληνα εφοπλιστή και επιχειρηματία Θεόδωρο Αγγελόπουλο, καθώς ο πρώτος, εμφανίστηκε τρεις φορές ως αγοραστής των πλοίων του δεύτερου.
Η αρχή έγινε το 2003, όταν η Genmar συμφερόντων του Πήτερ Γεωργιόπουλου εξαγόρασε 18 Aframax του στόλου του Αγγελόπουλου έναντι 550 εκατ. δολ.
Ωστόσο, το μεγάλο deal ακολούθησε το 2007, όταν ο Π. Γεωργιόπουλος απέκτησε από την εταιρεία του Θεόδωρου Αγγελόπουλου εννέα φορτηγά πλοία capesize, εκ των οποίων τα επτά ήταν υπό κατασκευή, έναντι 1,1 δισ. δολαρίων.
Το 2010, έκλεισαν μία ακόμη συμφωνία πώλησης πέντε δεξαμενόπλοιων VLCC και δύο υπό ναυπήγηση Suezmax του κ. Αγγελόπουλου στην General Maritime, έναντι 620 εκατ. δολαρίων.