Μια από τις πιο συνηθισμένες δικαιολογίες που χρησιμοποιούν οι μικρές επιχειρήσεις για να αποφύγουν τις ηλεκτρονικές συναλλαγές και τις χρεώσεις που επιβάλλουν οι τράπεζες είναι το να αρνούνται πληρωμές με κάρτα. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι συναλλαγές με μετρητά δεν είναι νόμιμες, αρκεί να εκδίδεται απόδειξη. Ωστόσο, η απόρριψη της πληρωμής με κάρτα μπορεί να οφείλεται σε ποικίλους λόγους, όπως τεχνικά προβλήματα με τον εξοπλισμό ή περιορισμούς που ορίζουν οι επιχειρήσεις για οικονομικούς λόγους.
Επίσης, συχνά στη διάρκεια της πληρωμής, οι επιχειρηματίες προσπαθούν να πείσουν τους καταναλωτές να πληρώσουν με μετρητά προσφέροντας έκπτωση, δημιουργώντας έτσι ένα δίλημμα μεταξύ της επιλογής του τρόπου πληρωμής. Ενώ οι καταναλωτές μπορούν να επιλέξουν την πληρωμή με κάρτα για την ευκολία και την ασφάλεια που προσφέρει, οι επιχειρηματίες ενδέχεται να προτιμούν τις μετρητές πληρωμές λόγω χαμηλότερων χρεώσεων και αποφυγής φορολογικών υποχρεώσεων.
Οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να αντιδράσουν σε αυτές τις καταστάσεις μέσω διαφόρων μέσων, συμπεριλαμβανομένης της καταγγελίας παραβάσεων στις αρμόδιες αρχές ή της επιλογής να μην υποστηρίξουν επιχειρήσεις που αρνούνται τις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Παρόλο που η φοροδιαφυγή παραμένει ένα πρόβλημα, οι καταναλωτές μπορούν να συμβάλλουν στην αντιμετώπισή της με τις ενέργειές τους.