Τη δυνατότητα διεξαγωγής ψηφιακών εξετάσεων στις περιπτώσεις των σχολών στις οποίες, λόγω καταλήψεων, αυτές δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν διά ζώσης, αλλά και τη δυσαρέσκειά τους για τη στοχοποίησή τους, εξέφρασαν χθες οι πρυτανικές Αρχές.
Συγκεκριμένα, στην έκτακτη Σύνοδό τους που πραγματοποιήθηκε χθες το μεσημέρι μέσω τηλεδιάσκεψης, με τη συμμετοχή του υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκου Πιερρακάκη, και του γενικού γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης καθηγητή Οδυσσέα Ζώρα, οι πρυτάνεις τάχθηκαν ομόφωνα υπέρ της ολοκλήρωσης των εκπαιδευτικών διαδικασιών (τόσο την υλοποίηση του εκπαιδευτικού εξαμήνου όσο και τη διενέργεια των εξετάσεων) με διαδικτυακά μαθήματα και ψηφιακές εξετάσεις, όπου αυτό απαιτείται.
H συζήτηση για το πλαίσιο διεξαγωγής της εκπαιδευτικής διαδικασίας εξ αποστάσεως έγινε σε εποικοδομητικό κλίμα, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της συνόδου, ενώ διευκρινίζεται ότι οι αποφάσεις των Συγκλήτων των ΑΕΙ θα καθορίσουν τα διαθέσιμα τεχνικά μέσα και το βέλτιστο χρονικό πλαίσιο. «Οι πρυτανικές Αρχές των ελληνικών ΑΕΙ υπηρετούν με αίσθημα ευθύνης τα πανεπιστήμια σε όφελος της ακαδημαϊκής κοινότητας και της ελληνικής κοινωνίας», αναφέρεται. «Η Σύνοδος εκφράζει την έντονη δυσαρέσκειά της για τη στοχοποίηση των πρυτανικών Αρχών, με αποκορύφωση την εισαγγελική παρέμβαση». Η Σύνοδος, τέλος, επαναδιατύπωσε για μια ακόμη φορά την ανάγκη ενίσχυσης του δημόσιου Πανεπιστημίου.
Η Σύγκλητος του ΕΜΠ
Λίγο πριν από την Εκτακτη Διάσκεψη των Πρυτάνεων είχε συνεδριάσει η Σύγκλητος του ΕΜΠ. Οπως αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωση της : «… Κάθε διαμαρτυρία είναι αποδεκτή στο πλαίσιο της ισχυρής δημοκρατίας που βιώνουμε στη χώρα. Ολες οι διαφωνίες είναι σεβαστές και πάντοτε ευπρόσδεκτες, όμως δεν μπορούν να είναι επιβλητέες. Το ΕΜΠ βρίσκεται πολύ ψηλά στη συνείδηση της ελληνικής κοινωνίας. Υπάρχει για τους φοιτητές του και σκοπός του είναι η εκπαίδευση μηχανικών. Αποτελεί πυλώνα αριστείας και χάρη σε αυτό και τους αποφοίτους του οικοδομήθηκε η νέα Ελλάδα. Δεν είναι αποδεκτό να γίνεται χώρος πολιτικής αντιπαράθεσης και πεδίο υλοποίησης σκοπιμοτήτων. Τα τελευταία απάδουν του υψηλού του ρόλου. Το Πολυτεχνείο χρειάζεται ηρεμία για να λειτουργήσει και να υλοποιήσει τους ευγενείς σκοπούς τους οποίους η κοινωνία αναμένει από αυτό. Καθίσταται προφανές ότι οι «καταλήψεις» μόνο εμπόδια δημιουργούν σε όλο το φάσμα των λειτουργιών του ΕΜΠ και, ακόμη χειρότερα, αφαιρούν από την ισχυρή δυναμική που το Ιδρυμα επιδεικνύει. Ταυτόχρονα στρέφονται κατάφωρα εναντίον του Δημόσιου Πανεπιστημίου και τελικά οδηγούν στη μη στήριξή του…».
«… Η Σύγκλητος του ΕΜΠ και ο Πρύτανής του δεν έχουν ούτε επιθυμούν να έχουν κατασταλτικές αρμοδιότητες και ευθύνες. Επιθυμούν και επιδιώκουν τη συναίνεση και τον διάλογο σε όλα τα επίπεδα, στάση που έχει επιβεβαιωθεί και αποδειχθεί από όλες τις διοικήσεις του Ιδρύματος διαχρονικά. Η στάση αυτή θα τηρηθεί και τώρα, μέσα στις τρέχουσες δύσκολες συνθήκες. Ολα τα διοικητικά όργανα του Ιδρύματος, όμως», καταλήγει η ανακοίνωση, «είναι υποχρεωμένα να εξασφαλίζουν την ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία του ΕΜΠ και στον παρόντα χρόνο την ολοκλήρωση του χειμερινού εξαμήνου και την έναρξη του εαρινού εξαμήνου, εξαντλώντας κάθε δυνατότητα που παρέχει το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο. Προς τούτο η Σύγκλητος του ΕΜΠ αποφασίζει (κατά πλειοψηφία) τα ακόλουθα: να πραγματοποιηθούν διαδικτυακά τα μαθήματα σε όσες σχολές δεν έχουν συμπληρωθεί οι 13 εβδομάδες διδασκαλίας που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του χειμερινού εξαμήνου, να διενεργηθούν οι εξετάσεις του χειμερινού εξαμήνου εξ αποστάσεως σε όσες περιπτώσεις, σύμφωνα με τους διδάσκοντες, διασφαλίζεται το αδιάβλητο της διαδικασίας και να αρχίσει στις 12/2/2024, σύμφωνα με το ακαδημαϊκό ημερολόγιο, το εαρινό εξάμηνο».