Πέρυσι ο ομογενής Ρον Βαχρής (Ron Vachris) (που περιλαμβάνεται στον ετήσιο κατάλογο του «Ε.Κ.» με τους 50 πιο πλούσιους ομογενείς των ΗΠΑ, συγκεκριμένα 48ος στον κατάλογο του 2025) έγινε τρίτος διευθύνων σύμβουλος της Costco. Οι πωλήσεις της εταιρείας αυξάνονται σταθερά εδώ και χρόνια. Ο κ. Βαχρής στοχεύει να διατηρήσει το σερί ανάπτυξης, δήλωσε σε συνέντευξή του στην «Wall Street Journal».
Η εφημερίδα συνομίλησε με τον κ. Βαχρή στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Ισάκουα της Ουάσιγκτον για να μάθει περισσότερα για το πώς η Costco διατηρεί επί χρόνια τους εργαζομένους της και πού βλέπει την ιδιωτική ετικέτα Kirkland της εταιρείας να οδηγεί την Costco στο μέλλον.
«Γιατί μείνατε για 42 χρόνια;», ρώτησε η δημοσιογράφος με τον κ. Βαχρή να απαντά:
«Ξέρετε, στην αρχή ήταν η κουλτούρα του οργανισμού. Θυμάμαι ότι ο πατέρας μου μου είπε: ‘Πάρε τη χειρότερη θέση σε μια σπουδαία εταιρεία και τα υπόλοιπα εξαρτώνται από εσένα’. Και πάντα το είχα κατά νου αυτό. Είπα: ‘Εντάξει, αισθάνομαι ότι αυτή είναι μια σπουδαία εταιρεία και ας δούμε τι μπορώ να κάνω με αυτό το μέρος’.
Ο Ρον Βαχρής ήταν αρχικά οδηγός ανυψωτικού μηχανήματος πριν ανέβει στην ιεραρχία μέχρι τον επικεφαλής του εμπορικού τμήματος, στη συνέχεια πρόεδρος και τώρα διευθύνων σύμβουλος.
«Είστε διευθύνων σύμβουλος εδώ και λίγο περισσότερο από ένα χρόνο. Τι σας εκπλήσσει περισσότερο στη δουλειά σας;».
«Είναι μια σημαντική θέση. Υπάρχει πάντα ένα διαφορετικό συναίσθημα την ημέρα που έρχεσαι και είσαι ο τελικός υπεύθυνος για τη λήψη αποφάσεων. Αισθάνεσαι λίγο διαφορετικά όταν ξεκινάς εκείνη την ημέρα. Η ευθύνη για τους υπαλλήλους και τα μέλη μας και όλα τα υπόλοιπα ανεβάζουν τον πήχη ένα σκαλί πιο ψηλά».Αναφορικά με την κουλτούρα της εταιρείας ως προς το ανθρώπινο δυναμικό της ο κ. Βαχρής σημείωσε πως «όλοι έχουν ευκαιρίες και αν δείτε ποιοι διοικούν την εταιρεία σήμερα, όλοι ανεβήκαμε μέσα από τις τάξεις της ίδιας της εταιρείας. Και όταν οι άνθρωποι βλέπουν ότι αυτές οι ευκαιρίες είναι διαθέσιμες σε όλους μας, προσφέρουμε καριέρες και όχι απλώς θέσεις εργασίας. Η διατήρηση είναι ο πυρήνας της επιτυχίας της εταιρείας».
Σε σχετική ερώτηση αν έχει ακούσει για τα Costco Guys, ο ίδιος απάντησε: «Εχω ακούσει γι’ αυτούς, ναι», επισημαίνοντας ότι «δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το να μιλάει κάποιος άλλος θετικά για την εταιρεία σου και να ενθουσιάζεται με το να πάει εκεί».
«Το Kirkland εξυπηρετεί πολλούς σκοπούς για εμάς. Θέλω να πω ότι είναι ένα εμπορικό σήμα αξίας 80 δισεκατομμυρίων δολαρίων, οπότε οδηγεί σε πολλές πωλήσεις, δημιουργεί μεγάλη αφοσίωση στα μέλη μας επειδή είμαστε το μέρος όπου μπορείτε να έρθετε να αγοράσετε τα προϊόντα Kirkland εκεί έξω. Αλλά παράλληλα, το Kirkland, όταν βρίσκεται στις αποθήκες μας, ρίχνει τις τιμές των εθνικών εμπορικών σημάτων. Οταν έχεις μια τρομερή ιδιωτική μάρκα που αντιπροσωπεύει την ποιότητα, κανείς δεν θέλει να έχει τόσο δραματικά υψηλότερες τιμές από αυτήν. Ετσι, υπάρχει ένα μικρό φαινόμενο ‘φωτοστέφανου’ για τις εθνικές μάρκες όταν ένα προϊόν Kirkland εισέρχεται σε μια κατηγορία», είπε ο κ. Βαχρής σε άλλο σημείο της συνέντευξης.
«Βρισκόμαστε λοιπόν στην 30ή επέτειο του Kirkland. Δεν βλέπετε τη Walmart, τη Target να λένε: «Αυτό το Kirkland λειτούργησε πολύ καλά, ας συγχωνεύσουμε μερικές από αυτές τις μάρκες». Και δεν καταλαβαίνω πλήρως το γιατί. Εχετε κάποια αίσθηση γιατί είναι δύσκολο να το κάνετε με τον ίδιο τρόπο;», διερωτήθηκε η δημοσιογράφος της «Wall Street Journal».
«Ξέρετε, δεν μπορώ να μιλήσω γι’ αυτούς τους συγκεκριμένους οργανισμούς γιατί δεν γνωρίζω τη φιλοσοφία τους στην ιδιωτική ετικέτα και η δική τους είναι ό,τι νομίζουν πως πρέπει να είναι. Η δική μας είχε πάντα ως κύριο γνώμονα την ποιότητα. Ετσι, αν η ποιότητα δεν μπορεί να ικανοποιηθεί πρώτα, δεν θα μιλήσουμε καν για την αξία, γιατί αυτό δεν είναι κάτι που πρέπει καν να εξετάσουμε. Αυτή είναι μια μοναδική προσέγγιση, ειδικά στη βιομηχανία ιδιωτικής ετικέτας. Οπου δεν προσπαθείς να πετύχεις ένα όριο τιμής, δεν προσπαθείς να μείνεις κάτω από 19,99 δολάρια, δεν είναι αυτό το κίνητρό σου. Δεν προσπαθείς να πετύχεις έναν αριθμό περιθωρίου κέρδους. Αλλά πραγματικά προσπαθείς να παρέχεις ποιότητα που θα ανταγωνιστεί μερικούς από τους καλύτερους κατασκευαστές στον Κόσμο. Και έτσι αυτό είναι ένα μεγάλο έργο. Εχεις να αντιμετωπίσεις μερικές μεγάλες μάρκες εκεί έξω», αποκρίθηκε ο κ. Βαχρής.
«Συνεχής καινοτομία, ξέρετε, συνεχής καινοτομία εκεί έξω και εξεύρεση νέων τομέων που μπορούμε να προσφέρουμε φανταστικά προϊόντα στα μέλη μας σε εξαιρετική τιμή. Αυτό είναι που επιδιώκουμε», σημείωσε ο ομογενής διευθύνων σύμβουλος της Costco.