Η Google θα σταματήσει να προβάλλει πολιτικές διαφημίσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως ανακοίνωσε.
Η αυτή έρχεται ως απάντηση στους νέους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη διαφάνεια και τη στόχευση της πολιτικής διαφήμισης (Transparency and Targeting of Political Advertising – TTPA), οι οποίοι αναμένεται να τεθούν σε πλήρη εφαρμογή τον Οκτώβριο του 2025.
Εκτός τις ιστοσελίδες της Google δεν θα προβάλλονται πολιτικές διαφημίσεις στην ΕΕ ούτε στο YouTube το οποίο ανήκει στην Google. Η εταιρεία είπε ότι παρόμοιοι κανονισμοί την έχουν ήδη οδηγήσει στη διακοπή της προβολής πολιτικών διαφημίσεων στον Καναδά, τη Γαλλία και τη Βραζιλία.
Οι νέοι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν ως στόχο να αυξήσουν τη διαφάνεια γύρω από την πολιτική διαφήμιση και να αποτρέψουν την παραπληροφόρηση και τις εξωτερικές παρεμβάσεις στις εκλογικές διαδικασίες.
Μεγάλος ο αντίκτυπος για τα πολιτικά κόμματα και τις οργανώσεις
Η εταιρεία λέει ότι ο Κανονισμός για τη Διαφάνεια και τη Στόχευση της Πολιτικής Διαφήμισης έχει έναν υπερβολικά ευρύ ορισμό για την πολιτική διαφήμιση και είτε δεν θα δοθούν πιο συγκεκριμένες οδηγίες για την προβολή διαφημίσεων είτε οι οδηγίες αυτές δεν θα είναι πρακτικά εφαρμόσιμες τεχνικά. Ο κανονισμός αυτός αναμένεται να τεθεί σε ισχύ σε ένα χρόνο και σύμφωνα με την ΕΕ αποσκοπεί στην ενίσχυση της ακεραιότητας των προεκλογικών εκστρατειών και στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και της ξένης παρέμβασης.
Η απόφαση της Google αναμένεται να έχει σημαντικό αντίκτυπο στην πολιτική επικοινωνία στην ΕΕ, ειδικά ενόψει των Ευρωεκλογών το 2024. Πολιτικά κόμματα και οργανώσεις που βασίζονταν στις διαδικτυακές πλατφόρμες για τη διάδοση των μηνυμάτων τους θα χρειαστεί να αναζητήσουν εναλλακτικούς τρόπους για να προσεγγίσουν τους ψηφοφόρους τους.
Πηγή: ethnos.gr