Η Temu, η κινεζική εταιρεία fast fashion που εισήλθε δυναμικά στην αγορά της ΕΕ μόλις πριν από ένα χρόνο, δέχεται καταιγισμό καταγγελιών για αθέμιτες πρακτικές και παραβίαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.
Οι κατηγορίες:
- Παραβίαση κανόνων: Η Temu κατηγορείται για μη συμμόρφωση με τους κανόνες ασφαλείας προϊόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, παραλείποντας να ενημερώνει τους καταναλωτές για την ταυτότητα των πωλητών και τους κινδύνους που ενέχουν τα προϊόντα.
- Σκοτεινές πρακτικές: Η εταιρεία κατηγορείται για την χρησιμοποίηση “σκοτεινών μοτίβων”, χειριστικών τεχνικών που σκοπό έχουν να ωθήσουν τους καταναλωτές σε άστοχες αγορές, δυσκολεύοντας παράλληλα την ακύρωση παραγγελιών.
- Αθέμιτες τακτικές: Η Temu δέχεται κριτική για την έλλειψη διαφάνειας όσον αφορά τους αλγόριθμους προτάσεων προϊόντων, αφήνοντας αναπάντητα ερωτήματα για πιθανές μεροληψίες και άδικη προώθηση προϊόντων.
- Παραβίαση της νομοθεσίας για τις ψηφιακές υπηρεσίες: Η εταιρεία κατηγορείται για μη τήρηση της νομοθεσίας για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA) της ΕΕ, η οποία θεσπίζει κανόνες για την προστασία των καταναλωτών και την καταπολέμηση του παράνομου περιεχομένου στις online πλατφόρμες.
Οι συνέπειες:
- Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει λάβει υπόψη τις καταγγελίες και διεξάγει έρευνα για τυχόν παραβιάσεις του DSA.
- Εθνικές αρχές: 17 οργανισμοί καταναλωτών σε χώρες της ΕΕ έχουν επίσης υποβάλει καταγγελίες στις αντίστοιχες εθνικές αρχές.
- Ανησυχίες καταναλωτών: Η φήμη της Temu πλήττεται, με τους καταναλωτές να εκφράζουν ανησυχίες για την ηθική της εταιρείας και τις πρακτικές της.
Η Temu έχει δηλώσει ότι λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις καταγγελίες και εργάζεται για την προσαρμογή των υπηρεσιών της στους κανόνες και τις προτιμήσεις των αγορών στις οποίες δραστηριοποιείται.
Εάν οι κατηγορίες εναντίον της Temu αποδειχθούν αληθινές, η εταιρεία ενδέχεται να αντιμετωπίσει σοβαρές κυρώσεις, όπως πρόστιμα ή απαγόρευση λειτουργίας στην ΕΕ.
Η υπόθεση της Temu αποτελεί ένα σημαντικό προειδοποιητικό μήνυμα για όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ψηφιακή αγορά της ΕΕ. Οι εταιρείες οφείλουν να σέβονται τους κανόνες και να διασφαλίζουν την προστασία των καταναλωτών, διαφορετικά θα βρεθούν αντιμέτωπες με τις συνέπειες.