Η επιστήμη της ψυχολογίας βασίζεται σε μια σειρά από πολλά, μικρά και εκ πρώτης όψεως πανεύκολα συμπεράσματα.
Περιμένοντας τον Θάνο Ασκητή στο γραφείο του, εντόπισα ένα τέτοιο συμπέρασμα-οδηγία στον τοίχο απέναντί μου. Ένα ‘για ν’ αγαπήσω εσένα, πρέπει να μάθω να αγαπώ εμένα;’ ήταν γραμμένο σχεδόν χαμογελαστό σε ένα κίτρινο πλαίσιο, ψηλά πίσω από την καρέκλα του. Δεν ανακαλύφθηκε ούτε η Αμερική ούτε η πυρίτιδα, αλλά την επόμενη φορά που θα πεις ‘ε, αυτά είναι αυτονόητα’, σκέψου αν αγαπάς τον εαυτό σου όσο πρέπει.
Σχεδόν μαζί με τον κύριο Ασκητή, τον πρώτο γιατρό που είδαμε να μιλάει στον πυρήνα της mainstream τηλεόρασης τόσο ανοιχτά για σεξ όσο δε μίλησε κανείς πριν ή μετά, στο γραφείο μπήκαν και τρεις φανταστικές, φρέσκες πορτοκαλάδες (μία για εκείνον, μία για τη Φραντζέσκα και μία για μένα). Ήταν όλα έτοιμα να προχωρήσουμε υγιεινά, ειρηνικά και με καθαρή εστίαση σε όλο το ‘σεξ και σχέσεις’ που μπορεί να απασχολεί έναν 30άρη.
Ο τρόπος που ο γιατρός μιλούσε για το σεξ με λέξεις που χρησιμοποιούμε όλοι, αλλά με τρόπο που δεν χρησιμοποιεί κανείς -κάτι ανάμεσα σε λόγια, ακαδημαϊκή τοποθέτηση και κουλ κουβέντας με τον πατέρα σου για παράδειγμα.
Χρειάστηκαν ενενήντα λεπτά και ένας κεφάτος Θάνος Ασκητής για να φτιάξουμε, απ’ το Α ως το Ω, ένα αλφαβητάρι γεμάτο σεξ και σχέσεις. Στο τέλος του κειμένου, θα είσαι πολλές απορίες ελαφρύτερος.
Α όπως Αυνανισμός
“Ο αυνανισμός κατά μόνας δεν χωράει στη ζωή ενός ζευγαριού. Ποτέ. Είναι κουτό να έχεις μια σχέση και να αυνανίζεσαι μόνος σου. Γιατί να αυνανιστείς μόνος ακόμη κι αν δεν είναι κοντά η φίλη σου και δεν μπορείτε να κάνετε σεξ; Κάνεις κάτι που δεν υπάρχει για αυτήν, ‘πηγαίνεις’ κάπου που αυτή δεν είναι. Τι νόημα έχει αυτό; Το ίντερνετ είναι ένας τρόπος ζωής που σε εθίζει σε μια λογική παραίτησης και κρυψίματος. Ποια είναι η αλήθεια μου; Το πουλί μου και η οθόνη; Και αν χαλάσει το ίντερνετ, τι θα κάνω; Θα πάρω χάπια;”.
Β όπως Βαριέμαι να κάνω σεξ
“Είναι αλήθεια ότι σε ολοένα και περισσότερα ζευγάρια παρατηρείται ότι οι γυναίκες έχουν μεγαλύτερη όρεξη για σεξ απ’ όση οι άντρες. Ο άνδρας σήμερα έχει μαλθακοποιηθεί. Δεν διεκδικεί, είναι φοβικός, πέφτει στην εγωπάθεια του ‘πόσες γκόμενες με θέλουν’ και δεν κάνει τίποτα. Έχει απομυθοποιήσει τον εαυτό του και δεν αισθάνεται πια άντρας. Αν φωτογραφίσεις το σημερινό 30άρη των αστικών πόλεων, θα δεις από πίσω μια μάνα που τον έχει ευνουχίσει με την υπερπροσφορά. Τα αγόρια που μεγαλώνουν σε χωριά, δηλαδή σε πιο primitive καταστάσεις, είναι σκληραγωγημένα. Ο 30άρης της πόλης δε μάχεται σήμερα, είναι φυγόπονος, προτιμάει το βόλεμα. Φοβάται ότι θα εμπλακεί σε λάθος αν διεκδικήσει. Η κοινωνία του κρατάει το σκήπτρο του δυνατού, ενώ αυτός γράφει πάνω του ‘είμαι αδύναμος’”.
Γ όπως Γκόμενα όπως ‘εξωσυζυγική σχέση’
“Δεν εκλείπει το φαινόμενο του να έχει γκόμενα ένα παντρεμένος. Ο λόγος που δεν τα παρατάει όλα για να πάει με την γκόμενα είναι η δειλία του. Του άντρα του αρέσει το βόλεμα. Είναι υπόγειος. Κρύβεται γιατί έχει μάθει να κρύβεται για να μην τιμωρείται. Γι’ αυτό και πιάνεται στα πράσα, ανακαλύπτεται. Μεταξύ δύο άπιστων συζύγων, αυτός που θα πιαστεί το 95% των φορών είναι ο άντρας. Για να πιαστεί η γυναίκα, θα έχει προδοθεί από μόνη της. Το περίεργο είναι ότι όταν ο άντρας μάθει ότι η γυναίκα του τον απατάει, δεν θα της ζητήσει διαζύγιο.
Ο άντρας είναι αδύναμος να φύγει από το γάμο γιατί έχει βουλιάξει μες στη συζυγική του καθημερινότητα. Απέξω, προσπαθεί να παίξει τον γκόμενο. Η γυναίκα δεν απιστεί εύκολα. Για να το κάνει πρέπει να έχει πρόβλημα με τον άντρα της. Η γυναίκα δεν θα προδώσει εύκολα τον άνθρωπο που αγαπάει. Όπως και να ‘χει, το κέρατο είναι ένα ανοιχτό τραύμα μέσα μας. Συχνά μπορεί να σκεφτείς ότι εσύ φταις που σε απάτησε ο σύντροφός σου και να πέσεις σε μια καταθλιπτική διάθεση. Άλλες έρευνες δείχνουν ότι η απιστία είναι θεραπευτική, γιατί σε βοηθάει να ξυπνήσεις και να δεις ότι η γυναίκα σου είναι γκόμενα. Πάντα το παιχνίδι της ζήλιας στο σεξ είναι ένα καλό και νόστιμο προϊόν”.
Δ όπως Δυαδικό σεξ
“Νομίζω το πιο έντονο σεξ είναι το δυαδικό σεξ γιατί ζω τι μου κάνεις και ζεις τι σου κάνω. Το δυαδικό σεξ είναι το ισόρροπο μιας πραγματικά δυναμικής σχέσης. Στο τρίο κάποιος θα κυριαρχήσει. Αν κάνεις σεξ με δύο γυναίκες ταυτόχρονα, κάποια θα σου αρέσει πιο πολύ, κι αυτό είναι το σημείο μηδέν της σχέσης. Πολλές γυναίκες κάνουν δώρο γενεθλίων στον άντρα τους μια ακόμη γυναίκα, συνήθως πληρωμένη. Αν διανοηθείς να τελειώσεις με την άλλη κοπέλα, η γυναίκα σου θα συννεφιάσει γιατί στην έφερε για να παίξεις, όχι για να τη θες περισσότερο. Αυτό σηματοδοτεί την εξουσία της δυαδικότητας. Κατά τ’ άλλα, το σεξ είναι ελεύθερο να γίνει όπως θέλει. Ποιος μπορεί να κρίνει; Αν γνωρίσεις δύο άτομα σε ένα μπαρ και αποφασίσετε ότι θέλετε να κάνετε σεξ όλοι μαζί, μπορεί να βγει κάτι πάρα πολύ ωραίο. Ο καθένας διαχειρίζεται όπως θέλει το σώμα και το μυαλό του”.
Ε όπως Έρωτας
“Βεβαίως και υπάρχει έρωτας, και όποιος λέει ότι κρατάει μόνο 2-3 μήνες είναι αστείος. Υπάρχει έρωτας ο οποίος ανανεώνεται. Αν πάει κανείς στον εγκέφαλο, θα δει ότι πολλές ορμόνες όπως οι φερομόνες και η ωκυτοκίνη που μιλάει για την εγγύτητα και την αγάπη είναι προϊόντα ανάπτυξης. Αν έχεις έναν άνθρωπο που σε κάνει ευτυχισμένο και τον θέλεις, ανανεώνεσαι συνέχεια μαζί του. Ο έρωτας είναι σαν το καλό κρασί. Αν ξέρεις να το ζυμώσεις, να το γευτείς και να το απολαύσεις, έχει αξία στα χρόνια. Στο χέρι σου είναι να είσαι με κάποιον με τον οποίον ανανεώνεστε. Ό,τι δεν ξεχνιέται, ζει”.
Ζ όπως Ζήλια
“Αποτελεί ένα παιχνίδι για το ζευγάρι. Το να ξέρεις ότι κάποιος παραμονεύει στη γωνία για τη γυναίκα σου, σε κάνει μαχητικό και διεκδικητικό. Αλλιώς το ρίχνεις στην παράνοια ή το ποτό (πολλοί άντρες πίνουν επειδή δεν έχουν τη δύναμη να μιλήσουν) ή στη βία. Υπάρχει και η εξάρτηση. Οι άντρες ζουν τη μεγαλύτερη περίοδο ανασφάλειας σήμερα, είναι τα πιο εξαρτητικά ζώα στο ανθρώπινο βασίλειο. Η ζήλια είναι υγιές αίσθημα, αλλά όταν ξεφύγει, γίνεται παράνοια. Ο παρανοϊκός έχει παθολογία στη φύση του. Αυτός που πιστεύει ότι η γυναίκα δεν σηκώνει το τηλέφωνο γιατί απιστεί, είναι άρρωστος και επενδύει στη ζηλοτυπία ως άμυνα”.
Η όπως Ηρωισμοί
“Ο Έλληνας είναι σκυλί, δε χάνει στη μάχη. Όποιος τα βάζει με Έλληνα έχει βρει το διάολό του. Νομίζω ότι διατηρεί ένα περίεργο εγώ. Αν τον θίξει κάποιος, θα του ορμήξει. Είναι πιο μαλθακός από παλιά, αλλά παραμένει ήρωας”.
Θ όπως το Θηλυκό
“Η σύγχρονη κοινωνία έχει φέρει τη γυναίκα πρωταγωνιστική στη ζωή του άντρα. Πάντα ήταν το δυνατό πρόσωπο (μάνα, σύζυγος, τροφός, ερωμένη), αλλά σήμερα αυτό φαίνεται περισσότερο από ποτέ. Η γυναίκα που μπήκε στην κοινωνική μηχανή εργάζεται, σπουδάζει, δεν παντρεύεται, χωρίζει, σου λέει ‘άι στο διάολο’ και πάει παρακάτω. Δεν υπήρχαν αυτά τα μοντέλα παλιότερα. Παλιά, ο άντρας αποφάσιζε να παντρευτεί και έπαιρνε μια προίκα ως πριμ. Σήμερα υπάρχουν γυναίκες που πληρώνονται καλύτερα απ’ τον άντρα και εταιρίες που ζητούν γυναίκες και όχι άντρες, γιατί τις θεωρούν πιο στιβαρές και ικανές”.
Ι όπως Ιστορίες πόνου από παλιές αγάπες
“Γιατί μας αρέσει τόσο να αφηγούμαστε ιστορίες από γυναίκες που μας πόνεσαν; Γιατί είναι δραματικό και είμαστε δραματικός λαός. Η ελληνική τηλεόραση τι είναι; Όλες οι εκπομπές με δράμα σκίζουν. Είμαστε συνυφασμένοι με αυτό, γιατί είναι η μητέρα μας από πίσω. Ο Έλληνας χτίζει ένα σπίτι και από πάνω χτίζει του παιδιού του. Γιατί; Δήθεν ότι είναι πιο οικονομικό. Δεν ρώτησε το παιδί του αν θέλει να μείνει από πάνω. Όταν περιγράφεις γυναίκες που σε τραυμάτισαν, ουσιαστικά θυματοποιείς τον εαυτό σου μέσα από τους ελεγκτικούς ρόλους που σου επιβλήθηκαν”.
Κ όπως Κινηματογράφος
“Νομίζω πως μας αρέσει και δεν μας κάνει κακό το πώς βλέπουμε τις σχέσεις στο σινεμά. Ο κινηματογράφος γίνεται όλο και πιο ρεαλιστικός, δεν δείχνει μόνο παραμυθένιες καταστάσεις. Δουλεύοντας τόσα χρόνια νομίζω ότι έχω δει τα πάντα. Σίγουρα, ο άνθρωπος θέλει να έχει ένα ρομαντικό κομμάτι εαυτού. Αλίμονο, γιατί να σκοτώσουμε το ρομαντισμό ή το παραμύθι; Αρκεί να μην είναι παιδικό. Ο ενήλικας που θέλει να ζήσει ένα παραμύθι δεν μπορεί να καθορίζεται από μια ταινία”.
Λ όπως Λίμπιντο
“Είναι διαφορετική η λίμπιντο στον υποθάλαμο του εγκεφάλου του άντρα, αλλά και η γυναίκα αυνανίζεται. Έχω αρκετές περιπτώσεις γυναικών που ζουν με τους άντρες τους, που δεν τους απατούν λόγω παράδοσης ή θρησκείας ή ενοχικής σχέσης και αυνανίζονται. Τις παρατηρώ, ρωτώ γιατί δε μιλάνε στο σύντροφό τους. Πολλές γυναίκες το κάνουν γιατί δεν ικανοποιούνται από τους άντρες τους, οι οποίοι γίνονται πολύ μαλάκες και συντηρητικοί. Πιάνουν τις γυναίκες μετά τις ειδήσεις, τους κάνουν σεξ για τέσσερα λεπτά και μετά ροχαλίζουν. Γιατί αυξήθηκαν οι εξωσυζυγικές σχέσεις; Οι άνθρωποι δεν αντλούν χαρά από τις σχέσεις τους και ζουν συμβατικά, συμβιωτικά και καταναγκαστικά για τα παιδιά ή για την κοινωνία”.
ΠΗΓΗ : healingeffect